Een 996 laten overspuiten

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Een 996 laten overspuiten

• Maker
    Discussie

• eurograver
    Deelnemer

Ik wou eens weten wat het ongeveer zou kosten om een 996 turbo te laten overspuiten?
      ik heb er een paar op het oog maar zijn bijna allemaal zilver en vind dat niet zo mooie kleur,dat is zo alledaags.
      Zijn er van jullie die dat misschien weten?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
      • Ik zou toch opteren om hem te laten wrappen. Auto blijft dan origineel.

Wim

Geert, hoeft soms niet zoveel te verschillen van prijs om daarna goed prutswerk te krijgen bij aflevering. :think:

En natuurlijk kan de prijs flink naar beneden als de eigenaar veel werk voor zijn rekening neemt.
          Dit zijn allemaal factoren die meetellen in een prijs bepaling. 💡

Ik ben der van overtuigd dat je de wagen mag spuiten in eender welke kleur die jij mooi vind, der zullen der altijd wel zijn die daar over zagen maar dan moeten ze hem laten staan voor een ander die het niet erg vind

ik heb destijds mijn zwarte overspoten in’t wit en heb der een top prijs voor gekregen, je moet der natuurlijk wel voor zorgen dat je niet van ver kan zien welke kleur der voordien op zat

Prijzen voor een schildering variëren enorm van bedrijf tot bedrijf en zal je goed moeten bespreken wat wie doet voor welke prijs

Altijd een originele kleur kopen.
              Als je deze rode mooi vindt dan blijven zoeken naar een rode.
              Als je hem laat overspuiten zal de vraagprijs mogelijk hetzelfde blijven, maar de tijd dat hij te koop staat zal heel veel langer zijn.
              In mijn ogen niet slim, kenners zien dit meteen.
              De enigste oplossing is min. 10 jaar mee blijven rijden en hopen dat het dan meevalt.

Zou dan toch voor een wrap gaan, er zijn er al die de sluitkanten mee wrappen :up: :up: :up:

Aan de verkoopwaarde enz.. zou ik niet te veel denken. Je krijgt toch niks verkocht voor een normale prijs. Dus een wrap of een spuiting zonder sluitkanten zal de prijs niet zoveel drukken.

Alle punten zijn hier ondertussen al opgenoemd om het NIET te doen.

Ik denk dus dat het beter is om verder te zoeken naar een fabrieks-af rode, ofwel je prioriteiten veranderen.
                    Mooi grijs is zeker ook niet lelijk. 😉

Wrappen kost ongeveer 2000€ maar dan zit je met zelfde probleem als je de deuren open doet.
                      Er zijn er zeer weinigen die de sluitkanten ook meedoen….

Zou zeggen, blijven zoeken tot ge hem gevonden hebt in de juiste kleur.

En laten wrappen?

wel wat prijselijk als er 5000 bijlegt heb je een 997 model en dat kost weer meer aan biv met dat geld dat ik dan uitspaar kan ik er beter ene laten spuiten plus dat ik nog geld uitspaar.
                          Denk ik toch.

Wim

Dat wilt dus zeggen alles binnen en buiten, motorruimte, kofferruimte, alle ruiten eruit en binnenkanten.
                            Dat is in mijn ogen goed, dus als je een stuk tapijt optilt dat je rood ziet in plaats van grijs.

Begin dan als een te realiseren, dat dan alles, motor, interieur en deuren gedemonteerd moeten worden.
                            Dat zijn alleen al ruim 80 werkuren om een gehele auto te demonteren.
                            Dan spuiten en daarna alles weer opbouwen, met minimaal dezelfde uren aan arbeid.

Dus ik denk dat je onder de 15K niet gaat toekomen, en dan mag er niks tegen gaan van onderdelen.

Koop dan die rode. :happydance:

Hierboven zet je er toch 1neke :coolness: 😆

Dat is het nadeel dat er niet veel rode 996 turbo’s en in het zilver is het geen probleem.
                                  Mvg

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=241952498&asrc=st|sr

Moet hier is naar kijken dat is de kleur dat ik wil.

Mvg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.