Een luchtgekoelde lente in Italie!

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Een luchtgekoelde lente in Italie!

  • Maker
    Discussie

  • Sensa911
    Deelnemer

      ‘t hing in de lucht! En het staat nu op onze parking… eindelijk want de ene Italiaanse administratie is de andere niet.

      Ik moet eens lachen (ok groen lachen) als ik lees hoe moeilijk de Belgische administratie is. De overdracht van eigendom heeft de eerste keer ongeveer 10 minuten geduurd, met het 2de kantoor ben ik ondertussen een week bezig en heb ik nog steeds maar een voorlopig document in handen. De bankoverschrijving vanuit Belgie duurde bij de eerste 8 uur, bij deze … 5 werkdagen …

      Maar … niet gezeurd …de 964 staat thuis op de parking. Ik ben haar vorige week, letterlijk net alvorens te vertrekken naar onze roadtrip aan het Gardameer, gaan ophalen bij de verkoper.

      Gisteren wat tijd genomen om te poetsen, morgen gaat die naar garage om technisch in orde gezet te worden.

      Het is een groene 964 cabrio tiptronic van 1991 eerste inschrijving in Duitsland. Het interieur is een specialleke, de auto heeft blijkbaar in de “exclusive” afdeling van Porsche Stuttgart mogen blijven slapen.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 90)
      • Er gaat niets boven een klassieker die er als nieuw bijstaat. Mooi! Het heeft je wat gekost maar je bent dan ook jaren gerust.

          Inderdaad, en zo’n prachtexemplaar zou ik in Italië houden…

            Heel cool Sensa, zo te zien is daar prachtig werk geleverd..
            Laat ‘m nog maar even in Italië dan kunnen we ‘m in levende lijve bewonderen bij de komende Gardatrip.

              Thanks Sensa voor de info. Ik doe normaal een 964 binnen na de zomer bij FG voor volledige revisie en prijs komt op 8000€ zonder BTW.

                Hey Drip … maar het motorgeluid van de auto van mijne buurman is nog altijd indrukwekkender (weet je nog) … maar ik weet zeker dat die niet zoveel plezier tijdens het rijden heeft (behalve bij een stortbui 🙂 )

                Luc, het is inderdaad rap gegaan en ik denk dat ik met mijn “gat in de boter” ben gevallen.

                Het is een officiele Porsche werkplaats met jarenlange ervaring. Overal nieuwe Porsche onderdelen gebruikt, de doos met de stukken die vervangen waren, stonden netjes klaar toen ik de auto ging halen, het geluidsscherm was vervangen zoals ik na de offerte had gevraagd.
                Ik zag dat ze niet op de factuur (4 blz) stond en ik maakte hem erop attent, zijn reactie : ik weet het, maar je hebt eerlijk onderhandeld over de prijs en ik heb een paar uur minder werk gehad dan voorzien en ik had die mousse niet opgenomen in de offerte dus factureer ik ze je niet. Nu kan ik misschien wel heel naief overkomen, maar ik geloof echt dat die kerel dat meende.

                Alvorens ik de auto terugkreeg hebben zij er al 100 km mee proefgereden en verder afgesteld. Dat is de taak van “vader/baas/eigenaar van de garage”, een voormalig rallyepiloot die alle auto’s, vooraleer ze terug naar de klant gaan, even nakijkt en er een proefrit mee doet en met zijn opmerkingen terug in de garage zet, om er dan terug een proefrit mee te doen… het leven kan hard zijn… .

                Ik heb trouwens nog een dik boek over hem meegekregen, dat is uitgebracht toen hij, na 35 jaar, stopte als ralllyepiloot.

                Is er iemand die een volledige motorrevisie in Belgie, bij een Porschegarage, heeft laten doen en wil mededelen wat dit kost?

                Oh ja en je vraag, volgens de garage is het inrijden 2 a 3 000 km en dan moet ik terug binnen om olie te wisselen. Nog +- 1500 km te gaan dus …

                  Amaai, supersnel en da in Italië!!! Hoelang moet je deze inrijden voordat je er volle gas mee mag gaan?

                  XXX

                    Sensa, woorden schieten te kort – WAAAUUUW !

                      Luc, daar moet je toch eerst goed over nadenken.

                      Je neemt risico’s : mijn voorspelling is dat je je 1987 targa gaat te koop zetten en (eindelijk) ook een 964 kopen (zoals Thieu). Het wordt zelfs een tiptronic met houtinleg.

                      In het minst slechte geval koop je er een 964 bij … .

                        Ronny, ik stel voor dat je de 964 in België laat, ik heb nog wel een plaatsje in mijn garage en dan kan ik hem zo nu en dan eens laten draaien, of een toerke doen, of een tripje of een roadtrip, ‘t is maar wat je zelf wil 😉

                          :[hide]
                          Aan allen, dank voor de mooie woorden!

                          Aan Youyou, de foto’s zijn inderdaad van aan het Gardameer, op de plaats waar de foto shoot was gepland, maar … ook deze keer slecht weer gehad, vandaar “dak dicht”.

                          We waren ‘s middags met stralend weer vertrokken bij de garage in Bergamo. Na 20 km hebben we een straf onweer op ons dak kop gehad.

                          Mijn vrouw zag eruit of ze net met een wet t-shirt wedstrijd had meegedaan toen we even later op de parking in de striemende regel het dak dichtdeden. Op de 997 is dat toch wel makkelijker dan op de 964 alwaar je moet stilstaan om het dak te sluiten. We konden er wel mee lachen want even later stopte het met regenen.

                          Terug gestopt : dak open tot een uurtje later … van hetzelfde laken een pak … we waren net een beetje droog.
                          Aangezien het weer onstabiel bleeft hebben we het dak dicht gelaten … 🙁

                          Gisteren nog zo’n 150 km afgehaspeld, wat het totaal voor het weekend op een dikke 500 km brengt.

                          Nu de grote vraag : welke waar???

                          Het leek mij gemakkelijk : de 997 in Italie (90% van de tijd ben ik in Italie) de 964 in Belgie, nu weet ik het niet zo zeker meer of dit de juiste keuze is. De 964 is nog niet losgereden, maar het is toch wel weer wat anders dan de 997. Ook een heerlijke auto : snel, klinisch, modern. De 964 is trager, maar het autorijden is “echter” en het geluid is … verslavender.

                          Ik heb nog 2 weken om te knoop door te hakken.

                          Misschien wordt de tekst van dit topic wel … een watergekoelde zomer in Belgie ….

                          [/hide]

                            350 km.
                            Die zal snel terug ingereden zijn 😉

                            F

                              Had deze ‘extreme makeover’ ook gemist. Ik zou zeggen geniet er nu maar van.

                                Wow, dat gaat idd snel Sensa!

                                Geniet er nu maar volop van! Het seizoen is nog maar net begonnen 🙂

                                  proficiat Sensa, ik herken die plaats van de foto. 🙂

                                    Die Sensa zit ook niet stil precies. 🙂

                                    Nog een late:
                                    – Proficiat met de aankoop.
                                    – Zuur dat de motor niet goed is.
                                    – Goede keuze om de revisie te laten doen.
                                    – Amai, die herstelling is snel gegaan.
                                    – Veel plezier nu je gerust rond kan rijden.

                                    Zo, nu ben ik met alles up-to-date. :-p

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 90)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.