- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
2 januari 2012 om 13:12
Ik was al een tijdje geregistreerd op dit forum, maar nog nooit echt ‘actief’ bezig geweest met posting…
Ik ben 34 en word weldra 35, woon in het Vlaams-Brabantse deel van België en heb wel enkele hobby’s, waaronder kevers.
Zelf heb ik een exemplaar uit 1955. Deze is in de jaren 2000 en daarvoor eens gerestoreerd, en opgebouwd, met het ook op performance van het huis Porsche.De kever is gebouwd op een automaat chassis, waardoor het mogelijk was om met een AT-boite te werken en aandrijving te geven via kardan-as. De motor is er eentje die gemaakt is bij Leo de Rijck, namelijk een type4 busblok, maar volledig opgebouwd met onderdelen van porsche 914 en BAS.
We spreken van 138 PK ofwel een 118 PK op de wielen…
Uiteraard horen hier ook de gepaste remmen bij !Een kleine impressie van de rest van de kever
Dit ! WAS ! dus hoe hij eruit zag. Na 10 jaar rijden en al 5 jaar als nieuwe eigenaar zag ik dat de vorige restauratie er niet zo goed uit zag.
Januari 2011 ging de kever helemaal uit elkaar, met een nieuw concept op het oog, een ‘sleepertje’ zoals mijn carrosier het graag noemt.
weg verbrede spatborden, terug een ‘oude’ kleur erop, opnieuw naar een meer origineel interieur, maar wel dezelfde rijeigenschappen !
Nog een foto van toen hij er eerst bijstond :
Na meer dan 100 uur laswerk, tinwerk, staat hij nu bijna spuitklaar.
Ik heb gekozen voor nieuwe 17” fuch velgen, die vooraan versmald worden naar 4,5” breed ipv 7”, en achteraan werken we met een spoorverbreder op de porsche klauwen.
Mijn originele fuchsen komen te koop in de verkoop sektie op het forum. dit zijn originele porsche velgen 7” en 8”, afkomstig van een Porsche 911, de eerste met turbo uit 1975 ?
Momenteel kan ik nog niet meteen foto’s vrijgeven van de verdere restauratie, maar die komen er dus zeker nog !
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.