een 5.0L V8 erbij … eindelijk !

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 een 5.0L V8 erbij … eindelijk !

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      na een maaaaandenlange speurtocht naar de (voor mij) perfecte transaxle heb ik deze gevonden letterlijk onder de eigen kerktoren.
      de 928 GT met de 5.0L V8 is de ideale aanvulling bij de 986 en 993 RS look; eentje plaats zal er op termijn moeten ruimen.
      enfin … drie wagens uit dezelfde renstal maar oh zo’n verschillend karakter.

      voor mij is de ultieme 928 eentje met manuele versnellingsbak, 40% LSD, sportophanging, een paar extra PK’s, digitaal dashbord met OBC, … slechts drie jaren gebouwd van ’89 tem 91 en daarmee vele malen zeldzamer dan de S4 en zelfs de GTS

      exterieur slate grey met een paar minpuntjes aan het lakwerk, maar verder roestvrij – interieur in zwart halfleder met krijtstreep in bruine velours is ook nog bijzonder netjes. klein minpuntje in de optielijst is het ontbreken van een SSD. dus zullen we de airco maar eens dringend laten bij/navullen. de originele CS velgen zijn meegeleverd.
      ik kon geen reden vinden om zo(n proper duits geleverd exemplaar in die staat en aan die condities te laten schieten. volledige (onderhouds)historiek en ingevulde boekjes zitten bij de wagen en recent nog groot en klein onderhoud gehad. huidige KM-stand 178 dkm.
      enige wat niet origineel is aan de wagen zijn de cup-spiegels en de achterste uitlaat is vervangen door cup-pijpen :music:

      928aantallen.jpg

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
      • bedankt voor de tip !!

          bij mijn motor (GT) heb ik de naald lagertjes van het gaskabel mechanisme (hetgeen op de inlaatcollector zit) proper gemaakt en terug ingevet en dit loste mijn probleem met soms licht verhoogde toerental op. deze lagers waren vuil en verhinderden een volledig terugkeren van de gasklep bij gaspedaal lossen.

          ps: mooie auto :up:

          F

            Dat testje moet ik bij m’n SL dan ook maar eens proberen.

              dat was ook mijn eerste denkpiste, maar het hoger toerental was er soms wel en dan weer niet; dus een fysieke vacuumlek is/was onwaarschijnlijk.
              na het inspuiten van kruipolie in de aanzuigslang van de ISV-klep is het euvel van de baan. maar meestal komt dit terug zodra het effect van de olie uitgewerkt is, dus de aankoop van zo’n nieuwe klep zit er aan te komen.

                Deepee onverklaarbaar verhoogde ralenti komt vaak daar aanzuig van valse lucht.
                Wellicjt dus ergens een luchtlek in inlaattraject.

                  De laag modder van de TACB nachtrit is er nog afgegaan dan 🙂 :up:

                    word weer allemaal netjes aangepakt .. :up: :up:

                      :up: als diene vakman goed werk aflevert, krijgt hij op termijn nog een ’44 voorgeschoteld. Ben benieuwd naar het resultaat. :salut:

                        de wintermaanden worden benut om enkele cosmetische plekjes en een elektrische raadsel aan te pakken.
                        op sommige momenten, zonder enige regelmaat blijft het toerental op 1200-1400 TPM hangen. bij een GT ligt dat toerental ietsje hoger dan bij een S4 omv andere nokkenassen, maar dit is teveel.
                        de motor uit zetten en terug starten verhelpt soms het euvel. Porsche motoren uit die tijd hebben geen stelmoer voor de ralenti. na wat zoeken en testen blijkt de Idle Speed Valve (aangestuurd door een digitale module) wat smering nodig te hebben. deze moet dus op termijn nog vervangen worden.

                        928REachter.jpg

                        en zoals altijd, ook hier blijken kleine onbeduidende roestvklekjes na het blootleggen toch groter en meer aanwezig dan initieel ingeschat. trouwens ook op de alu bestuurdersdeur (°-°) onder de sierlijst.

                        DSC_0024.jpeg

                        dus laten we door een vakman de roestduivel in en vroeg stadium te lijf gaan.
                        stralen , schuren, een laag epoxy, grondverf, …

                        DSC_0039.jpeg

                          OOOooooh, ik vind die dikke letters toch ook wel mooi. Lijken ze een beetje erop te liggen met relief ?

                            Hier te koop: http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/porsche_928_badges_decals.html

                            Ook de gewone sticker voor €25,-

                              Mooi DP!
                              Die RUF velgen zijn ook erg fraai, lijken groter dan de 17″ die ze zijn.
                              Heb er destijds ook naar gezocht maar niet gevonden.

                              Tja die sticker, staat normaal tussen de achterlichten en vind ik inderdaad ook daar niet mooi staan, ook verkrijgbaar in dikke letters (€51,-…);

                                Miljaar!! Wie zoekt (en chans heeft) die vind 😉 :happydance:

                                  Staat scheef ….. :happy: :happy: :happy:

                                    ik vond de type sticker vloeken op de achterbumper, dus dan maar subtiel op de achterruit …

                                    @ Wing67: duizend maal dank :drink:

                                    DSC05401.JPG

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 54)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.