ebay fraude???

Home Forum Zeverhoekje ebay fraude???

• Maker
    Discussie
  • win verleden week op ebay een nieuwe originele u-boat horloge.omdat er op mijn paypal op dat moment niet genoeg geld op staat en deze niet gelinkt is aan mijn creditcard besluit ik te betalen via overschrijving.krijg betalingsgegevens met de account J.D uit de S.straat te D.vraag rekeningnummer van verkoper aan en deze onderschrijft met G.W.vermits het verkoopadres niet zo ver van mijn deur is vraag ik om afhaling van horloge.de verkoper weigert dit.echter heeft de verkoper een 2e item te koop staan (scooter)alleen afhalen.beslis om even detective te gaan spelen en geef het adres in google.op dit adres staat een totaal andere naam en beslis om even contact op te nemen met deze persoon .een hoogbejaarde weduwe met de naam R.J. heeft nog nooit gehoord van ebay woont op dat adres.ik confronteer de verkoper met deze feiten en hoor niets meer.gisteren besluit ik negatieve feedback te geven.de verkoper heeft nu een geschil aangespannen op ebay,enige help is welkom

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
  • PB

280€ ipv 1200€ toen ging er hopelijk een belletje rinkelen? :mrgreen:

Wederzijds ontbinden lijkt me nog een eerlijke deal dan,
      anders heb je waarschijnlijk een fake horloge aan je pan hangen.

Ik koop ool al jaren via Ebay (UK, US, Japan, China,…) en nog nooit problemen gehad met verkoper.
        Heb zelf mijn Lexus via Ebay gekocht.
        Ergens moet je natuurlijk geluk hebben.

Sluit mij volledig bij patrickvb aan.
        Ik kijk als ik iets koop naar zijn score en feedback, daar kan je al veel van afleiden ivm betrouwbaarheid, tenzij hij juist begint natuurlijk.
        Goed dat je niet betaald hebt…..

koop al jaren op ebay en nog nooit een probleem gehad tot nu.Had al bijna dadelijk door dat hier iets niet klopte,al bij al is er niets gebeurd,vind het alleen spijtig dat zulke mensen fraude plegen en daar ongestraft voor blijven.kan eventueel klacht indienen wegens poging tot oplichting maar wat gaat dat uithalen,wordt toch niets mee gedaan. 👿

Ik heb de laatste jaren enkele zaken gekocht via ebay. Is steeds correct verlopen. De laatste aankoop in de US was minder positief: de zending was lang onderweg en bij aankomst moest ik nog kosten en BTW betalen, maar, dat lag niet aan de verkoper. Alle overige aankopen verliepen naar wens.
            Het blijft natuurlijk oppassen. De feedback score van de verkoper is voor mij wel belangrijk.
            Juwelen en uurwerken, ik denk niet dat ik deze via ebay zou aankopen.

Ik heb driemaal iets op ebay gekocht. Eerste keer in Amerika en nooit toegekomen. Gelukkig via paypal alles grotendeels kunnen recupereren. Tweemaal in Duitsland en ook tweemaal zelf gaan afhalen en cash betaald. Je hoort veel over het opsturen van een leeg karton en dergelijke. Eens afgetekend voor ontvangst hang je. Begin dan maar je centen te recupereren. Of ze verkopen een bepaald merk en je ontvangt een replica. Uurwerken en juwelen zou ik nooit via het internet kopen of persoonlijk afhalen, grondig controleren en dan pas betalen.

280 euro, heb ze eerst willen bestellen via amazon.de voor 1200 maar die verzenden dure horloges alleen in Duitsland.

zou je best doen zo ben je zeker dat het niet om een nep uurwerk gaat
                  en zo heb je nog gratis garantie
                  ander altijd opsturen en …..
                  als je deze dan verliest bij de post ofzo

over hoe veel hing het bedrag van de horloge ?

horloge +100 euro op internet vertrouw ik niet
                  en is het 1 van 100 euro jah tval van nie hoog eeh als ze fake is

Met als extraatje dat die U-Boat nep is. 😯 Wees blij dat de deal niet doorging. Koop gewoon je uurwerk bij een juwelier. 😉

stalking en schending van privacy,wenst verkoop te ontbinden

PB

En wat heeft hij als reden voor het geschil opgegeven?

ik wil eigenlijk ook even aantonen dat men op ebay toch moet opletten.
                          als ik had betaald via paypal had ik een geschil kunnen neerleggen,bij overschrijving klacht bij de politie maar of je je geld daar mee terug krijgt is wat anders.de verkoper wou alleen verzenden secure bpost,dat wil zeggen hij tekent voor afgifte en ik voor ontvangst,als er dan bv een fake horloge inzit en ik dien een klacht in heeft hij toch bewijs van verzending .stel dat paypal mij in gelijk stelt maar de verkoper heeft zijn rekening leeg gehaald ben ik mijn geld kwijt.

neen,gelukkig nog niet betaald.
                            juist nog contact gehad met verkoper.zijn verhaal hangt met haken en ogen aan elkaar
                            de weduwe is zogezegd zijn 90 jarige grootmoeder die dement is(na tel contact wist deze vrouw zeer goed wie ze was en waar ze woonde.Ze was zelfs ongerust over het misbruik van haar adres.
                            de verkoper gaat bij toeval vandaag zijn adres wijzigen,kan geen verplaatsingen doen om de verkoop met cash te bezegelen wegens rijverbod van 3 maanden.heeft net 2 sterfgevallen achter de rug en heeft nog 40 horloges te koop

Als je er überhaupt de zin en energie voor hebt: je recherche-werk als terugkoppeling in het geschil gebruiken 💡

Maar naar ik het begrijp heb je het horloge betaald – en niet ontvangen ❓

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.