Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche algemene Foto’s › Enkel Voor en Na foto’s van de 964 motor
- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door S2.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
van dit vuil beestje:
[URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010049_zps4e415258.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010049_zps4e415258.jpg[/IMG][/URL]Naar dit blinkend exemplaar:
[URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010230_zps8b8a4510.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010230_zps8b8a4510.jpg[/IMG][/URL]Wat schuren gelijk een gek voor een avond of drie en nadien er een vernis over gezet.
Er zijn zoveel methodes om er te geraken.
In ieder geval, heb die van Dirk gezien en die is ook Top :up:hey guys
niet vergeten dat na het poedercoaten de ventilator terug moet gebalanceerd worden he
deze is vanuit de fabriek gebalanceerd maar na schuren en coaten is de kans groot dat deze niet meer volledig in balance is@Dirk , heb zelf zowel 3.2 als 3.6 tubine en huis laten doen zonder probleem .
Het is wel zo dat er rekening moet gehouden worden met de dikte die kan ( eventueel opmeten voor de demontage dat je weet wat je clearence is )
Dit gezegd zijnde is mijn huidige 3.2 ook gewoon licht gestraald en behandeld gezien ze zo ook oorspronkelijk geleverd werden .[quote=”911cabriog50″ post=169690]mijn schroef is nog vrij proper, met wat zou ik die kunnen polieren of is dat niet haalbaar om die terug te laten blinken, moet ze er zowiezo uit om te poederlakken?
de jouwe ziet er super uit :up:[/quote]De ventilatorschroef van een 964 is niet dezelfde als die van een 3.2 hé !
Poederlakken zou ik niet doen , de laag wordt te dik voor de zeer beperkte ruimte die er is tussen het schoepenwiel en de behuizing.
Ikzelf heb het schoepenwiel er uit gehaald, is een fluitje van een cent, en gepolierd met staalwol. Van grof naar zeer fijn. Blinkt nu als een spiegel.
Verder niet gevernist of wat dan ook, gewoon af en toe eens poetsen met een vod en wat WD40. Het blijft er ondertussen na een jaar of wat nieuw uitzien :happydance:Als je de ventilator er gaat uithalen wel goed letten dat de spie niet in de alternator valt.
Heb dit zelf al voorgehad en dan kan je die ook nog gaan demonteren 😀
Of zit die er niet op bij een 964 gezien hij met 3 schroeven lijkt vast te staan :think:Mooi heeeej!
Is ook weer zo’n puntje, een 100% gave …
Maar hij zag er wel heel erg beroerd uit, dan zou ik um ook aanpakken of nooit meer m’n motorkap losmaken …
mijn schroef is nog vrij proper, met wat zou ik die kunnen polieren of is dat niet haalbaar om die terug te laten blinken, moet ze er zowiezo uit om te poederlakken?
de jouwe ziet er super uit :up:Dan heb je deze winter een werkje gezien het perfect kan met de motor erin. :driver:
mooi, dat zou ik ook wel willen doen bij de mijne, kan je die schroef demonteren zonder de motor er uit te halen, als dat kan doe ik dat deze winter ook *luv
Is een groot deel van het zicht en een mooie motor is altijd leuk, Knap werk
poedercoating en gedaan door iemand die er werk van maakt .
Heb de velgen ook laten doen en moet zeggen dat ik die kwaliteit nog niet was tegengekomen bij andere .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.