Distributie riem

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Distributie riem

• Maker
    Discussie

• ASI

Dit klinkt goed 😀

Dieser zeitlos schöne Porsche 928 S4 in marineblaumetallic mit leinenfarbener Lederausstattung aus dem Jahre 1990 hat eine bemerkenswerte Laufleistung von nur 82000 km und ist unfallfrei.

Dit echter lijkt mij al meer twijfelachtig 🙁

Das original Scheckheft ist vorhanden, letzter Stempel von Porsche bei 74100km im Juni 2006. Der Zahnriemen wurde 2008 bei 76200 km erneuert. Sämtliche Flüssigkeiten wurden getauscht, die Zündkerzen gewechselt.

Is het niet aangeraden de distributie riem om de 4 jaar te vervangen ongeacht het aantal kilometers?
      Of het ik dat verkeerd in mijn achterhoofd 😕
      Ik dacht zoiets te hebben gelezen maar kan het niet terug vinden… …
      Die riem zit er dus al 7 jaren in 😯

Graag jullie kundige uitleg.
      Waarvoor dank!

Het volledige verhaal hier

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Ziet er zeer proper en zeer goed geprijsd uit…Je kan het riemverhaal meenemen in je onderhandelingen. Misschien kan je de wagen kopen aan de gevraagde prijs maar wel vragen om een onderhoud incl.distributieriem. Indien dat niet pakt dan hou je er gewoon rekening mee dat je een groot onderhoud incl. riem nodig hebt. Ga er dan van uit dat met de huidige vraagprijs je op een 25.000€ gaat uitkomen. De afbeeldingen lijken mij dit bedrag te kunnen rechtvaardigen.
        Conclusie: ASAP gaan kijken!

Wim

Riemen adviseren ze bij de gewone auto’s elke 5 jaar te vernieuwen of ervoor bij de opgegeven/bereikte km stand.

Bij de fellalie is dit om de 3 jaar of 50000 km.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.