den dop

Home Forum Zeverhoekje den dop

• Maker
    Discussie
  • vanaf 23/11 ben ik officieel werkzoekende 😳 😳

maar ik werk ondertussen al wel terug bij mijn nieuwe baas (eigenlijk mijn oude werkgever) 😀 D

maar aangezien de [size=200:1wbreve8]grote [/size] baas een italiaan is en slechts 1 a 2 x per jaar naar belgie komt, moet ik via de interim werken, en ook nog eens nu en dan een dag…… (alleen als er te weinig volk is….) de rest van de dagen kan ik gaan stempelen ❗ ❗
    wat verdien ik nu per dag ❓ ❓ :
    – per dag dop : 39.8 euro
    -per dag (nacht) werk : 76 euro

maar aangezien het altijd met de nacht werken is (en je zowel voor als na middernacht werkt ) moet je 2 dagen op je dopkaart zwart maken 😯 😯 😯

ik krijg dus maar 1 dag uitbetaald van m’n werkgever,
    maar moet wel 2 dagen stempelgeld inleveren 👿 👿 👿

(ik denk dat ze in belgie de mensen die willen werken echt willen ontmoedigen …… en het zwartwerk aanmoedigen….)

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • zolang jou nachtwerk tussen 18 uur en 7 uur valt, telt het maar als 1 dag

valt er ook maar 1 uur in die shift daarbuiten, dan ben je “gescheten”

aangezien je via interim werkt, kun je dan maar best duidelijk maken aan het interim buro , dat je geen uren doet die daar buiten vallen, tenzij je bv de garantie krijgt dat je de volgende dag (die waarin dat uur overloopt) nog meer uren krijgt om zo tot een volle werk dag te komen

anders doe je idd verlies.

De reden waarom ik 16uur/week ingeschreven ga werken tegen een minimumloon (op papier want ik geraak er toch niet 😆 ) en onbezoldigd zaakvoeder in zelfstandig bijberoep ga worden. BVBA omvormen naar NV en in België is alles in orde. Geen RSZ meer, geen belastingen, in orde met ziekekas en pensioenstelsel enz… En éénmaal per jaar een dividenduitkering die volledig belastingsvrij is 😈 😈 😈

Of zoals elke Belg zou zeggen : ze kunnen ze ku…….

hoewel ze er bij de vakbond heel zeker van waren dat je bij nachtwerk 2 dagen moet zwartmaken op de stempelkaart, blijkt dit toch niet te kloppen !!!!!
          (gebeld naar de RVA , en daar hebben ze dat ook eens moeten opzoeken !! )
          (je moet slechts 1 dag zwartmaken !!! , eigenlijk logisch, maar in Belgie weet je nooit he )

Wim

Zo ver wilde ik niet gaan, maar jij schrijft het het maar even hier. 🙄 8)

jaja zo is het het leven is aan de profiteurs

den dopper die in het zwart gaat bij verdienen verdiend goed de kost elke maand een 800 op de rekeing plus alledagen aan 15 euro per uur werken das 120 euro per dag er bij maal 20 das 2400 plus die 800

3200 eurotjes netto in dehand waar kan je dat verdienen
              enkel zien dat hij niet gesnapt wordt

nu als onze brave dopper morgen zoveel werk heeft of het warm aan zijn kont krijgt dan begint die zelfstandig

geen 800 euro
              400 euro rsz betalen per maand
              zwarte zullen al heel wat minder zijn

dan mag hij bllij zijn dat hij een 1500 euro netto over houd

waar zit hier de logica want hou normaler je leeft en hoe beter je leeft volgens het boekje des te minder houd je over

ik ken een aantal zelfstandigen jaren hard gewerkt en nu hebben ze als pensiioen 1000 euro om met twee van te leven een dopper op pensieon heeft al meer en dan niet te vergeten dat het bestaans minimum voor 2personen 1130 euro is

wat een apenland leven we toch en die apen in brussel die krijgen hun loon voor een niet en toch zitten we nog zonder regering ze zouden ze beter gene frank geven voor de regering op tafel lag

als ge der bij na denkt dan denk je soms waarom ga ik nog werken

Wim

Kan het mij voorstellen wat betreft je werk. Dan is het hier in Nederland gelukkig beter geregeld. Ook al wonen we maar 500 meter van de Belgische grens, adviseer ik mijn zoon om toch altijd hier te blijven werken, omdat zulke dingen nu eenmaal beter geregeld zijn.
                Ik bedoel daarmee eigenlijk dat je als werknemer beter beschermd ben hier als in België, baas is in België nog baas.

Praat eigenlijk mijzelf tegen als zakenman 😳 maar probeer in Nederland maar eens een werknemer te ontslaan. 😥

als je goed kan rekenen (76 – 79.6 (39.8 x 2) ) dan doe ik 3,6 euro [size=200:2g5vkynj] verlies[/size] per nacht dat ik ga werken ❗ ❗ ❗ ( + dat we dan nog soms een babysit moeten zoeken + betalen !!! (mijn vrouw is verpleegster en werkt met de vroege + de late…) + 15 km rijden naar m’n werk…..)

ik heb echt niet veel goesting om straks naar m’n werk te vertrekken……

Dan begin je toch vragen te stellen waarom je nog werkt ❗ ❓
                    Ongeveer zelfde probleem thuis, mijn vrouw heeft pakweg 1200 euro per maand netto. de kindercreche kost bijna 450 euro per maand. Dit is 2.5 jaar lang voor het eerste kind en nu dus bijna al 2.5 jaar lang voor het tweede kind (de eerste ging juist naar school als de tweede naar de creche kon).

Dus 5 jaar lang 1200-450 = 750 euro per maand. Nu de kindercreche is fiscaal in te brengen maar begrensd op 11 euro per dag terwijl de creche 21 euro per dag kost. Is er een kind ziek (koorts is voldoende) dan mogen ze niet naar de creche maar moeten deze dagen nog wel betaald worden.En mag mijn vrouw verlof nemen. Als je dan nog woon-werkverkeer rekent, de ganse dagen dat je aan het werken bent en niets anders kunt doen, het risico op een ongeval of verkeersboete … dan stel je je vragen.

Een berekening door de boekhouder kwam op een verbijsterend resultaat : als mijn vrouw niet meer gaat werken en huisvrouw wordt met een minimum aan stempelgeld dan scheelt ons dat alles bij elkaar (met belastingen en zo erbij) maximum 150 euro per maand.

DUS MIJN VROUW GAAT EIGENLIJK WERKEN VOOR 150 EURO PER MAAND MEER. DAT IS DAN VOOR DE LUXEZAKEN ZEKER 😆

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.