Een keverliefhebber, dus ook porsche fanaat !

Home Forum Stel jezelf even voor ! Een keverliefhebber, dus ook porsche fanaat !

• Maker
    Discussie
  • Ik was al een tijdje geregistreerd op dit forum, maar nog nooit echt ‘actief’ bezig geweest met posting…

Ik ben 34 en word weldra 35, woon in het Vlaams-Brabantse deel van België en heb wel enkele hobby’s, waaronder kevers.
    Zelf heb ik een exemplaar uit 1955. Deze is in de jaren 2000 en daarvoor eens gerestoreerd, en opgebouwd, met het ook op performance van het huis Porsche.

De kever is gebouwd op een automaat chassis, waardoor het mogelijk was om met een AT-boite te werken en aandrijving te geven via kardan-as. De motor is er eentje die gemaakt is bij Leo de Rijck, namelijk een type4 busblok, maar volledig opgebouwd met onderdelen van porsche 914 en BAS.

We spreken van 138 PK ofwel een 118 PK op de wielen…
    Uiteraard horen hier ook de gepaste remmen bij !

Een kleine impressie van de rest van de kever

Dit ! WAS ! dus hoe hij eruit zag. Na 10 jaar rijden en al 5 jaar als nieuwe eigenaar zag ik dat de vorige restauratie er niet zo goed uit zag.

Januari 2011 ging de kever helemaal uit elkaar, met een nieuw concept op het oog, een ‘sleepertje’ zoals mijn carrosier het graag noemt.

weg verbrede spatborden, terug een ‘oude’ kleur erop, opnieuw naar een meer origineel interieur, maar wel dezelfde rijeigenschappen !

Nog een foto van toen hij er eerst bijstond :

Na meer dan 100 uur laswerk, tinwerk, staat hij nu bijna spuitklaar.

Ik heb gekozen voor nieuwe 17” fuch velgen, die vooraan versmald worden naar 4,5” breed ipv 7”, en achteraan werken we met een spoorverbreder op de porsche klauwen.

Mijn originele fuchsen komen te koop in de verkoop sektie op het forum. dit zijn originele porsche velgen 7” en 8”, afkomstig van een Porsche 911, de eerste met turbo uit 1975 ?

Momenteel kan ik nog niet meteen foto’s vrijgeven van de verdere restauratie, maar die komen er dus zeker nog !

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • PB

Sleepers zijn ook helemaal mijn ding! :relaxman:
      Ik ben alvast benieuwd naar het resultaat.

[quote=”campi” post=88752]Mooi wagentje proper werk… hier achter mijne hoek is er ook nen gast die daar mee kan toveren is gisteren trouwens op tv geweest Metal Master Seppe

grtz[/quote]

Die ken ik, die heeft ooit ook nog aan mijn ovaal gewerkt ❗
        :respekt:

luc

Mooi wagentje proper werk… hier achter mijne hoek is er ook nen gast die daar mee kan toveren is gisteren trouwens op tv geweest Metal Master Seppe

grtz

Kevers :relaxman:

Ik heb er zelf meerdere gehad .. allemaal 1303Sjes met een korte bak en dikkere motor (voor de sprintjes) … Tja, toen er eenmaal 1 Porsche 911 op de oprit was gekomen, zijn de kevertjes uit het straatbeeld verdwenen 😳

Ondertussen al een foto van 2maanden geleden 😀
              Meer foto’s volgen !

Ook welkom hier .
                Ik ben ook een beetje gek van een nette Kever.
                Dikwijls voor rondgekeken doch nog nooit eentje gehad .
                Wel een T2 Doka .

Anoniem

Welkom hier ,wow .Is niet mis :applaus:

welkom hier op het forum, ah en zie dat de kever onder handen genomen
                    wordt door de spiessens en de filip, doe ze de groeten van mij ( kenny
                    van kerchove )

Dit is er eentje van enkele maanden geleden…
                    Passen van de nieuwe spatborden en velgen, de neus was er toen reeds afgeslepen.

Meer info of enkele foto’s vind je op http://www.retrocarshop.be/DU/ongoing.html%5B/quote%5D

Mooie Kever :applaus:

Waar was den tijd, deze was ooit de onze.

4.jpg

mijn vriendin is er ook echt zot van. Heeft er ook ooit eentje gehad maar nooit mee gereden. Sindsdien altijd spijt van gehad.

Anoniem

[quote=”reys” post=87584]Welkom!
                          Eerste wagen waar ik ooit in meegereden heb, idd nen kever! Nog met brilachterruitje![/quote]

Ik heb er zo eentje staan, bouwjaar ’52.
                          25 echte PK’s en niet gesynchroniseerde bak.

Anoniem

Welkom!
                            Eerste wagen waar ik ooit in meegereden heb, idd nen kever! Nog met brilachterruitje!

Welkom! Goede herinneringen aan Kevers. Kan me in ieder geval een rode en een oranje herinneren waarin mijn moeder rondreed, eind jaren ’60, begin ’70. En dan helemaal volgepropt met kinderen(ook in de kattenbak) naar het strand.

Ga dit met plezier volgen.

[quote=”cab 88″ post=87571]cabrioklepke en hartlichtjes erop… :applaus:
                                bijna gelijk de mijne dan. Sprintje in bitburg ?? :driver:
                                Groeten en mss tot zaterdag in Rosmalen?[/quote]

Bitburg… Check !
                                Rosmalen… maybe 😀

Ik ben al menig malen in Bitburg geweest, maar nog nooit mét eigen kever, maar dat wil ik best ook wel eens doen :geek:

Anoniem

cabrioklepke en hartlichtjes erop… :applaus:
                                  bijna gelijk de mijne dan. Sprintje in bitburg ?? :driver:
                                  Groeten en mss tot zaterdag in Rosmalen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.