een watergekoelde Porsche,echte Porsche of niet?

Home Forum Porsche Talk een watergekoelde Porsche,echte Porsche of niet?

• Maker
    Discussie
  • Je hoort vaak dat een echte Porsche enkel een luchtgekoelde Porsche is.
    Dit wil ik persoonlijk tegenspreken.
    We hebben een 944 serie 1 en vanaf dat deze op de markt kwam wilde ik er eentje hebben.
    Dit model zie ik nu het liefst van alle Porsches die er bestaan.
    Nu hoor ik op oldtimer meetings steeds de woorden “Dat is toch geen echte Porsche” .
    Om gek van te worden, dan kan ik echt uit mijn sloffen schieten.
    Zoek de geschiedenis eens op van de 944 zeg ik dan.
    Wat vinden jullie?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • XXX

Wel ik vind de 914 toch ook wel iets hebben, toffe Porsches :up:
      Dat de 924 iets te smal lijkt maar de 944 er netjes voorkomt, da’s persoonlijk maar maakt geen van beide minder Porsche.
      Zelfde alsof een 996 enkel maar in 4S kledij de moeite zou zijn.
      Moet je ‘zotte Kenny’ met zijn zwarte cabrio maar eens zien voorbijkomen, telkens met een brede glimlach, en dat is het net.

[hide]Allez, ik heb weer iets bijgeleerd, ik wist dus niet dat Rufie ook nog een 968 had.[/hide]

:mrgreen:

Zo is dat Igor, a man, his car en z’n toewijding, das waar het omdraait in mijn beleving. :first:

Is de mening van een ander belangrijk ivm. de wagen die je hebt aangeschaft? Het zal mij persoonlijk aan mijn reet roesten, het zijn mijn centen dus het is mijn goesting (en die van totmbo). :mrgreen:

944 is voor mij absoluut een echte Porsche.
              Zelfs de 924 vond ik bij de introductie mooi. Je moet het in zijn tijd plaatsen. Ik herinner me een officiële foto van de 924 rijdend rond de Arc de Triomphe in Parijs. Deze was zo modern ten opzichte van zijn tijdgenoten !

Herinner me nog van mijn vrienden die terugkeerden uit Zwitserland. De één met een 944 turbo, de ander met een 3.2 cabrio. De 911 werd het snot uit de ogen gereden, kon niet volgen.

Heb zelf en 968. Fantastisch rijplezier. Mijn 911 geeft me niet dubbel zoveel plezier. Grote troef van de 911 vind ik wel het geluid.

“Wat zou hij dan van de Porsches van nu vinden?”

Een uit de hand gelopen hobby? :mrgreen:

Ja Ja ,Ferdinandje was zijn tijd ver vooruit.
                  Stel je eens voor dat hij nu kon terugkeren op aarde….
                  Wat zou hij dan van de Porsches van nu vinden?

Een echte porsche is een hybride! Ooww :coolness:

wat was het eerste model van meneer porsche, juist ja een hybride 😆

Neen, grapje alles met een porsche logo is voor mij een echte porsche,
                    maar er zijn nu eenmaal modellen waar de mensen meer fan van zijn en de stereotypen zijn nog lang niet de wereld uit!

ik hou van alle porsches maar als ik eerlijk mag zijn…kent iedereen het antwoord van degene die ik ooit in mijn garage wil. Het mag een witte zijn 😀

… en daar mag dan nog gerust aan toegevoegd worden dat die modellen waar de elvers op neerkijken echt wel die zijn die porsche in financieel moeilijke tijden overeind hebben gehouden. dat was vroeger al zo en waar zouden ze vandaag staan zonder de melkkoeien KJN, McAnn en PANamERA ?!?

Ik wordt ook altijd een beetje nerveus als men aanhaalt dat de “echte Porsche” stopt als men water begint te gebruiken als hulpmiddel om de motor beter en efficiënter te koelen.

Op zich is dit zoals Sensa aanhaalt gelijkaardig met het poneren van “een echte Porsche is wit”. Ik ken er nog zo een paar:
                          “een echte porsche werkt met caburatoren”
                          “een echte porsche heeft geen led verlichting”

Er is uiteraard veel nostalgie en daar kan ik perfect inkomen.
                          Ook voor mij zijn de 993 en voorgangers juweeltjes.
                          Maar Porsche is meer dan “oldtimers” (oops …).
                          Wat gaan we zeggen als de 911 gebruik begint te maken van elektrische motoren?
                          De 918 is misschien wel een aanzet in die richting, zoals de 959 ergens kan gezien worden als de aanzet voor water koeling (ok, enkel de cilinder koppen op dat moment).

Ook leuk:
                          http://www.porsche-club-holland.nl/PorscheClubs/pc_holland/pc_main.nsf/web/502693551A1F94E3C125731A0040F109

Een teaser: “alle autos ooit gemaakt zijn lucht gekoeld. Enkel boten kunnen water gekoeld zijn”.

Ive

Groot gelijk Harley,
                            Zelfs een boxster is een echte Porsche, ondanks alles wat we soms te horen krijgen.
                            En dan meestal van niet-kenners of niet-porsche-rijders

Heel simpel wat mij betreft: als hij door Porsche werd ontworpen en onder de merknaam Porsche op de markt wer gebracht, is het een echte Porsche. Al de andere blabla over dat enkel de 911 een echte Porsche is of enkel de luchtgekoelden, zijn mensen hun persoonlijke mening. En vermits ieder zijn eigen voorkeur en mening heeft, zal het mij worst wezen wat een ander denkt. En al zeker niet wat de zogenaamde “kenners” die nog nooit met een Porsche gereden hebben, denken. Vroeger zou ik mij dat aangetrokken hebben maar tenslotte ben jij degene die er het rijplezier van heeft, hé :driver: .
                              En wat betreft het meewarrig kijken naar mijn Boxsterke (sorry Walter) door sommige bezitters van de meest recente 911/Pan/Cayenne… Ieder moet zijn eigen rekening maken en ik heb liever 2 P’s en nog wat geld op mijn spaarrekening dan 1 dure op afbetaling en geen geld meer. Het maakt van mij niet meer of niet minder Porsche rijder-liefhebber….
                              Ik heb gezegd! :ass:

Wim

[quote=”Fabry Marc” post=218563]
                                PORSCHE=LUCHTGEKOELD …. 😀 :D[/quote]

Dat is mijn voorkeur, en zo is Porsche ooit begonnen…………..puur lucht gekoeld 💡
                                Wilt niet zeggen dat de rest geen Porsche is. 😉

[hide]Voor mij zijn alleen witte Porsches de echte, al die blauwe, gele, beige … dat zijn geen echte… daar hebben alleen leerling- ingenieurs aan gewerkt. Een echte gediplomeerde Porsche ingenieur werkt alleen aan witte en houdt zich verre van bv groene :puke: … :bounce: :bounce: :bounce:

Sorry Marc… ik liet mij even gaan :happy: [/hide]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.