Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Een goede carrosserie
- Dit onderwerp bevat 56 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 2 maanden geleden door RSR Motors.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Stef69″:2tc15sbv]
Wim,
wat denk je van een kas die ontlakt is in een chemisch bad, dus alles moet gespoten worden, binnen, buiten, onderzijde, … inclusief voorbereiding is dit te doen voor 4 à 5.000 €
je moet dus helemaal naast niets kijken er zit geen bout meer in, geen rubber, …[/quote]
Eeh, als je een kas voor die prijs gelakt en gespoten en dergelijke kan doen
dan zit je nog met de prijs van het terug in mekaar stekenWant draadbomen die je uit een auto van 30 jaar trekt, rubbers, tapijten, deurbekledingen, plastic, etc etc
Veel dingen zullen er niet ongeschonden uitkomen, en dan terug in het gespoten chassis gaan… Je zal je een ongeluk betalen aan kleine pruts items die je zal moeten kopen…chemisch bad is leuk als je niet origineel moet eindigen (racer) en of geld te veel hebt…
[quote=”cabrio wim”:1pnr5d8j]Ten eerste sluit ik mij al aan met wat Koen hierboven schrijft. geen spuiter is liefhebber om een auto te spuiten die door een ander of jezelf geschuurd is.
De reden daarvan is als dit niet goed gedaan is, en de mensen vragen…. zo waar is je auto gespoten en als deze niet mooi strak staat, toch de naam van de spuiter vermeld word maar niet dat het schuurwerk door je zelf of ander gedaan is. (strak zette is ook een vak apart) zeker voor eindresultaat.
Wat dus als resultaat geeft ➡ negatieve reclame. 💡
Je kunt zelf wel heel veel voorwerk doen aan de auto, zoals zel alles demonteren en een kale carrosserie aan leveren, scheelt heelveel in de kosten. 😀
Voor een prijs, is moeilijk, moet je eigenlijk de auto eerst even zien, veel of geen laswerk, schade en andere zaken.
Is de koets goed en klein beetje schade of laswerk moet je toch rekenen op zo’n 4 a 4500,= euro.
Dit is natuurlijk natte vingerwerk (gissen) omdat je nog niks gezien hebt.
Maar wil je meer info, mail mij dan even.[/quote]Wim,
wat denk je van een kas die ontlakt is in een chemisch bad, dus alles moet gespoten worden, binnen, buiten, onderzijde, … inclusief voorbereiding is dit te doen voor 4 à 5.000 €
je moet dus helemaal naast niets kijken er zit geen bout meer in, geen rubber, …
De mijne is herspoten geweest bij een ISO9001 gecertifieerd carrossier voor 3000 euro.
Heb al het monteer/demonteer werk zelf gedaan en er was niet veel aan te lassen (kleine opluchting 🙂 ) ).
Verder moet je rekening houden met rubbertjes, boutjes, dichtingkes en zo meer die je ze zal willen vervangen (als je volledig wil zijn). Reken daar ook maar minstens 1000 euro voor! Hiervoor kan je eens contact opnemen met
http://www.vankesselsportscars.com
http://www.fgporsche.beVoila 🙂 )
groetjes
Tim
kan je zoal een schatting maken ? 2 voorste + achterbank in zwart leder
Kom ook hier gerust een keertje langs om de mogelijkheden te bespreken.
Altijd welkom.ja inderdaad ! kga zeker eens bij wim langsgaan…. ik heb echt geen idee hoe ze het hebben gedaan… weet alleen dat de claxon en bedrading alsook deel van de radiator een laagje verf heeft gekregen.
je zou bijna denken dat het met de spuitbus is gedaan !!!!!
voor de rest.. putjes en krasjes in de lak. kortom…storend. ik heb nu onlangs het hele interieur gereinigd en nieuwe dempingsmatten / luidsprekers …
dus de buitenkant verdiend ook een opknapper..zou ook graag de zetels laten herbekleden. enkel de bestuurderskant heeft een scheur. maar zou hem graag 100% willen hebben. ➡ leder ! 😆
Persoonlijk zou ik gewoon eens naar wim bellen, afspraakje maken en dan bij timo langsgaan om het eens te bekijken. Bij hen ga je zeker goed gesteld geraken.
Kwaliteit betaal je overal.
Ik heb al veel gezien en gehoord en uiteindelijk is goedkoop = duurkoop omdat je het dan nadien nog eens moet laten doen.
Beter direct de eerste keer wat meer spenderen dat het goed gedaan is, dan heb je er achteraf alleen maar veel meer plezier aan.Aan een auto kan op het eerste zicht niks zijn, tot je begint te demonteren en overal wat roestplekjes tegen komt. Maar eronder kan zich een veel erger tafereel afspelen. Helaas is dit ook niet altijd direct zichtbaar voor de carossier.
Als de auto vroeger al eens is bijgewerkt / bijgespoten. Hoe is dit gedaan? Kan deftig uitgedeukt en bijgewerkt zijn, kan ook gewoon opgevuld zijn met plamuur en gespoten.
Kortom, een auto opmaken is altijd een verrassing 😥ja inderdaad… daar ben ik mee akkoord. het is vooral het ruwe werk. fijnschuren en rechten daar ga ik me niet aan wagen. een goede carrosserie zou er dan ook niet aan beginnen.
wat de wagen betreft er is geen las werk of schade. de lak is gewoon na 27jaar wel eens toe aan een nieuw laagje. ook veel plaatsen waar hij – voor ik hem had – herspoten is geweest… en niet al te goed 😕 zoals vooraan zie je de druipers gewoon als druppels hangen… idem aan de motorkap en achterbumper.
ik ben wel bereid een 3000 – 4500 te besteden. 🙄
Ten eerste sluit ik mij al aan met wat Koen hierboven schrijft. geen spuiter is liefhebber om een auto te spuiten die door een ander of jezelf geschuurd is.
De reden daarvan is als dit niet goed gedaan is, en de mensen vragen…. zo waar is je auto gespoten en als deze niet mooi strak staat, toch de naam van de spuiter vermeld word maar niet dat het schuurwerk door je zelf of ander gedaan is. (strak zette is ook een vak apart) zeker voor eindresultaat.
Wat dus als resultaat geeft ➡ negatieve reclame. 💡
Je kunt zelf wel heel veel voorwerk doen aan de auto, zoals zel alles demonteren en een kale carrosserie aan leveren, scheelt heelveel in de kosten. 😀
Voor een prijs, is moeilijk, moet je eigenlijk de auto eerst even zien, veel of geen laswerk, schade en andere zaken.
Is de koets goed en klein beetje schade of laswerk moet je toch rekenen op zo’n 4 a 4500,= euro.
Dit is natuurlijk natte vingerwerk (gissen) omdat je nog niks gezien hebt.
Maar wil je meer info, mail mij dan even.omgeving doet er niet echt toe , ik ben van Dilbeek (rand van brussel)
een kameraad van mij werkt in een carrosserie dus het schuren zal goed gedaan zijn. kan het spuiten echter niet via hem laten doen….welke omgeving?
Algemeen schuurwerk zelf doen, als dit de mist in gaat zie je dit altijd terug als de auto gespoten is!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.