elektrisch vraagje voor een specialist

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 elektrisch vraagje voor een specialist

  • Maker
    Discussie
  • buiten het feit dat ik mijn P nog steeds niet gestart krijg ben ik nog een paar andere zaken aan het nakijken. Ik had gemerkt dat een ventilator voor de verwarming niet meer werkt. Het gaat om het ventilatormotortje dat boven in het motorcompartiment zit.
    Als ik de motor rechtstreeks aansluit op een batterij werkt hij, als ik hem op de stekker aansluit werkt hij niet.
    Als de stekker losgekoppeld is van de motor en ik meet geeft hij 12V aan.
    Als ik de stekker op de motor zet en ik meet, dan geeft hij 0V aan…

    Dat wil dus zeggen dat de stroom veg valt op het moment dat ik de stekker aansluit.
    Iemand een idee of ervaring hiermee??

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • kan zijn.

      heb je het elektrische schema van de wagen. Geef me het juiste type eens door van de *porsche + motortype.

      http://www.dietersmotorsports.com/tech/2001/03-01_911_heater.htm

        Dus moet ik op zoek gaan naar elke mogelijke relais of schakeling die er tussen zit.
        Kan dit ook het geval zijn met een slecht werkende schakelaar? bvb de schakelaar die deze motor bedient tussen de 2 zetels?

          Als de overgangsweerstand te groot is gaat de spoel van de motor gewoon als een lange koperdraad werken en zal de 12V over de plaats staan waar het werkelijke probleem zich voordoet.
          Vb. : als het relaiscontact geoxideerd of doorgebrand is zal de 12V hier te meten zijn. Als de contacten OK zijn zal je bij een gesloten contact 0V meten.

            Ik heb eens, zoals voorgesteld door RSR, een draadje getrokken van de – op de batterij rechtstreeks naar de motor maar helaas draait de motor niet.
            als ik de + en de – van een (andere weliswaar) batterij aansluit op de motor draait hij wel.
            Ik vind het echt wel vreemd dat ik zonder dat de motor aangesloten is 12V meet en eens de stekker ingestoken 0V

            2014-08-2516.56.14.jpg

            2014-08-2617.24.13.jpg

            2014-08-2617.24.28.jpg

              Massa probleem, zou eens proberen met een rechtstreekse kabel te leggen van de – op u batterij naar de motor en zien wat de geeft. Kijk ook eens vooraan naar de massa aansluiting of deze nog goed vast zit en probeer hem eens uit te lezen ook.

                Is volgens mij een serieus spanningsverlies.

                Massa?
                Relaiscontact?
                Bekabeling bijna onderbroken?

                  een handige pagina voor diagnose van de verwarming is deze pagina:
                  http://members.rennlist.com/imcarthur/911autoheat.htm

                  post eens een foto van de bewuste stekker/aansluiting. hoeveel draden komen toe/vertrekken?
                  zou het kunnen dat de 12 volt dit je meet aan de stekker naar de twee temperatuursensoren (interieur + motortemperatuur) lopen maar geen stroom doorgeven naar je elektromotor?

                7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.