Demonteren kilometerteller

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Demonteren kilometerteller

  • Maker
    Discussie
  • Beste kenners en specialisten,

    Ik ga morgen naar de heer Van Gorp in Geel om mijn kilometerteller binnen te doen van mijn 3.2 aangezien deze is gestopt met kilometers op te tellen.

    Eerst de zoekfunctie gebruikt maar ik vind de info die ik moet hebben niet terug. Ik wil namelijk weten hoe ik deze het beste demonteer om binnen te doen.

    Kan iemand mij hier een antwoord op geven?

    Dolf

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • XXX

      Heb ik me ook al afgevraagd waarom deze tot 300 gaat, geen idee waarom. Misschien omdat de mijne sneller dan 260 gaat :happydance: :happydance:


      @Ollie
      – nope, alles netjes op de asjes en je ziet de circlipsen goed zitten, die krijg je er op en eraf met een punttang.

        Amaai Peter, :respekt: voor je werk en geduld :up:

        Mareuh, ne kilometerteller tot 300 km/u in een Carrera 3.2 ?
        In alle Eu 3.2’s die ik ken , inclusief de mijne staat deze:

        KMTEL.jpg

        http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-911-74-89-1984-3-2-targa-manuele-bak-5-versnellingen/M174/interieur-cabine/B341/schemas/snelheidsmeter-snelheidssensor/I1798/snelheidsmeter-standaardvervanging-stuur-ons-het-betreffende-onderdeel-op-en-wij-bezorgen-u-een-nieuw-exemplaar-nieuw-260-kilometer-uur/P130871

        Bij mijn weten enkel in een turbo van die tijd of een late CS tot 300 km/u :think:

          Ferm gedaan, wat ik me nu afvraag, is er nergens iets geborgd met Bv Loctite of iets dergelijk, of vastgezet op de een of andere manier?

          XXX

            Een goede 25,- euro later (met dank aan e-bay en 30x de tandjes geteld of ze wel de juiste waren)

            Voila, vers op zijn plek;

            A_nieuwetandjes.jpg

            Al flink wat terug in elkaar geknutseld;

            A_Bijnaklaar.jpg

            Finaly, klaar om te monteren;

            A_Klaaromtemonteren.jpg

            En ‘t werkt nog naar behoren ook, hij kan terug kilometers tellen 😀
            Da’s al klaar voor de nakende Toscane trip.

            Hier, den overschot van den bompa zijn tandjes :happy:

            A_oudverletenenzondertanden.jpg

            XXX

              Ik had toch laten weten dat ik er zin in had…

              er uit foeffelen…

              A_eruit.jpg

              met veel lef beginnen demonteren – maar héééééél voorzichtig

              A_deelsgedemonteerd.jpg

              Den bompa is zijn tandjes kwijt :wtf:

              A_goedzichtopdeboosdoener.jpg

              XXX

                Hoe Dopey, geen foto’s, die komen toch nog :engeltje:

                Staat bij mij ook stil die km teller, heb eigenlijk veel zin om ‘t zelf te doen, kan toch niet moeilijk zijn of onderschat ik het?
                Probleem is ook bij een 944 gekend en zou enkel het vervangen van een tandwieltje zijn…

                Draadje bij de collega’s met foto’s: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10694

                Wim

                  Kun je er normaal gesproken met de vingertoppen eruit wringen.
                  Lukt dit niet neem dan 2 plastic voor werpen om met de wringen.

                  Dan foto nemen waar alle stekkers zitten, en klaar.
                  Weet je ook weer waar ze moeten als je terug demonteert.

                    Of, als je dat thuis hebt, een stevige zuignap op het glas vanvoor zodat je geen schade krijgt aan je randen.

                      Die kan je er voorzichtig met 2 platte schroevendraaiers langs beide kanten rustig eruit trekken. Bekabeling is gewoon met een stekker die je kan deconnecteren als ik me niet vergis. Normaal lukt het net zonder het stuur te verwijderen.

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.