even voorstellen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster even voorstellen

  • Maker
    Discussie
  • Beste Porsche-rijders, Ook ik zal me hier even voorstellen, al vind ik niet de geschikte rubriek om me te introduceren toch hoop ik maar dat dit de juiste weg is?

    Door een toevalligheid ben ik in het bezit gekomen van een Boxster 2.5 tiptronik uit 1999, nu als leek in heel het Porsche gebeuren heb ik al wel reeds een hoopje info verzameld en hier en daar al wel eens rondgebeld naar kennissen die me iets beter konden toelichten over deze leuke Cabrio.
    Aanvankelijk was ik wel op zoek naar een Cabrio/zomerwagentje en hoef ik deze wagen ook niet om me dagelijks te verplaatsen, toch vang ik van verschillende ” kenners ” op dat de 2.5 van Boxster en dan met name de tiptronic eerder een lui wagentje is?? zelf heb ik er nog niet vlot mee gereden maar de cijfers die men weergeeft als van 0-100 in 6.9 sec is volgens mij toch wel vlot, niet??
    Swat, ik rij dagelijks met een Berlingootje 1.9D van de 1ste generatie dus, het zal wel volstaan dan!

    Nu mijn eerste vraag is eentje eerder naar smaak, De buitenkleur van deze Boxster is in een lichterblauw/paars en het interieur is savana-beige, deze kleur is niet echt mijn ding en ik loop met de gedachten deze volledig te laten herlakken in b.v. Titaangrijs? of Sealgrey?? maar hoe goed de spuiting dan ook zal gebeuren? berokken ik hiermede de residuwaarde dan van deze auto?? ook wil ik tegelijkertijd de faceliftbumpers en zijndrempeltjes aanbrengen en uiteraard ook een leuk velgje eronder? Nu door de relatieve ouderdom van de wagen is het bijna vanzelfsprekend dat er hier en daar toch wat gebruikssporen zijn en zo te zien is er ook al wel eens een onderdeel bijgespoten met het minimum aan kleurverschil, toch ben ik iets te precies en moet het bij mij juist zijn!! dus er is geen weg dan een volledige spuiting om hem terug mooi strak te zetten en vandaar dat ik dan een andere kleur overweeg?

    Vraag dus, wat zijn zoal populaire kleuren in het gamma van de Boxster?? dan wel met een beige intereur

    Daniel 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
    • Er is alvast ook een TC button (traction control), zo te zien op het dashboard.

      Anoniem

        Euch gokje 😆 : tiptronic ? 😉
        Nee , serieus, op basis van een foto van het dashboard kan je moeilijk te opties zien. Enige waarheid staat op de witte sticker.

          Dit is een foto van het interieur, jullie zullen beter als ik de nodige opties herkennen??

          [url=http://imageshack.us:r6tl7tr2]
          [url=http://g.imageshack.us/img253/002ds1.jpg/1/:r6tl7tr2]

          WB

            Proficiat met je aankoop! Leuke wagen, te betalen tax, onderhoudkosten niet te duur, met mogelijkheden, sound is aan te passen maar zal nooit n luchtgekoelde worden (hoewel….heb er al wel één gehoord met n ongelooflijk geluid en zit hier op t forum dacht ik)……….;-) ) , cabrio, wat wil je nog meer…….?
            Zoals eerder gemeld zou ik nu voor de 3.2 versie gaan, maar ik ben nu tevreden hoor………. 8)

            Anoniem

              De opties die origineel op de wagen stonden bij aflevering vind je terug op de witte sticker in het onderhoudsboekje (zelfde sticker is bij de meeste porsches, ik veronderstel dus ook bij de boxster, terug te vinden op de binnenkant van het bagagedeksel vooraan 🙂 //www.flat-6.net/forum/options.php?make=Porsche”>http://www.flat-6.net/forum/options.php?make=Porsche
              (zoek maar eens in google naar de woorden porsche option codes).
              Of nog gemakkelijker: de detail staat ook gewoon op de originele aankoopfaktuur 🙂

                Vandaag ben ik dus m’n Boxster gaan afhalen, en ik moet zeggen hij rijdt als een echte sportwagen, hij beschikt dus over een automaat/tiptronic en je voelt de bak nauwelijks schakellen ook bij het afremmen op de motor schakelt hij heerlijk sportief terug, de sound is voor deze 2.5 heerlijk ik heb de radio maar af laten staan, volgens mij beschikt hij wel wat over verschilldende snufjes, zo heb ik kleine laadruimtes achter de zetels met in het midden een opbergvak met schuifdeurtjes, daar zaten drinkbekerhouders in die na het bekijken origineel bij deze wagen behoren.

                waar vind ik eigenlijk welke extra opties deze wagen allemaal heeft? ik zal die ik vind al eens opnoemen

                bi-xenon lichten
                metaalkleur
                savana leder interieur alsook het dashboard
                witte wijzerplaten
                automaat/tiptronic
                sportstuur driespaak
                versterker in de koffer voor de radio
                tapijten met indruk porsche
                alu handrem met inscripsi porsche
                sportophanging
                achterkoffer open met sleutel
                cd opbergvakken

                Dit weekend nog gaat hij dus naar de spuiterij en ik reken toch een 3tal weken voor ik hem terug zal hebben, morgen plaats ik wat foto’s van de wagen nu

                  en wat hebben jullie toch met een 2.7 het is wel de slechts verkochte , en voor de prestaties moet je het ook al niet doen .
                  ik vind een Boxster koop je voor de goedkoope tax en t’is een cabrio en anders koop je toch zeker iets anders 💡

                    op mijne staan 18” (265breed) en nu ook spoorverbreders en heb nooit geen probleem gehad .

                      @fdeville

                      je redenering klopt, maar wel als je hem dan ook gewoon in de originele staat laat, vrees ik! Hier hebben we iemand die er veel kosten wil aan doen (oa om een recentere look te geven), en uiteindelijk evenveel zal betalen als een recentere 2.7, en dat verandert de hele zaak natuurlijk… De goedkopere Boxsters worden inderdaad veel haalbaardere 2e of 3e wagens, maar hier zitten we toch in een iets andere discussie (en de vraag werpt zich natuurlijk al meteen op, zoals we eerder al besproken hebben, hoe goed deze Boxsters door hun 2e, 3e (?) 4e (??) eigenaars onderhouden zullen worden, daar deze van langs om meer veroorloofbaar worden voor een publiek dat er ook niet het geld zal kunnen/willen aan uitgeven om deze goed te onderhouden… Maar dat is weer een andere discussie… 😉 )

                      Ik herinner ook bvb nog even aan het feit dat Porsche waarschuwt om geen brede 18inch velgen te steken op de eerste 2.5 Boxsters, omdat de ophanging daar niet zo goed tegen kon!! De latere 2.7’s zijn aangepast, en kunnen wel bredere velgen of spoorverbreders verdragen!! Alweer een argument om naar een 2.7 te gaan, die misschien af fabriek met 18 inch voorzien is…?

                      En een laatste bedenking; slechts 500 euro meer om van kleur te veranderen?? Misschien toch even de topic daarover van laatst herlezen? 😉

                        Dank voor de toffe reacties en suggesties 😀 (

                        Nu voor deze extra kosten zorg ik dus zelf en moet ik ook later niet betreuren indien ik geen voldoende geld terugkrijg van mijn wagen indien ik hem verkoop, naar mijn gevoel nu zal hij wel een tijdje in mijn bezit zijn maar ik vrees dat het eerder de stap is naar een snellere versie van een porschen, dus indien mijn Boxster later aardig voor de dag komt is het altijd een leuke wagen om bij een dealer in te ruilen op wat sneller?? ik kan fout zijn?

                        Ik zal later een foto plaatsen van hoe hij er nu uitziet 😉

                          Van harte welkom op dit Forum.
                          En idd er zijn heel wat Boxsters goedkoop te vinden . Ik ben er al rond de 10.000€ tegen gekomen in goede maar gebruikte staat.
                          Had ik geen achterbank nodig was een Boxster in aanmerking gekomen ipv de Quattro .

                          Anoniem

                            [quote=”porschky”:1xnz5wrr]
                            …Wat de overweging betreft om al deze kosten te doen aan een ’99 2.5, die zijn mooiste tijd wat restwaarde betreft wel gehad heeft (heb er op het internet nu in Duitsland al zien staan voor 12000 euro!!)….[/quote]
                            Klopt, maar dat betekent dat het terug zeer interessant kan worden om een boxster te kopen: je bent aan die prijzen immers redelijk zeker dat hij toch niet veel minder meer zal gaan kosten (men gaat me toch niet gaan zeggen dat hij minder gaat kosten dan een 944 cabrio ?). Dus eindelijk goed nieuws voor Boxsters-liefhebbers (ttz voor degene die er nog eentje moeten kopen…)

                              lijkt wel het PSO-verhaal; die zijn ook door ‘toevalligheid’ in het bezit gekomen van enkele Porsches… 😉

                              Wat de overweging betreft om al deze kosten te doen aan een ’99 2.5, die zijn mooiste tijd wat restwaarde betreft wel gehad heeft (heb er op het internet nu in Duitsland al zien staan voor 12000 euro!!), vind ik de opmerking van reys heel opportuun in deze situatie en aldus in overweging te nemen. We hebben het hier al uitvoerig gehad over de kosten voor goed (!) overspuiten in een andere kleur, daar nog eens faceliftstukken bij, en andere velgen… dan zitten we inderdaad met zekerheid aan de prijs van een 2.7 in mooiere kleurstellingen, waar zich de hele discussie van waardedaling door achterdocht (vanwege de kleursverandering en facelift en dergelijke) zelfs niet stelt!! Dus bezint eer gij begint, mijn teergeliefde Porschenovice!! Dit zal nooit een collectorsitem worden! Alle kosten die je er aan doet, ga je NOOIT meer kunnen recupereren bij herverkoop… 😥

                                Zwart is ook mooi
                                [url=http://imageshack.us:welu861a]
                                [url=http://g.imageshack.us/img80/imgp0486705090dp5.jpg/1/:welu861a]

                                  Welkom hier ❗

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.