Doe eens een Anciauxke

Home Forum Zeverhoekje Doe eens een Anciauxke

• Maker
    Discussie
  • Omdat ik vorige maand mijn vakantiegeld met 55% afgeroomd zag worden op mijn loonbriefje, en deze maand mijn jaarlijkse bonus zelfs met 60% en dan ook nog eens mijn kadastraal inkomen, van mijn eigen, waar ik hard voor gewerkt heb, woning diende te betalen en uiteindelijk dus niets van mijn bonus overhield, en omdat Bert “den Bleiter” Anciaux het schitterend idee lanceerde om ook ineens de erfenissen rechtstreeks naar de bodemloze staatskas te laten vloeien, dacht ik, dit kan nog altijd beter. ❗

Maar vermits onze excellenties het op deze moment zelf veel te druk hebben, om de zo begeerde postjes te bemannen, had ik zo het gedacht om hen een beetje te helpen en wat te brainstormen over ideeën om toch nog die laatste euro’s uit de werkende medemens zijn zakken te halen.

En daarom reken ik op jullie mijn beste medeforummers, laat je volledig gaan en verzin zelf hieronder bijkomende taksen, belastingen, heffingen, accijnzen of whatever om onze 6 regeringen met hun 58 ministers en staatssecretarissen, 71 senatoren, 150 volksvertegenwoordigers, 21 Europarlementairen enz. te ontlasten in hun toch al zo zware taak waarvoor ze dan nog dik onderbetaald worden ook.

Bijvoorbeeld een taks op het wassen van je auto, of een boete om het niet op tijd wassen van je auto. Bewegingsbelasting op je grasmachine, boormachine of betonmolen.
    Boterhammentaks, of bestond dat niet reeds,…… :think:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
    • Fantastisch idee van Bert inderdaad, bijvoorbeeld voor mensen die de pech hebben om rond de pensioenleeftijd te sterven: meestal is hun spaargeld dan op zijn maximum, en heeft de staat nog geen of weinig pensioen moeten uitbetalen. De eventuele kinderen van rond de 18 effe uit het huis zetten, en dan incasseren maar voor de staat.

ik geef meer dan de helft van men inkomen af aan vadertje staat, en als je weet wat je ervoor later terug krijgt dan weet je dat je niet goed bezig bent, ik ga de putten niet blijven vullen die die onbekwame politiekers blijven maken,ik blijf hier niet, volgende maand vertrek ik naar Italië, als je weet waar je moet zijn heb je niet veel centen nodig, laat de belgen maar afdragen, ik doe er niet meer aan mee, carpe diem, vanaf nu geen stress meer maar alleen genieten van de simpele dingen en natuurlijk de *porsche

ik vond het al erg toen men op de school in de geschiedenisles vertelde dat die mensen een derde tot de helft van hun oogst moesten afgeven aan de leenheer, zij kregen daarvoor in ruil een huis, landbouwgrond en bescherming, wat een sukkelaars waren dat dacht ik toen.
          Denk dat al lang niet meer, sinds ik zelf werk en nu verantwoordelijk ben voor een gezin. 😯

als je weet dat die loser gecoopteerd is omdat hij niet het aantal stemmen gehaald heeft om door zijn eigen stemmen een plaats te verdienen, dan weet je hoe het gesteld is met de politiek, het draait om postjes en niet meer dan postjes, wij zullen er helaas niks aan veranderen, of je nu voor nva stemt of niet, ze zullen er alles aan doen om hun macht te behouden geloof me , laat ze maar doen, ik ben hier snel weg uit dit misselijk land, ik trek naar het land van De Gucht en Verhofstadt, genieten van de zon, de mooie vrouwen en de wijn :happydance: met de *porsche

Het lijkt er toch sterk op dat het huidige feest WEL zal blijven duren, tot mijn grote spijt ! Nog even geduld en ze pakken ons ALLES af, alles van en door de staat.

Het ergste is dat Anciaux niet den enigste debiel is die iets te zeggen heeft…
                Ik weet alleen (of hoop het misschien) dat dees feest niet blijft duren.
                Ik vrees alleen dat het met geweld moet duidelijk gemaakt worden (druist in tegen al mijn principes) maar zelfs dan gaat ge d’r geen verstand in of uit kunnen kloppen…

Ik heb me ook in de koffie verslikt deze morgen toen ik De Tijd las. Nochtans een droog kort artikel, maar echt ongelooflijk veelzeggend. Omdat ik me op het P-forum zo weinig mogelijk met politiek wens in te laten, zal ik hier zo kort mogelijk Cabrio Wim gelijk geven. (Alles is politiek.)
                  Aan Bert zou ik zeggen, gelukkig dat uw Damienne u belet de dwaasheden te begaan tegenover uw eigen kroost, die u voor ons en onze kinderen in petto heeft.
                  Aan de andere *porsche *luv , denk liever aan die arme menskes collega’s die bij dit mooi weer niet met de *porsche kunnen rijden of nog erger, er geen hebben om over te neuten. En prijs uzelf gelukkig.

Bertje den Bleiter . 🙄 ….nu noemde er weer ne goeie op , das mijne favoriete politieker ! :puke:

Toen ik vele jaren geleden op safari was in Afrika zei ik tegen één van de bedienden dat ik naar huis moest om te werken……werken???????zegde hij…
                      Ik zag daar mensen die de hele dag met een stok achter de dieren aanliep…..en regelmatig onder een boom gingen zitten rusten.
                      Tja… wie is hier nu de slimste …heb ik toen gedacht….

de intocht van gefortuneerde en gepensioeneerde Nederbelgen is al lang gestagneerd en is toen op gang gekomen door de oneindige bouwmogelijkheden in belgie samen met het ontbreken van vermogensbelasting. dat maakt dat je er in belgie goed(koop) van afkomt als je geen belasting op arbeid verschuldigd bent.
                        de nieuwste trend heb je dan wss gemist waarbij jonge oost/west-vlamingen hun eerste woning kopen in Zeeland en als grensarbeider in hun thuisland aan de slag gaan (Gent/Antwerpen)?

[quote=”deepee” post=172249]
                          En de reacties van onze NL forummers kan ik wel smaken maar ze betalen zelf bijlange niet onze belastingtarieven. Dan heb je gemakkelijk praten.[/quote]Nou in Nederland kunnen ze er ook wat van. Er wonen niet voor niets zoveel kaaskoppen bij jullie :mrgreen: Ach en met het vierde rijk inwording [de EU] zal het er allemaal ook niet beter op worden.

[quote=”pds trading” post=172223]Mensen die niks, maar dan ook niks hebben, hoor ik anders nooit klagen ![/quote]
                            Zeker niet want, als het gaat over de hangmat belgen, ze hebben niks – leven van de krijg en hoeven daar niks voor te doen. En in hun vrije tijd (hebben ze andere?) nog wat crimineel gedrag vertonen.

[quote=”mitridi” post=172220] Ze zouden beter een belasting heffen op domme uitspraken en leugens van politiekers, dan zouden ze in de kortste keren het begrotingstekort in orde hebben [/quote]
                            :respect2: :drink: :mrgreen: :up:

En de reacties van onze NL forummers kan ik wel smaken maar ze betalen zelf bijlange niet onze belastingtarieven. Dan heb je gemakkelijk praten.

[quote=”cabrio wim” post=172214]En wat hebben we het toch slecht :sarcastisch
                              Mannen en enkele vrouw, geniet ervan en meenemen kun je ze toch niet.
                              Maak je er verder niet druk om, want dan krijg je het alleen maar moeilijker met jezelf.[/quote]Ben het helemaal met je eens Wim.

J

[quote=”pds trading” post=172223][quote=”cabrio wim” post=172214]En wat hebben we het toch slecht :sarcastisch

Meestal 3 auto’s waarvan 1 minimaal Porsche, de meeste een eigen huis, verschillende verwen weekendjes weg, een of een paar keer per jaar op vakantie, meerdere malen uit gaan eten per jaar, Porsche weekendjes. :mrgreen:

Mannen en enkele vrouw, geniet ervan en meenemen kun je ze toch niet.
                                Maak je er verder niet druk om, want dan krijg je het alleen maar moeilijker met jezelf.[/quote]

AMEN !

Gewoon betalen, niks aan te doen.
                                Mensen die niks, maar dan ook niks hebben, hoor ik anders nooit klagen ![/quote]

Niks aan te doen??
                                Jullie betalen graag meer dan nodig is voor een verouderd beleid dat niet meer gedragen kan worden door de maatschappij??
                                Ik hoop in ieder geval dat mijn stem bijdraagt tot een strakker financieel beleid hier in Belgie. Ik ben het verplicht uitdelen van mijn zuurverdiende centen beu. Ik wil gerust bijdragen voor mensen die niet kunnen, maar degenen die niet willen, die mogen van mij honger lijden tot hun broek van hun gat valt.
                                (Rant over)

Heb je een auto met 6cilinders of meer, dan moet je die elke maand 1keer volgetankt uitlenen aan een nieuwe belg :driver:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.