Een luchtgekoelde lente in Italie?

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Een luchtgekoelde lente in Italie?

• Maker
    Discussie
  • Beste mededaders,

Een nieuwe zoektocht is begonnen, een luchtgekoelde gaat het worden. Mijn watergekoelde is geweldig, modern en comfortabel. Maar bloed kruipt waar het niet lopen kan en de goesting voor een luchtgekoelde (eigenlijk mijn allereerste gedacht) is groot.

Gisteren eentje gaan bezoeken :

http://ww3.autoscout24.it/classified/265984538?asrc=st|as

De ex USA (New Jersey) is vorig jaar in Italie ingevoerd. De verkoper heeft de wagen herspoten, een nieuwe cabriokap gegeven en nieuwe bandjes eronder gestoken.
    Opvallend is wel dat het spuitwerk gedaan is “met gesloten deuren”. De uitleg die ik kreeg is omdat er op de deurstijlen nog de originele stickers hangen (?).

Het spuitwerk geeft de rode auto een mooie blinky blinky uitstraling. De motor lijkt droog, ik was zonder voorafgaande afspraak naar Bergamo gereden, en er lag geen olie op de witte vloer onder de auto.

Bij het starten was er een beetje witte rook, maar die verdween al snel. Motorgeluid was … geweldig (wel standard geluid). Het rijden was … geweldig.

Ik heb wel wat foto’s genomen van de onderkant en een aantal dingen gezien die mij toch wel wat doen twijfelen. De foto’s komen in het volgende bericht en geven mij een gevoel van “heeft men hier wat roest weggemoffeld ??”

Schieten jullie hier eens op? Alle kritiek is welkom!!!! Ik ben niet gehaast en vandaag moet ik heb toch niet gaan kopen want het regent hier.

Bedankt alvast!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Questo annuncio non è più disponibile.

Eh! Ik heb de foto’s niet kunnen zien! Heb jij er zelf genomen?

Proficiat en veel sterkte…

Zoektocht gestopt … ik ga een groene jongen worden … .

niet allemaal, ze blijven na het vernieuwen van dichtingen zo’n 10 jaar lekvrij. dus zo ongeveer de helft lekt in mindere of … mate.

Sorry voor de stomme vragen, maar is het echt zo dat ze allemaal lekken?????

Neen!

Neen, want dan had ik ’em nog niet vanonder bekeken in de garage. Dat had ik dan wel even gedaan als ik er thuis mee was geraakt. Jammer he!

Maar van den andere kant … ik voel mij nog altijd 30 en dat is toch belangrijker niet 🙂 !

En oh ja, je andere vraag : stuur, zetels en dashboard waren opnieuw overtrokken. Dus niks speciaals met de airbags van de wit – blauwe 964!

Die groene is dat een echte 30 jahre?

‘tja smaken en kleuren … ik vond het nog niet zo storend… Gekke is wel dat die wagen als LHD in de UK is aangekocht en dan door een Italiaan aangekocht. De binnen-buiten kleur combinatie doen ook “very Britsh” aan. Zeker het groen viel “in het echt” reuze mee. Maar nog eens smaken en kleuren … ik zou zelfs een roze durven kopen! (weet er trouwens eentje staan waar ik wil naar kijken)

Ik volg hier nu toch de markt meer dan een half jaar en deze auto staat pas een dikke week te koop. Toen ik hem zag was die nog niet gewassen 🙂 (pijnlijk). Ik heb de indruk dat nogal wat verkopers (inclusief die van de witte, want die heeft te koop gestaan voor 38K) er een zotte vraagprijs opplakken om dan toch nog serieus te zakken in prijs. Dus zou er wel eens een serieus prijsverschil kunnen zitten tussen de vraagprijs (die indereen kan zien) en de uiteindelijke verkoopprijs (die niemand ziet).

jammer van de velgenschade bij de blauwe en dat wortelnotenhout, dat past echt niet in een P 🙂

als de verkoper er snel 8.000euro kan afdoen zou ik toch opletten, staat wss al effe te koop en geraakt er wellicht niet vanaf, mss omdat het geen manuele is…

Sorry voor de stomme vragen, maar is het echt zo dat ze allemaal lekken?????
                      Bij de wit-blauwe hiervoor was het heel duidelijk dat er lekken onder waren, de afdekplaat was weg.

We zijn nog een andere gaan bekijken :

http://ww3.autoscout24.it/classified/269618311?asrc=pl|as

van hetzelfde laken een broek … de afdekplaat was er wel maar is wel helemaal nat. Gisteren avond terug contact gehad met de verkoper, prijs te hoog, te veel werk en … die deed op 5 minute tijd eerst 5K en dan nog eens 3K van de prijs af. Dat is min 20%.

Staan de 964-tronic in de solden??? Twijfel is er nog altijd : carrosserie van de groene is beter dan die van de witte. Het interieur van de witte was pas hermaakt (en ondertussen ontdekt dat er ook een ander cabriodak opzat, dat was origineel zwart en is nu blauw. Zou die witte toch ergens tegenaan gereden hebben????

Als de motor effectief moet gereviseerd worden mag je zeker op 10000€ rekenen, ben momenteel zelf aan het rondkijken om een motor van een 964 te laten reviseren en die prijzen vallen echt wel tegen!!!

Olie lekken is een typisch kwaaltje van een 964. Ze hebben geen water nodig maar veeeel olie 😀

Motorplaat onderaan vangt veel olie op. Als er olie op de grond drupt, kan het zijn dat die plaat al overvol gelopen is. Best eens checken.

Zoals voor iedere generatie zijn die kwaaltjes wel op te lossen. Alleen eerst langs de kassa passeren 😉

zou het kunnen dat er een andere airbag inzit?
                            Of is dat normaal een stuur in 2 kleuren
                            …..

XXX

Hey Sensa,
                              Als de wagen de laatste 5 jaar dan wel een onderhoud historiek heeft dan valt dit nog mee.
                              Maar veel olie kan van alles zijn.
                              Boitte zou raar zijn en heeft een ander kleurtje zeker (de mijne is rood).
                              Oliepijpjes onderaan de motor, dan zie je ook olie op de uitlaat collector, daar zijn uitschuifbare modelletjes voor, kosten niet veel wel veel werkuren.
                              Kleppendeksels?…
                              Wat met koetswerk onderaan de B-stijl, aan de raam vooraan in de hoeken, de wielkasten voor… de 964 pijnpunten ken ik niet helemaal van buiten.
                              Tussen de 5 en de 10K reserve lijkt me reeel.
                              Succes!

Wat ik ondertussen gehoord en gezien heb is, trek in dit soort gevallen ong 5000€ extra uit en dan kan je een degelijke revisie van de motor doen. Als de koets ok is, geen roest, geen crashes, ophanging en remmen ok en niet te vergeten de elektro motoren van de kap, reken je niet fout met zo’n bedrag. Maar kan best een hoop minder zijn als de olie misschien gewoon van een los hangend slangetje komt..
                                Let zeker ook op het elektro dak, die motoren durven al eens kapot zijn en kosten al snel 2000€ om te vervangen.. En anders, gewoon iemand met echt verstand van zaken meenemen.. Heb ik trouwens ook gedaan gezien mijn beperkte kennis.. Voor alle duidelijkheid: ik trek jouw kennis niet in twijfel he

Hi,
                                  ik heb nog een paar pogingen ondernomen maar nu heb ik iets waarbij ik jullie raad nodig heb.

Deze vandaag gezien.
                                  Interieur : perfect
                                  Lak : kan iets beter maar kan er mee door
                                  Kleurencombinatie : mijn vrouw is verliefd
                                  origine : Amerika
                                  onderhoudshistoriek : behoorlijk onvolledig, er zit een gat tussen 2005 en 2009
                                  Rijden : zou ik er eigenlijk niet mee mogen doen, is te plezant en maakt mene kop zot.

Prijs : nog minder dan gevraagd, maar gaat tegen het einde van de week naar een handelaar indien niet verkocht, dus …geen aankoopkeuring, ik mag em aan dezelfde prijs als de garage hebben, echt wel goedkoop.

Maarrrr… redelijk wat olie op de grond….verschillende vlekken onder de auto op ongeveer 1 meter van de achterkant.

Gezien de prijs heb ik wel wat reserve, maar op hoeveel moet ik rekenen. Of niet rekenen en gewoon weglopen?

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=268059829

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.