Even mezelf voorstellen: Gerrit

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even mezelf voorstellen: Gerrit

  • Maker
    Discussie
  • Hey

    Voornaamste reden om hier lid te worden is vooral om nog meer kennis te vergaren en de community wat te volgen natuurlijk – gezien ik niet echt thuis ben in het milieu van oldtimers en porsches…. Ik ben nu op zoek naar een geschikte 968 of 944 S2, na wat opzoekingen in de geschiedenis en de modellen van porsche lijken me dat de tofste keuzes voor niet “te” veel geld terwijl die toch nog redelijk moderne wagens zijn.

    Ik dacht eerst ook aan een 996, maar de hoge tax en inschrijving schrikt me vooral af. Gezien het ook de 1e porsche is (of tout court een sportwagen) lijkt me het ook niet zo slecht van een iets minder krachtige bak te kiezen 🙂

    Meer vraagjes qua zoektoch die ik heb zal ik uiteraard wel in het geschikte sub-forum zetten

    Ben van Mechelen, heb twee kleine kindjes en werk in de branche van Elektronica als ingenieur. Andere bezigheden zijn tennis, zaalvoetbal,..

    Groeten!
    Gerrit

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Welkom Gerrit, goede keus, 944S2 biedt veel value and fun for money en is ideaal als instapper in de Porsche wereld.

        Het dametje heeft 100 % gelijk, porsches zijn gemaakt om mee te rijden en niet om in een vitrine te staan hoe mooi ze ook zijn.

          Super! Mee rijden hee! Daar blijft hij gezond van.

          Van gezond gesproken, kleine anekdote: in de gym komt ook een dametje die dagelijks met een Boxster rijdt. Ze woont op een 400 meter (!) van de gym. Toch komt ze meestal met de Boxster… Als ik haar daar mee plaag zegt ze: “mijn Porsche moet toch ook een beetje sport doen!” … Hilarisch gewoon.

          [hide]Met haar heb ik ook al koffie gedronken… ;-)[/hide]

            Zodus, update .. de wagen heeft een paar weken in de garage gestaan voor een revisie van alle remmen. De klauwen zijn helemaal gereviseerd, herspoten in originele kleur met porsche letters erop etc. Nieuwe blokken, nieuwe remschijven, remleidingen vooraan en remvloeistof. Torsiebar vooraan staat terug goed, hitteschildje katalysator rammel niet meer (hing wat los), handrem klauw/schoen of hoe noemt het is vervangen.

            Twee “grotere” problemenineens opgelost: het slepen van de wielen (schijven sleepten constant tegen de blokken van slijtage in de pistons) en beter remmen.

            In de praktijk – minder geluid van het slepen, je kan nu heel soepel rijden in 1ste/2e en subtiel vertrekken heb ik de indruk. Lijkt ook vinniger, zuiniger en … stopt heel goed 🙂

            Ik denk niet dat er nu – hout vasthouden – nog iets is dat in’t kort grote kosten gaat veroorzaken. Nu komen de kleinigheidjes nog aan bod waar ik zelf wat aan kan doen.

              Proficiat :up:
              Mooie 944 heb je daar :coolness:

              Keep us updated :salut:

                Welkom en daar ga je veel plezier aan beleven!

                  Welkom ! Mooi en knappe kleur, veel plezier er mee

                    bijna idem als de mijne, veel plezier van gehad 😐

                    XXX

                      Ferme S2, veel plezier ermee:up:

                        Proficiat met je aankoop! en welkom in de transaxle familie :up:

                        Een 944 Turbo is iets sneller maar om één of andere reden heeft een S2 me altijd meer aangesproken.
                        Ik ben een persoon die graag heeft dat de auto ogenblikkelijk reageert op het gaspedaal 😀

                          toppie!

                            Zodus, ik heb een 944 S2 gekocht een tijdje geleden maar nog niks gepost. Hier enkele foto’s recht uit het taxatierapport (lui als ik ben ;))

                            Is eentje uit 1990 met weinig (63k km) erop. Alles lijkt zowat in orde te zijn en origineel.

                            Voorlopig zijn dit de eerste dingetjes die ik zou willen laten doen: torsiebar goed/recht laten zetten vooraan, de remmen reviseren (je voelt dat die schijven wat krom staan) en een uitlaatsysteem uit RVS laten plaatsen voor de schonigheid en het geluid – wsl een Dansk systeem.

                            Voor de rest rijdt het ding echt heel goed, cruisen gaat goed, een keertje zot optrekken gaat ook nog even goed, er zitten nog veel paardjes in de motor 😈

                              Fuz, goed uitgangspunt.
                              Beide modellen hebben hun pro’s en con’s.

                              944 S2 biedt veel wagen voor een beperkter budget, 968 is exclusiever wegens geringere produktie aantallen.
                              944 is behoorlijk gestegen in waarde over de laatste jaren.

                              Welkom bij het forum en veel plezier met de keuze wat het gaat worden.

                              Cheers Sharkey

                                Welkom op het forum en suc6 met de zoektocht naar je 1ste Porsche.

                                  Welkom!

                                  Onze 968, die we als derde wagen kochten in november 2017, heeft op die 9 maand 9000 km gebold! Genoeg gezegd! Ik kan me gewoon niet inhouden om de 968 minstens één dag per week te gebruiken om naar de werf te rijden…

                                  Staat ook op euro 2 ttz LEZ-proof tot 2025, iets om rekening mee te houden.

                                  En PK’s heeft die gewoon voldoende voor de Belgische wegen. Koppeling is super licht, bak schakelt soepel, stuurt fijn en de rechtdoor stabiliteit is feilloos tot ver boven de wettelijke limieten!

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.