Dilemma…

  • Maker
    Discussie
  • Stel:

    Jullie hebben dit:

    een ’73 911 2.7 S, originele kleur: Lichtgeel.

    en een budget van 8000€.

    Optie 1:
    RS Replica van maken
    (kosten kit 2800€; gardebou’s, koffer en motorklep en bumpers)
    Wagen wordt dan toch beter terug in de originele kleur gezet omdat
    bijna de helft van de carosseriedelen vervangen worden
    (kosten herspuiten: 2500€)
    Overige kosten: ???

    Optie 2:
    964 look houden en verder uitbouwen, perfectioneren en technisch
    aanpassen.
    (Velgjes, ophanging, ….)

    Optie 3:
    Terug ombouwen naar origineel
    (kosten???)

    😕

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
    • Dat ze deze prijs durven vragen 😯

      Een paar opmerkingen over die 2.7 RS rep

      16 inh fuchs,spiegels, interieur verkeerde zetels, stuur, middenconsole,…

      Voor deze prijs mag deze toch moeilijker van echt te onderscheiden zijn

        Geen slechte prijs voor een ombouw 😯
        Heb ik nog 30.000 € te besteden en dan doe ik nog winst 😀

            [quote=”Hellraiser”:2t0cl2sk]Thanks, heb dan idd de bredere spatborden, want zitten 9J’s onder
            met 3.5cm spacers 🙂

            Vandaag nog stukjes gaan bestellen bij PCA en zij gingen brussel
            contacteren om te kijken of ze nog info konden vinden over hoe
            de wagen origineel was opgebouwd en voor welk land hij bestemd was.[/quote]

            Kan je misschien toch best voor de RS ’73 look gaan.
            Je hebt tenslotte al het bredere kontje, een andere motor…
            Dus echt origineel krijg je hem toch niet meer.

              [quote=”AutosDekens”:35oe5ri6]ik zou het wel weten… ik maakte er een RS replica van… het bouwjaar (1973) zit al goed, geen schuifdak,…

              En mooi terug in die gele kleur 8) [/quote]

              RS’n zijn ook MET schuifdak geleverd in 73 hé, zat volgens mij in het comfort pack. Onlangs nog een echte RS met schuifdak gezien

                Thanks, heb dan idd de bredere spatborden, want zitten 9J’s onder
                met 3.5cm spacers 🙂

                Vandaag nog stukjes gaan bestellen bij PCA en zij gingen brussel
                contacteren om te kijken of ze nog info konden vinden over hoe
                de wagen origineel was opgebouwd en voor welk land hij bestemd was.

                  De 2.7 RS was wel een iets breder kontje zoals de sc, 3.2 etc. Juist de vorm of metaal was iets anders.

                  De 2.7 en 2.7S hadden inderdaad een smal kontje waar in principe max. 6 J velgen onderpassen

                    [quote=”Hellraiser”:1svhhyo7]

                    Wat bedoelen jullie eigenlijk met smal kontje? 🙂 [/quote]

                    Jouw 964 look heeft de iets bredere (achterste) wielkassen van een C3.0, SC, 964…. De 2.7RS had deze nog niet ➡ dus vandaar het “smal kontje” 😆

                      Enigste originele aan de wagen momenteel is denk ik de carosserie,
                      deuren en boite…

                      Interieur is jaren ’80, motor is een 3.2.

                      Laswerk aan de bodem ging een 2000€ kosten, maar had een bod
                      gekregen op m’n celica, dus was van plan om die misschien te verkopen
                      en de porsche dan compleet in orde te zetten en terug daily te keuren…

                      Wat bedoelen jullie eigenlijk met smal kontje? 🙂

                        Correct me if I’m wrong maar was je wagen niet vrij rot onderaan?

                        Misschien best eerst de basis aanpakken en roestvrij maken.

                        Om hem terug helemaal origineel te zetten zou je er terug een smal kontje van moeten maken.
                        Ik zo hem terug origineel zetten en het kontje laten zoals het nu is.

                          Wat is er eigenlijk nog allemaal origineel aan uw wagen momenteel? motor, boite,… Voor uzelf is de fun uiteraard die telt 😉

                          Maar stel dat je er een enorm pak geld insteekt en je wilt de wagen verkopen wegens bvb veranderende gezinssituatie en je hebt een volledig originele wagen zonder de motor dan ga je veel gezaag krijgen van potentiele kopers (die mensen vergeten wel dat er nog weinig P zijn van die leeftijd met alles origineel, maar toch)

                          Dus moet jij voor uw eigen uitmaken wat je wil, wat je hebt en hoeveel u deze wagen waard is om er zelf met te rijden;

                            @ 4S, daar had ik dus ook schrik voor, heb dit weekend met een
                            vriend z’n verlaagde passat meegereden, en da’s ook geen rijplezier 🙁

                            Mij gaat het momenteel in de eerste plaats om het sleutelen, ‘t is een
                            hobby-wagen, maar anderzijds moet ik ook denken aan de kosten/baten.
                            Moet dus zo’n beetje de gulden middenweg zoeken.
                            Op het nederlandse forum werd al geopperd om de wagen te verkopen
                            en een perfecte 3.2 te kopen, maar wat is er nou leuker dan met een
                            wagen te rijden die je zélf opgebouwd hebt 🙂

                              [quote=”Hellraiser”:nh82p5cl]Thanks!

                              De laatste is trouwens ook wel leuk 🙂
                              Stonden er op de S origineel geen cookies? 😕 [/quote]

                              Fuchs waren optie 😉

                                Thanks!

                                De laatste is trouwens ook wel leuk 🙂
                                Stonden er op de S origineel geen cookies? 😕

                                4s

                                  optie 2 vind ik persoonlijk geen aanrader,

                                  waarom, volgens mij kan je met die wagen geen plezier meer hebben, staat veel te laag om nog ongestoord overal te kunnen rijden,

                                  is trouwens niet leuk om been hard te rijden, op te passen voor de velgen en noem maar op …

                                  je moet in de eerste plaats plezier kunnen beleven met een porsche anders vind ik het een veel te dure grap, uiteraard is plezier voor ieder een zelf in te vullen begrip (sommige vinden het opbouwen plezier, anderen vinden het “in de aandacht staan van ieder” een plezie)

                                  Ik vind gewoon rijden een plezier op zich, wel met een perfecte wagen (volledig technisch (remmen, banden, ophanging en noem maar op) in orde staande wagen))

                                  origineel is volgens mj het meeste waard

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.