Druppel VS kniestuk versteviging Targa

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Druppel VS kniestuk versteviging Targa

  • Maker
    Discussie
  • Zoals bij wss. de meeste oudere 911 die aan restauratie toe zijn is ook bij mijne de versteviging druppel in het achterpaneel/slotplaat zijn beste dagen voorbij.
    Mijn elf is een 78-79 Targa en heeft org. het druppel model versteviging ,de latere targa/cabrio daartegen hebben een kniestuk model dat verder doorloopt in het dorpel en zo ook een stuk steviger zou zijn ?

    Nu als ik er toch moet aan beginnen zou ik gelijk het nieuwer/steviger type kniestuk willen plaatsen , is dit nogal te doen of hebben die dingen een heel andere pasvorm ?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • [quote=”cabrio wim” post=114935]Een goede carrosserie werker kan deze perfect uitboren en terug her gebruiken als ze nog goed zijn. 😉
      En zelfs terug monteren met als origineel uitziende puntlassen. 8)[/quote]
      Ik heb eigenlijk een hekel aan de slijmbal uithangen maar hieruit blijkt toch maar weer dat mensen met verstand/kennis van zaken het verschil kunnen maken .
      Thanks :respect2:

      @ morris52
      Goeie opmerking ,dat had heel wat ellende kunnen besparen.
      Heeft de 964 niet van die spatlappen erin zitten ?

        Waarom heeft Porsche nooit geen wielkasbeschermingen gemaakt hiervoor ?

        Mvg, Guy

        Wim

          Een goede carrosserie werker kan deze perfect uitboren en terug her gebruiken als ze nog goed zijn. 😉

          En zelfs terug monteren met als origineel uitziende puntlassen. 8)

            T’ja ..daar vreesde ik ook al voor 🙄
            K’vind het zelf ook maar niks dat ik achteraf met de gedachte rondloop dat het eigenlijk beter gekund had 😐

            Zijn wel prijzig die achterspatborden ,850 euro P/st. bij Rose Passion :wtf:

              Voor het mooiste resultaat zou je dan ook de beide achterste spatborden moeten vervangen. Bij mij is het op die manier gebeurd want afslijpen en nadien terug een plaatje aanlassen + bijplamuren heeft volgens mij een bedroevend resultaat.

              IMG_1080-kopie.JPG

              p2033.jpg

                @patrickB , bedankt voor het topic even aan te wijzen 😉
                Ik dacht al dat ik hier iets over gelezen had maar wist niet meer waar 😳


                @wim

                Ok dan ga ik wss gelijk die nieuwere kniestukken doen dat lijkt me een waardevolle upgrade
                Hey en goed dat je dat even vermeld ,je hebt meer dan gelijk anders had ik misschien weer een stomme stoot gemaakt. :applaus:
                Ik dacht even het chassis met binnendorpel zit er nog aan dus zal wel meevallen maar inderdaad toch maar even vastzetten want zo’n 6 cil weegt al wat en de Targa/cabrio modellen hebben daar zowiezo al wat problemen mee . :respect2:

                Ik zit er trouwens al sterk aan te denken om de laswerken misschien beter laten uit te voeren door iemand met kennis van zaken.
                Ik kan ook zelf ook wel een plaatje lassen maar k’vrees dat dit boven men petje gaat gaan 😕

                Wim

                  Pasvorm is perfect van het knie-stuk voor de targa’s, en zonder problemen in te lassen.
                  Let wel op bij inlassen knie-stuk omdat de dorpel dan geheel verwijdert is, dat de carrosserie onder voorspanning gelast moet worden.
                  Want als je dan later de motor en bak er weer inhangt (+200KG), kan het zijn dat de passingen niet meer mooi lopen

                  PB

                    En topic gevonden : >> Klik Klik <<

                    PB

                      Wim heeft hier nog niet zolang geleden in een topic over gepost, was perfect te doen zonder echte aanpssingen te doen als ik me niet vergis. 😎

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.