Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Eibach pro kit
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door Mark986.
-
MakerDiscussie
-
31 december 2011 om 13:04
heeft er iemand een 986 met 19inch in combinatie met Eibach pro kit ? Is dat te doen of gaat hij aanlopen ? heb net set zomerwielen onder de kerstboom gevonden en twijfel of ik hem nog 2.5cm zou verlagen met een Eibach pro kit.
-
MakerDiscussie
-
heb het ook al gelezen, thx. Eerst goed inspuiten en effe wachten en dan voorzichtig losdraaien. Ga het zelf doen. Auto op de brug en een dagje tijd nemen voor alles van de uitlaat onder handen te nemen.
Nu nog een sportuitlaat vinden en dan nog de sportcat 200cel of de volledige replacement. Ben enkel wat bezorgd ivm het geluid met de catbypas.@ Mark 986
Voorzichtig met de spruitstukbouten in de cilinders hé, durven nogal gewillig afbreken…
vandaag effe naar Nederland, toen ik terug was lag en plotseling een set veren van H&R (-30mm) en een uitlaatspruitstuk in rvs met grotere diameter 🙂
is er veel verschil tussen de kit van Eibach en H&R (hardheid, kwaliteit)?
Volgens Mushroom lukte het al met “18 en dezelfde configuratie :relaxman:
De Eibach veren onder mijn boxster verlaagden idd. 3cm£Ik had hetzelfde met de A6.
Standaardophanging en 16 duims veel te soft voor me.
Met Eibach veren en de 19 duimers lekker strak op de weg en naar mijn gevoel veel veiliger rijden .[quote=”WB” post=87788]met “19 komt hij natuurlijk wel hoger en kom je “misschien” toch ook wel over het balkje![/quote]
Dat is iets wat normaal niet kan tenzij je niet wettelijke banden rijdt .
Zoals eerder geschreven , of 14 of 19 , de omtrek moet hetzelfde zijn .Even niet te vergelijken, maar heb onder de Alfa 159 ook Eibach vering en 19 inch BBS velgen. 😳
Moet zeggen dat er niet veel comfort ingeleverd is. wel wat harder, maar dat mocht ook.Cups en BBS Le Mans en je moet niet verder kijken qua velgen :first:
Blijven DE velgen op recente Porschkes, de nieuwe Fuchs’ niet te na gesproken natuurlijk.De mijne ware 8,5 en 10
225 en 265 qua banden
ET weet ik niet meer vrees ik, denk dat er achteraan een spoorverbreder van 5 mm ofzo zat om ‘m echt “vol” te hebben 😉
Dempers hadden een 120.000 km achter de kiezen (als’t de eerste nog waren tenminste, heb de auto gekocht met 100.000 op de klok) en als je comfort wil moet je ‘n Mercedes kopen :relaxman: (maar viel wel mee hoor ;))
Prijs in 2004 voor de volledige set was 3102 Euro…was dat de standaard ophanging en eibach veren? Hoeveel km hadden je dempers al gelopen en was het qua comfort nog ok?
Driedelie cup blijft toch vet op een boxster hé 😀welke et had je toen? of wat het met spoorverbreders?
ik gok 8.5 voor en 10.5 achter?Mijn Boxster had indertijd de Eibach veren en 18″ 3-delige CUP velgen.
Ging over het beroemde balkje! :applaus:had hij met de orginele dempers en eibach veren geen 11cm bodemvrijheid meer???
De eibachs zouden 25mm tot 30mm verlagen.Ik had Eibach verlagingsveren onder de boxster zitten in combinatie met “17.
Eerste keer op de keuring hadden ze niks gezien. Tweede keer de spoorverbreders er vergeten onderuit te halen en khad prijs, geraakte niet meer over het bekende “balkje”. Dus veren er onderuit. Mocht je geïnteresseerd zijn wil ik ze je wel verkopen want voor het eerst zet ik ze er niet meer onder (grapje heeft toch wel rond de €500 gekost voor materiaal, monteren demonteren….). Ik vond het toch wel nog goed rijden want nu ligt er een sportonderstel van Carnewal(M…) onder (verlaagt minder dan de Eibach) en voelt toch harder aan, mijn gedacht.
Eibach in combinatie met “17 en zonder spoorverbreders is dus wel te doen voor de keuring, met “19 komt hij natuurlijk wel hoger en kom je “misschien” toch ook wel over het balkje!met de 2.5 toen laten nakijken en 19″ ging blijkbaar niet op deze motorisatie. bvb kw variante 1 kon ook pas vanaf een 98 etc…. zelfde chasis maar toch.
Daarom staan de 19′ bbs lm nog nieuw in de loft te blinken.Kunnen ze niks van zeggen .
Mijn A6 die standaard 16 duims had werd gekeurd met de 19ers op zonder enig probleem .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.