- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
-
Discussie
-
25 januari 2014 om 00:31
Verleden week zaterdag rond 13u….
Maar enkele dagen voordien : de garagist belt me op…met de mededeling : “na lang wachten is t zover….” She s ready. Met deze woorden in mn achterhoofd, was t wachten op de kerstman. Madam zet me af bij Auto-tech Merchtem, de “tot-straks-kus” bijna bruutweg vergeten, maar snel tot de orde geroepen. Razend nieuwsgierig probeert ne mens kalm te wachten tot je die contact sleutel mag omdraaien. De baas ontvangt me hartelijk, zoals gewoonlijk. Eerst de werken aanschouwen. Enige fierheid druipt toch van zn zwart-rode Porsche overall. En terecht. De hefbrug zoemt naar beneden. Luister nu zei de baas. Men zegt dat ne vent zn tranen niet mag tonen. Maar k geef toe dat het gewoon zuivere emotie was die door mn aderen schoot. Het ijzeren getrommel van de uitlaatgassen in de RVS ssi-potten en de glimmende banaan die de oren verwent en je scheenbenen verwarmt via een 80mm spruitstuk. Een jongensdroom die voor de 2e maal werkelijkheid wordt. De motor werd volledig opnieuw opgebouwd en gereinigd. Dit bekijk ik niet. Dit aanschouw ik, en nog en nog en nog. Ik leg de motor stil, en geniet na. Die geur mmmmmm die o zo typische mengeling van verhitte lucht, olie, benzinedampen. En wat denk je vroeg de baas. Dit is wat ik verwachtte. No more no less. Dit is geen gewone garagist. Een kunstenaar. Een maniakale chirurg. Ik vermoed zelf dat een deel van Butzi’s bloed door zn lichaam stroomt. Elke Porsche verlaat zn garage alsof t de zijne was.
Voorzichtig laat ik me in de bestuurderszetel zakken. Contactsleutel draai ik nu zelf om. Twas net of de vonken gereed zaten om de cilinders te ontsteken. Onmiddellijk schiet t symphonie-orkest uit zn sloffen. Weer wat wennen aan de pedalen. 1200 toeren. Lift off.
Alleen rijd ik door het Brabantse Merchtem richting Aalst. Ooit deed iemand mij voor, 32 jaar geleden. Ik verzink in gedachten. Ja, dit was mijn gesprek met Butzi. Haaltert, een half uur later, ik doe de garagedeur dicht en alvorens ik de gang binnenwandel draai ik me nog ns om. Het getik van de pot laat ik achter me,…voor enkele dagen toch.http://www.youtube.com/watch?v=DLGxdiPAdps (geen al te goede opname van een paar uurtjes geleden)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.