Home › Forum › Porsche Talk › Ervaring garage Van Beurden ?
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 3 maanden geleden door Peter Van Impe.
-
MakerDiscussie
-
5 mei 2019 om 18:21
Porsche liefhebbers,
Ervaringen met onderhoud van je Porsche bij garage Van Beurden ?
Onderhoud bij een official Porsche dealer of niet ? -
MakerDiscussie
-
Allen,
Bedankt voor uw antwoord.
Vorige maand onderhoud 6jaar Cayman laten uitvoeren bij Van Beurden.
ZEER tevreden, een aanrader.ook eens fijn te horen, zo een goeie ervaring, als het goed is mag het ook eens gezegd worden hé :up: :up:
Ik heb verleden jaar mijn Boxster bij Van Beurden gekocht. Dus verleden maand een afspraak gemaakt voor onderhoud en controle. Ik had ook gevraagd om tegelijkertijd een onderdeel te laten vervangen.
Toen ik daar toekwam wist men meteen waarvoor ik kwam, en wat er moest gebeuren. Gezien het vervangen van het onderdeel toch een paar uur duurt buiten het onderhoud zelf, had ik ruim de tijd om eens rond te kijken. Ik heb me geen minuut verveeld. In de toonzaal een groot aanbod. Van geen enkel voertuig in de toonzaal zijn de remblokken of remschijven aan vervanging toe, of werden deze reeds vervangen. Dat wil wel iets zeggen. Ook even buiten geweest, om te zien wat er allemaal stond van wagens die onderhoud hebben gehad, of nog moesten hebben. Zowel classic cars als recentere modellen.
Een zéér gemoedelijke sfeer daar bij Van Beurden. Na het vervangen van het onderdeel heb ik nog een gesprek gehad met de technicus. Is altijd aangenaam. Dus nog het onderhoud (olie, filters en controle), en dan nog een flinke rit naar huis.
Zonder navraag te doen werd het onderdeel onder garantie vervangen (zowel ondrdeel als werkuren).
Ook bij de jaarlijkse keuring geen problemen gehad. Toen de controleur vanonder de brug kwam was het enige dat ie me zei : t’ Is gelijk nen nieuwen ! Dat zegt genoeg denk ik . . .[quote=”Cayman-PVI” post=276356]Bedankt voor je reactie.
Wat bedoel je juist met Porsche Tax ?[/quote]Dat alles in een Porsche doosje zoveel meer kost
Beru coilpack set of 6 £170.94
6x Beru coilpack in Porsche doosje £326identiek zelfde coil pack
BOSCH Brand (£6.00)
Original Porsche (£19.47)Identiek zelfde bougie.
Ik merk nu in het vergelijken dat de excessen er wat uit zijn, blijkbaar hebben ze ook door bij Porsche dat je niet veel verkoopt als hetzelfde product in ander doosje elders maar 30% kost…Toch zeker de coilpacks zijn een stuk gezakt in prijs bij Porsche.
Originele water pomp staat nu voor Price: £286.09
Anderhalf jaar later was dat nog 400 en zoveel dacht ik.. en een OEM Pierburg koste toen 177-190 euroMaar goed… 177 euro of 286 pond, blijft nog altijd een Porsche tax van meer dan 100 euro.
Want de Porsche pomp is gewoon die van Pierburg.[quote=”ZUFF-718″ post=276353]
Eén ding is zeker , als je je Porsche verkoopt ,en je hebt een onderhoudsboekje met enkel officiële Porsche werkplaats bezoeken; dat geeft dat toch een extra elementaire aanwijzing naar de koper toe. Dat betekent dat de eigenaar niet op de onderhoudskosten heeft bespaard.
Sommige kopers zijn gevoelig hiervoor.[/quote]Wat ook zeker is, is dat veel officiele Porsche garages niet meer de know how en ervaring hebben met luchgekoelde 911jes, zeker niet als ze ouder zijn dan de 964. (dat hebben ze mij bij Verellen trouwens zelf gezegd)
Dan kan je volgens mij veel beter terecht bij een onafhankelijke specialist. Die krijgen veel meer oudjes om aan te werken dan de OPC’s.Ik ken Philip persoonlijk, toffe kerel. Porschist in hart en nieren.
Nooit te klagen gehad over het werk dat hij aan mijn 911 gedaan heeft.ik ben een 2 tal maanden geleden bij Van Beurden geweest omdat ik interesse had in één van hun wagens.
Vriendelijke uitleg gekregen, afspraak voor een proefrit was eveneens geen probleem. We mochten rustig in hun showroom rondkijken dus geen druk of ophitsende verkooppraatjes.
Ook de werkplaats zag er netjes en verzorgd uit en er was toch redelijk wat personeel bezig aan enkele P’s.
Ik had interesse in een 997 4, maar deze bleek van Amerika afkomstig te zijn en de tellerunit was omgebouwd en de typische stootblokken op de achterbumper ontbraken ook. Verder hadden ze nog een mooie cabrio staan, maar deze bleek eveneens uit Amerika te zijn ingevoerd en had nog de originele tellerunit in miles. Voor ongeveer 300Euro kon deze omgebouwd worden naar een Europese.
Hier had ik toch enkele bedenkingen bij en besloot nog even af te wachten en er over na te denken. Een maandje laten zag ik dat de 997.4 verkocht was.
Tot dusver mijn ervaring met Van Beurden.
Zou ik er nog terug heen gaan mocht er een wagen op hun site komen die mij interesseert??? Zeker en vast. De service vond ik prima en vermits ze hier hoofdsponsor zijn van het forum, denk ik niet dat ze zich veel geknoei met wagens kunnen veroorloven.Ben zelf van een OPC naar Van Beurden overgestapt omdat ze er veel meer ervaring hebben met minder recente types. Na 5 jaar nog steeds erg tevreden van de overstap, techniekers met kennis (raad en daad) en erg behulpzame mensen. Aanrader!
eens een auto 8 a 10 jaar oud is vindt ik normaal onderhoud en reactief herstellen im OPC niet voldoende hoor.
dat je niet op kosten bespaard hebt omdat hetduur OPC is klopt. maar het geld dat ik uitspaar om het zelf te doem spendeer ik aan het preventief vervangen van dingen die nog werken maar hun beste tijd al gehad hebben.
die coilpacks bv vervangen ze normaal pas nadat ie begint de misfiren en codes smijt. dan gaat eigenaar naar opc. die vervangt ze.
bij mij nooit code gezien. ik zag dat ze er oud uitzagen en vervangen voor ze falen.
idem voor maf
aos
remmen
waterpompde onderhouds historiek op mijn auto is veel beter gedocumenteerd dan gewoon een vaag stempeltje eens per jaar.
Bedankt voor je reactie.
Wat bedoel je juist met Porsche Tax ?Onze forum sponsor heeft een goede naam in het algemeen. Maar over elke garage is er weleens een klacht of een slechte ervaring terug te vinden. Bij Van Beurden weten ze in ieder geval hoe een Porsche in elkaar steekt.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar via een OPC mijn onderhoud laten doen en dat zie je aan je bankrekening. Voor onderhoud zou ik zeker geen schrik hebben van Van Beurden of een andere bekende Porsche specialist.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.