Diefstalbescherming?

Home Forum Porscheforum Technisch Porsche Verzekeren Diefstalbescherming?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
    • Hoi mannen (en vrouwen),

Nu mijn 11je bijna klaar is, wil ik toch mijn investering een beetje (veel) beschermen….
      Volgende zaken zijn al voorzien: batterijsleutel en startonderbreker

Parking thuis zal waarschijnlijk een parkeerbeugel krijgen als extra beveiliging.
      Ik zoek echter nog iets voor ‘langs de baan’….
      Wie heeft ervaring met wat als beveiliging die snel en gemakkelijk in gebruik is? Stuurklem,wielklem, pedaalklem, ….. er bestaat zo veel….

Iemand ervaringen met wielklemmen op Fuchs velgen?

Bedankt voor de tips en adviezen!

Groetjes,
      B

Batterijsleutel en startonderbreker geeft je wel een veilig gevoel maar dan is het kwaad meestal al gebeurd en licht het zijraampje al tegen de grond of is je deur geforceerd , Een goed zichtbare stuurklem is nog het beste en schrikt de meeste af . (TIP ) als je een stuurklem plaatst draai dan je stuur een toertje rond en plaats dan de klem zodat je wielen niet recht uitstaan .
        Onderstaande foto geeft de beste klem die er momenteel op de markt te koop is . :respect2:

stuurklem.jpg

J

Momo Prototipo met quickrelease hub, duidelijk zichtbaar, en meestal hebben dieven geen reservestuur mee…
          quick releases van snap off hebben ook een unieke hub en daar past geen ander stuur op.

Relais tussen de brandstofpomp welke je met discreet drukknopje + 15 aanstuurt = passif arming.
            Als je de auto wil stelen kan je je er verrekt te pletter achter zoeken, maar is toch de bedoeling :happydance:

Bedankt allemaal voor de tips, maar Bompa heeft het bij het rechte eind… batterijsleutel en startonderbreker zijn ‘onzichtbare’ beveiligingen en de vraag naar wielklem of stuurslot is juist om die zichtbare beveiliging te hebben…. hopelijk dan geen ingeslagen ruiten of geforceerde deuren….
              Uit de weinige reacties kan ik afleiden dat er weinig tot geen ervaring is met zichtbare beveiliging….

Ik ben even langs geweest bij de lokale politie en heb de vraag daar gesteld… een vriendelijke dame die zicht vooral bezig houdt met wagendiefstal en inbraken zou het eens uitzoeken en me iets laten weten.

Intussen al enkele uren you-tube en andere afgeschuimd om testen te bekijken en vooral te vinden wat ik niet wil….
              Er is toch veel rommel op de markt als je het zo bekijkt…

Disklock komt er goed uit, maar lijkt mij vooral onhandig….en van de Autolok 2000 Plus vindt ik niet direct testrapporten, laat staan een verdeler… dus, Bompa, als je me die bron eens kan bezorgen waar jij die info gevonden hebt, graag :respect2:

Alle andere tips en info zijn natuurlijk nog altijd welkom, thanks!

[quote=”bollocks” post=253703]… Uit de weinige reacties kan ik afleiden dat er weinig tot geen ervaring is met zichtbare beveiliging….[/quote]

het is dan ook weinig verstandig om op een publiek forum te vertellen welke beveiliging je op je wagen hebt.

Net dat verwonderd me…. dat je verborgen beveiligingen niet vertelt, ok maar zichtbare? Iedereen ziet het, en dat is net de bedoeling ook… het afschrikeffect.
                  Btw, er bestaat nog altijd zoiets als PM, … :drink:

Als ‘t niet te warm is met de vensters open en een bakje water erbij…

20140801_144105-2.jpg

Grapje hoor, ze dienen vooral voor ‘s nachts, in de garage, allezja, ze dienen vooral voor hun unconditional love, maar de beveiliging is mooi meegenomen :up:

20160220_111956.jpg

vrees dat 11je te klein is voor de mijne…. lopen er hier ook een paar rond….3 Berner Sennens, zien er lief en braaf uit, maar als die boos worden, ben je beter niet in de buurt…. :happy:

Tim

Bedankt Timpie, lijkt me ook wel wat… maar als deze niet past op je nieuwe, ligt die dan ergens in de kast nu? Maw, als je er van af wil, laat maar iets horen 😉

Tim

Deze ligt voorlopig in de kast, maar binnenkort komt een oldtimer uit restauratie waarop deze vermoedelijk past….mocht dit niet het geval zijn geef ik een seintje…

Heb net dezelfde Bullock en voor’t gemak klik ik die gewoon rond mijn stuur. 😎

Op deze manier kan elke Bullock dienen. Zie 2de hands. :coolness:

Heb afgelopen jaar een Disclock aangeschaft, maar zoals Bollocks al opperde, is het inderdaad niet erg handig , zeker bij de beperkte binnenruimte bij een oud elfje.

Ik gebruik zelf trouwens een kussensloop ter bescherming van het stuur, en daarover de Disclock.
                                Zonder extra bescherming heb je anders al dadelijk krassen op het stuur, door de scherpere randen van de schijf.

Qua veiligheid zou dit echter bij de betere behoren.

:up:
                                  thanks!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.