Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › De Grote Porsche Quiz !!!
- Dit onderwerp bevat 76 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 10 maanden geleden door
8ees (komt van ‘Eighties’) ;-).
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
En daarmee zitten we aan de volgende opdracht .
Wie weet er meer te vertellen over deze Porsche ❓
De info klopt inderdaad al zijn die twee 993’s Speedster waarvan ik de foto’s had geplaatst juist die 2 originele en enige 993 Speedsters .
Dedonkere is die van Butzi , de grijze van Seinfeld
In België zou er ook eentje zijn gebouwd met hulp van Porsche Belgium maar zoals je hebt aangegeven eentje die ge(ver)bouwd is op een 964.dus namaak 993 Speedster
En de originele
Let oa op de ruitenwissers
Men vermoedt trouwens dat Porsche een 997 speedster op de markt wil brengen
993 speedster
gemaakt met originele 993 stukken op een 964 speedster chassis
in samenwerking met d’ieteren en Porsche AGje hebt ook nog de 2 fabrieks 993 speedsters voor Ferdinand “Butzi” Porsche en Jerry Seinfeld
Aan volgende wagens kan men duidelijk te zien wat het juist is .
Daarom vraag ik wat meer uitleg omtrend deze zeldzame schoonhedenVoila , nu zijn we er .
Een goede voor Porschke .Zijn foto is wel van het eerdere prototype .Hier meer gegevens
Porsche Wingho W3 Triposto (1999)
“The W3-Triposto is a custom sports car built on a Porsche 911. It is a stylistic tribute to the spirit of the 1958 718RSK and uses the chassis and drivetrain of a donor Porsche 911. The original was powered by a rear mounted Porsche 3.2 litre engine. This is, however, not a body refit-conversion kit. Extensive frame modification resulted in the removal and replacement of at least 50% of the original chassis. This resulted in a lowered center of gravity, significant weight reduction and an increase in rigidity.
The Triposto sells for $250,000.00 plus the costs of a donor car or $300,000.00 for a turnkey car. It was designed and built by Wingho Auto Classique Inc. in Montreal, Quebec, Canada”Niemand ❓
Met de hintjes die ik gegeven heb zou je met Google toch al en heel eind verder moeten geraken .
Ik wacht het nog een paar dagjes af en als er geen antwoord is geef ik de oplossing en een volgende opdracht 😉[quote=”911-lover”:iul8esd8]Ik zag aan je foto dat je aan een RS aan het denken was Talito , en dat was fout .
[/quote]
Beste Kon,die van op mijn foto is ook een RSR waar simpelweg RS op staat . 😉
De wagen is in de zuiverste zin van het woord idd geen Porsche , net zo min als bvb een RUF .
Maar deze wagen is gebouwd volledig opgebouwd met Porschetechniek, is een eerbetoon aan een gewezen Porsche en mag zich toch wel bij de exoten meten .
Het gaat hier om een zeldzaam exemplaar met destijds een prijskaartje van 250.000€Nu is er al een deel verteld waardoor de zoektocht misschien makkelijker zal worden .
Omwelke wagen gaat het hier ❓Nog een fotootje voor de zoekwilligen en om meer info te geven
is dit echt een porsche?
lijkt mij eerder een Lotus of vergelijkbaar Engels sportwagenmerk
3 zit met centraal de bestuurder?
Ik zag aan je foto dat je aan een RS aan het denken was Talito , en dat was fout .
Bert heeft het “weeral” juist . Het gaat om de 2.8 RSRHier wat meer gegevens over de desbetreffende wagen
Original 911 2.8 RSR M491, vin 9113601XXX, Race history 1973 / 1974 / 1975 : European GT Championship + World Sportscar Championship, documented history. 3 owners from new : 1st owner 73/75, 2nd owner 75/79, 3rd owner since 79. Restored in 1995. Last year new body paint + engine rebuilt. Located in South of France.
En zo zijn we weer aan de volgende opdracht .
Wie weet er wat meer over de volgende “Porsche” te vertellen ❓Yup, chassis van de targa florio winner 107, tot droevens toe uitgespit op het early 911S registry.
Enfin, Mike is recreating precies dat prototype chassis en de wagen is geinspecteerd door FIA and Porsche AG en is uitgenodigd op de 50ste verjaardag van de Targa Florio in Sicilie in 2009.
We hebben dus een europeesch tripken gepland met DDK.
😉
Bert
[quote=”bertroex”:1fnkiq30]Ahhhh the fabulous 1973 911 Carrera 2.8 RSR, de renn sport racing variant van de iconische 1973 Carrera 2.7 RS[/quote]
En het daarbijhorende mysterie rond #8 Targa Florio winnaar. [size=59:1fnkiq30]Of is het al opgelost?[/size]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.