Distributieketting olie-lekkage / Porsche specialist nabij Temse

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Distributieketting olie-lekkage / Porsche specialist nabij Temse

  • Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door 123.
  • Maker
    Discussie
  • Ik sta op het punt een 964 aan te komen in de USA en heb een aankoopkeuring laten uitvoeren door een plaatselijke specialist. In het verslag wordt melding gemaakt van ‘ oil leaks coming from the timing Chain boxes’/ van de distributieketting behuizing dus. Om in te schatten hoe ernstig dit is : heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
    En nog een tweede vraag : kent er iemand een Porsche specialist in de buurt van Temse?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • 123

      Moet er op 964 bij kleppen stellen, iets gesteld worden in de ketting kast??

        Officieel gaan ze iets van 80.000 km mee die ‘makkelijk’ te vervangen pakkingen … totdat de kleppen gesteld moeten worden … (dacht ik)

        123

          Als het gewoon de deksels zijn idd poepsimpel, groene pakking
          dat kun je gewoon zelf doen met de motor in de auto en de kont omhoog (auto niet die van u)
          Deksels is normaal niet de moeite om zelfs te vermelden omdat het zo makkelijk te fixen is.. soms gewoon de moeren beetje aanspannen en presto.

          Kan ook aansluiting van de hydraulische spanner zijn, op zich ook geen big deal.. (en niet van toepassing op 964)

          MAAAR !!!
          Als het de kettinghuizen op motor blok pakkingen zijn die lekken is het echter VEEL meer werk.
          Je nokkenas
          of ketting naar krukas kan lekken.. Das geen quick cheap fix want je moet ketting los maken en dus ook motor timing doen.

          Het is dus cruciaal te weten waar op de ketting huizen er iets lekt.
          Een goeie inspectie zou dat toch duidelijk moeten kunnen uitleggen aan een koper.

          11 op diagram, no big deal, weinig werk.
          7 op diagram, wel veel werk

          Ik vermoed dat de 11 op de 964 geen papieren pakking meer is, maar een rubberen pakking.. kost iets meer.. maar is herbruikbaar.
          Gaat eigenlijk enkel maar kapot als hij echt heel oud is , of het deksel te hard is aangespannen.
          te licht aanspannen is beter.. als ie lekt gewoon beetje bij spannen tot het niet meer lekt.

            Thx! Vintage garage ziet er inderdaad interessant uit!

            XXX

              Voor zover ik weet zijn dat de 2 deksels op de kop van de motor en zijn dit enkel de dichtingen te vervangen.
              Daar valt de kost nog wel van mee, een 7,- euro per pakking.
              Zie bij ‘Rosepassion.com’ ;
              https://www.rosepassion.com/nl/schema-s-porsche-964-1992-eu-964-carrera-2-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/motor-en-benzinetoevoer-36/distributiecarter-en-spanner-352/96410518101-p42433-pakking-deksel-distributiecarter-lnks-of-rechts-96410518201-96410518200-96410518100-42433

              Porsche specialist in de buurt van Temse, probeer Vintage Garage eens in Londerzeel, bij jeroen.
              Toffe kerel en daar werken ze veel aan Porsche en oldtimers.

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.