- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
19 augustus 2009 om 11:24
“De meest sportieve Porsche ooit.” Opnieuw? Ja, blijkbaar wel. Keer op keer slaagt Porsche erin om hun nieuwste producten sportiever en beter te maken dan dat ze dat al waren. Je vraagt je af hoe dat uberhaupt nog mogelijk was of is. Zo ook met de update van de 997 GT3 RS waarvan er nu plaatjes circuleren. De RS is de hardcoreversie van de gewone GT3, die op zijn beurt al de hardcorevariant van de gewone 911 was. De nieuwe RS krijgt er 35 pk bij waardoor de 3,8 liter flat-six er nu 444 pk weet uit te persen. Daarmee behoort de RS nog steeds tot het atmosferische “+100 pk/liter” clubje. erder staat de RS zowel voor- als achteraan op een breder spoor en is de auto aërodynamisch verder geoptimaliseerd. In goede Porschetraditie kan je de RS opnieuw enkel verkrijgen met manuele zesbak. Iets wat we alleen maar kunnen toejuichen. Maar de nieuwe RS is ook slim. Zo kan je opteren voor een lithium-ionbatterij in plaats van een gewoon exemplaar. Hiermee vermindert het onafgeveert gewicht verder met 10 kg. Maar de GT3 RS moet vooral gereden worden. Daarvoor is het wachten op de eerste reviews of op een telefoontje van Porsche. (?) via http://www.autofans.be/content/dit-de-n … che-gt3-rs
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.