Diefstalbescherming?

Home Forum Porscheforum Technisch Porsche Verzekeren Diefstalbescherming?

• Maker
    Discussie
  • Hoi mannen (en vrouwen),

Nu mijn 11je bijna klaar is, wil ik toch mijn investering een beetje (veel) beschermen….
    Volgende zaken zijn al voorzien: batterijsleutel en startonderbreker

Parking thuis zal waarschijnlijk een parkeerbeugel krijgen als extra beveiliging.
    Ik zoek echter nog iets voor ‘langs de baan’….
    Wie heeft ervaring met wat als beveiliging die snel en gemakkelijk in gebruik is? Stuurklem,wielklem, pedaalklem, ….. er bestaat zo veel….

Iemand ervaringen met wielklemmen op Fuchs velgen?

Bedankt voor de tips en adviezen!

Groetjes,
    B

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
    • Ik heb ook tips maar gooi ze niet op het forum, iedereen kan meelezen

123

lol, het tegendeel is waar.. Zelfs geen dienst moeten doen , was gedaan een jaar of twee voor het mijn beurt was.
        Gelukkig want ik zou meer in ‘t cachot gezeten hebben dan iets anders..

Maar het is gewoon logisch.. als je in onbekende buurten gaat parkeren, mag je niks weggeven.
        je weet nooit wie er meekijkt en er opportuniteiten in ziet.

EDIT : Nu ja, ik ben ook sportschutter, dus wordt wel verondersteld om extra waakzaam te zijn als ik ergens naar toe ga om te schieten.
        Wat niet wil zeggen dat ik mijn auto in de banlieus parkeer met geweer of zo erin. Dat kan uiteraard niet.

:think: Vandamme, dat klinkt als iemand die echt in het leger was. :salut:

123

en er dan van uitgaan dat de potentiele dief het niet heeft gezien.
            Als ik ergens onbekend ben, grootstad, en ik wil mijn auto ergens parkeren.

Dan zorg ik bv altijd dat er niks zichtbaar in de auto ligt. En als ik al iets erin laat liggen het in de afgesloten kofferbak ligt. Handschoenen kastje en armleunings kastje allemaal open.. Niks te zien, duidelijk leeg, niks te jatten geen gebroken ramen als ik terug kom.

So far so good.

Maar ik ga het bv nooit net na het parkeren allemaal in de koffer gaan leggen.
            Want zo geef je gewoon weg dat er wel iets kostbaars te stelen valt.

Dat doe ik gewoon een stuk voor mijn finale bestemming, even aan een tankstation of zo stoppen, en me herorganiseren. Ik heb nog nooit een auto inbraak moeten incasseren, en al vaak in buitenwijken van Brussel, Amsterdam, Rotterdam, Parijs en Londen geparkeerd.

Maar das best lastig natuurlijk met een stuur.

Een afneembaar stuur moet je toch niet meenemen. Je steekt dat gewoon in het koffer…toch

123

maar zijn het dan wel veiligheids wielmoeren? Want zo ziet het er nie uit.
                En alst gewone zijn, spreken we van 5 minuten om ze er af te draaien ander wiel op te wippen en done.

En dan zal een voorbijganger al goed moeten opletten om te zien dat ze niet gewoon een lekke band aan t vervangen zijn, als zer ervoor zitten zie je het slot niet op het wiel. En als er echt iemand vragen stelt.. “Vandalen hebben een slot op gehangen, je mag niets meer onbeheerd laten staan hé.”

In zo’n geval houdt ook ‘n stuurslot of startonderbreker ze niet tegen :coolness:

Zolang het maar vertragend werkt en er een soortgelijke in de buurt staat, maak je nog enige kans dat ze ‘m wél laten staan :popcorn:

123

ja want die velg gaan ze er niet af kunnen vijzen en 911’s worden niet ge pikt door gasten die het plannen en een reserve jant kunnen meebrengen

Dat soort alarmsystemen zullen vast nog wel bestaan, maar wie heeft daar überhaupt ooit gehoor aan gegeven?

Veel verzekeringsmaatschappijen zijn al van eis veranderd. Geen alarm plicht meer, maar wél een zogeheten na-diefstal-systeem in de vorm van een GPS systeem of peilzender.

Ik zelf zet de wagen gewoon extra op slot :coolness:

Slotje.jpg

zoiets?
                        is voor verkeerde merk, maar dat moet op te lossen zijn….

:popcorn:

123

Nothing better then this

Bestaan er geen alarmsystemen meer die de omstaanders ‘aanspreken’ bij het te dicht komen of aanraken van de wagen ?

Ah, ik trek de rotor uit de delco en steek ‘m in mijn broekzak… :coolness:

:happy: :happy: :happy:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.