EINDELIJK MIJN 964 CABRIO GEVONDEN…..

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 EINDELIJK MIJN 964 CABRIO GEVONDEN…..

  • Maker
    Discussie
  • Na lang zoeken (Bijna één jaar) heb ik eindelijk mijn 964 cabrio gevonden en gekocht. De Porsche werd dit weekend netjes afgeleverd door De Schuur Oldtimers en dit volgens alle gemaakte afspraken, echt een aanrader.

    Hij is er zelfs (op mijn vraag) tot bij de forumsponsor, Van Beurden gereden. Philip heeft de wagen volledig onderzocht en kon mij garanderen dat dit absoluut een zeer correcte wagen is die zeker ongevalsvrij is.

    Het is een origineel Duitse wagen (C00) met 160.000 Km op de teller en met een documentatie vanaf de eerste Km.
    Wagen werd door De Schuur via D’ieteren ingevoerd en vervolgens naar de controle gebracht.

    Nu staat hij dus in mijn garage te blinken en het kan zelfs zijn dat ik de Porsche daar een jaartje ga laten staan want het is nl. een ’91(de taxen weet je wel)… dus als er tips zijn om dit op een geschikte manier te doen laat maar komen.

    Voila genoeg geschreven hieronder de eerste foto’s:

    IMG_20150328_090631.jpg

    IMG_20150328_090635.jpg

    IMG_20150328_090647.jpg

    IMG_20150328_090654.jpg

    IMG_20150328_090708.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • F

      Bij deze dit weekend m’n P uit z’n winterslaap gehaald. De P heeft genoten van z’n eerste ritje maar ik ook 🙂

      F

        Ik ga er vanuit dat zonder DME-relais de motor geen brandstof krijgt maar dan lijkt het me nog simpeler om gewoon de zekering van de brandstofpomp te zoeken en deze even te verwijderen. Ik ga er (misschien foutief) vanuit dat er wel ontsteking mag zijn maar geen brandstof.

          wel zeker zijn dat de benzinepomp NIET draait. onverbrande benzine in de catalysator blazen is, net als olie, nefast voor de metalen die daar in zitten.

          de krukas met de hand rond draaien doen ze met een motor die jarenlang stilgestaan heeft en waarvan men vreest dat de segmenten vast zitten tegen de cilinderwand(en).
          een auto die meermaals per jaar draait heeft voldoende (rest)smering gehad en dan moet je in 3 maand tijd niet vrezen dat je blok vast zit.

          een auto starten zonder benzinetoevoer waardoor je olie rond pompt en oliedruk opbouwt is alleszins beter dan stationair laten draaien en na enkele minuten weer stilleggen. want dan heb je overal condens zitten waar het juist niet moet. maar een 15-20tal km rijden is nog altijd veel beter. niet alleen voor de motor maar ook de remmen, koppeling, electronica, …

          F

            Bedankt deepee & Eagle voor de tips. Misschien wat late reactie maar ik wist niet meer in welk topic ik deze vraag gesteld had maar dankzij deepee heb ik’m weer gevonden 🙂
            P.S. In het verleden heb ik de motor (met ingebouwde bougies) met veel moeite al wel kunnen laten ronddraaien door een sleutel te zetten op de bout van de krukas. Geen prettig werkje dus lijkt me de tip van Eagle nog niet zo slecht.

              Een tip is, als de wagen langer dan twee maanden stil staat, de DME verwijderen, de motor starten en na 10 sec even stoppen en weer starten totdat de oliedruk op 2 staat. Vervolgens de DME terugplaatsen en de motor starten. Vervolgens direct, op het gemak, met de wagen rijden totdat de motor op bedrijfstemperatuur is. Zo doe ik het altijd.

              En proficiat met je aankoop!

                Bedankt voor alle Tips.

                Het is wel de bedoeling om op geregelde tijdstippen een krorte trip te maken met de wagen.

                Greetz.

                  als de P maar enkele maanden stil gestaan heeft: gewoon starten (trouwens hoe kan je met de hand de motor rond krijgen zonder eerst de bougies er uit te vijzen ??? en ik bedoel dan niet in 2de versnelling wat voor/achteruit schommelen)
                  olie gewoon om de 2 jaar vervangen en ik laat mijn olie altijd warm (niet gloeiend heet) af.

                    proficiat, dit ziet er een schatje uit

                    F

                      Van hieruit ook proficiat met je oldtimer in spe en welkom op het forum.
                      Nog even verdergaan op deepee z’n uitleg => mijn P staat ondertussen ook al enkele maanden stil en twijfel dan toch altijd wat de beste procedure is voor:
                      Starten: gewoon starten of eerst met de hand de motor een paar omwentelingen laten maken?
                      Olie vervangen: na de winter direct vervangen of beter eerst een paar ritjes maken en dan pas olie vervangen (zodat alle vuildeeltjes van de winterperiode eerst losgewerkt worden en ook ineens mee verwijderd kunnen worden) ?

                      Moest dit als topic-vervuilend beschouwd worden kan ik hier altijd een apart draadje voor opstarten maar het leek me voor onze nieuweling ook ineens handige info te zijn.

                        droog / geventileerd stallen en om de drie maanden eens helemaal warm rijden (20-30 km) vermijdt dat op één jaar tijd de remmen gaan vastzitten, condens in olie (motorblok en remmen), dichtingen die uitdrogen waardoor olielekken ontstaan, loodvrije benzine slecht wordt en injectoren verstopt geraken, …
                        de tip mbt handelaarsplaat is een goede maar toch nog opletten wat je doet, want ook met een handelaarsplaat moet het voertuig een geldig keuringsbewijs hebben om er legaal mee op de openbare weg te mogen EN de meeste Z-platen zijn beperkt tot een bepaalde cilinderinhoud qua taks en verzekering. een 3,6L da’s nogal veel voor de meeste merken.

                          Nette wagen, proficiat!

                          Als een auto langere tijd wordt gestald, alleen starten indien strict noodzakelijk!!

                          In het geval van een ouwe Elf dan toch …

                            Proficiat met je prachtige wagen!
                            Maar ikvrees dat niet rijden met een leuke cabrio toch zal pijn doen volgende maanden…

                              Mooie 964!!! tzal een langggggggggggggg jaar worden denk ik!

                                Zeer mooi dat gaat een lang jaar worden…

                                  multidikke proficiat met je zeeeer mooie cabrio, heb je geen garagist vriend die je af en toe zijn nr plaat kan lenen om toch eens een toerke te kunnen doen?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.