Ducktail of Whaletail

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Ducktail of Whaletail

• Maker
    Discussie

• Bjorn
    Deelnemer

Ik ben van plan om een spoiler te plaatsen .
      Ik ben er echter nog niet helemaal uit welk model het wordt.
      Een ducktail vind ik mooi en heeft iets speciaals , maar geeft die wel genoeg effect (downforce ) t.o.v een whaletail ?

Geef eens jullie mening ?

Voorbeeldje
      [url=http://img148.imageshack.us/my.php?image=ducktail200391060611861tj0.jpg:12ukfai6]

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • ik heb beide al in het echt gezien, de ducktail is niet lelijk op een g-model maar vind de whaletail mooier, heb er trouwens zelf 1 op mijn wagen 8) deze gaat er wss af, maar dan alleen maar omdat ik de rubber niet nieuw kan krijgen 🙁

[quote=”Bjorn”:3bvioyk5]Wie kan er hier goed overweg met photoschop ?[/quote]

Ik heb net mijn Whale Tail turbo spoiler van de mijne gehaald omdat bleek dat hij er niet op stond bij levering en ik graag zo dicht mogelijk bij het origineel blijf. Foto’s posten heb ik hier nog steeds niet door maar als je wil stuur ik je op je privé adres foto’s van de mijne met de whale tail erop; heb je toch een idee. Ik heb trouwens ook nog de klep waarop hij gemonteerd was.

Michel

Wie kan er hier goed overweg met photoschop ?

Kies de spoiler die je zelf het mooiste vindt.

Wat je keuze kan helpen bepalen is een foto van je wagen (laten) bewerken met photoshop om zo een mooi zicht te krijgen hoe JOUW wagen er zou uitzien met Duck- en Whaletail.

Persoonlijk vind ik de de 911 prachtig zonder spoiler maar soms denk ik er ook over om eens een Ducktail op mijn S te zetten.

Je verliest er niks mee, enkel de investering van de klep met spoiler en het spuiten.
              Hou je originle goed bij en dan kan je vrij snel en simpel terug wisselen.

Whaletail,

ten eerste vind ik ook dat een ducktail toch echt beter bij de eerste serie 911’s past.
                En op de foto waarop de G-serie met de ducktail staat, lijkt het (in mijn ogen) alsof de achterkant erg gedrongen is. Het breekt toch een beetje de mooie lijn 😥 😉

Je moet nemen wat je zelf graag wilt en ziet 😉
                  Ik zeg enkel maar wat ik zou doen 😆

Misschien heb je gelijk 911-lover , maar vergeet niet dat ze een ducktail in de optie lijst hadden voorzien anno 1974-77 nl op de Carrera 2.7 die dezelfde kas + bumpers had of de 911sc

Getuige Blz52 in de” bijbel” van Peter Morgan

Met de jaargang meegaan.
                      Op een oudere een Ducktail
                      Op de jouwe de Carrera vleugel

vindt ze beide tof,
                          spijtig genoeg vind je voor de whale tail geen nieuwe rubbers en deze zijn meestal wel kapot. de beugel roest en de rubber barst open 👿
                          ah, denk wel mocht je een ducktail plaatsen dat je wel kritiek gaat krijgen, er zijn weinig mensen die weten dat deze ook op het G-model te krijgen werden, weliswaar niet lang maar toch 😉

doen waar je zin in hebt zou ik zeggen

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.