even voorstellen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster even voorstellen

• Maker
    Discussie
  • Beste Porsche-rijders, Ook ik zal me hier even voorstellen, al vind ik niet de geschikte rubriek om me te introduceren toch hoop ik maar dat dit de juiste weg is?

Door een toevalligheid ben ik in het bezit gekomen van een Boxster 2.5 tiptronik uit 1999, nu als leek in heel het Porsche gebeuren heb ik al wel reeds een hoopje info verzameld en hier en daar al wel eens rondgebeld naar kennissen die me iets beter konden toelichten over deze leuke Cabrio.
    Aanvankelijk was ik wel op zoek naar een Cabrio/zomerwagentje en hoef ik deze wagen ook niet om me dagelijks te verplaatsen, toch vang ik van verschillende ” kenners ” op dat de 2.5 van Boxster en dan met name de tiptronic eerder een lui wagentje is?? zelf heb ik er nog niet vlot mee gereden maar de cijfers die men weergeeft als van 0-100 in 6.9 sec is volgens mij toch wel vlot, niet??
    Swat, ik rij dagelijks met een Berlingootje 1.9D van de 1ste generatie dus, het zal wel volstaan dan!

Nu mijn eerste vraag is eentje eerder naar smaak, De buitenkleur van deze Boxster is in een lichterblauw/paars en het interieur is savana-beige, deze kleur is niet echt mijn ding en ik loop met de gedachten deze volledig te laten herlakken in b.v. Titaangrijs? of Sealgrey?? maar hoe goed de spuiting dan ook zal gebeuren? berokken ik hiermede de residuwaarde dan van deze auto?? ook wil ik tegelijkertijd de faceliftbumpers en zijndrempeltjes aanbrengen en uiteraard ook een leuk velgje eronder? Nu door de relatieve ouderdom van de wagen is het bijna vanzelfsprekend dat er hier en daar toch wat gebruikssporen zijn en zo te zien is er ook al wel eens een onderdeel bijgespoten met het minimum aan kleurverschil, toch ben ik iets te precies en moet het bij mij juist zijn!! dus er is geen weg dan een volledige spuiting om hem terug mooi strak te zetten en vandaar dat ik dan een andere kleur overweeg?

Vraag dus, wat zijn zoal populaire kleuren in het gamma van de Boxster?? dan wel met een beige intereur

Daniel 😉

3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
  • Anoniem

Hallo
      Ook te overwegen… verkoopprijs van uw Boxster + de kostprijs van de geplande werken en aanpassingen = aankoopsom voor een Boxster naar Uw wensen wie weet?
      Is maar een gedacht, heb natuurlijk geen weet van de situatie wat hoe en waar .
      Idd donker blauw, leuke kleur

PT

Welkom Daniell,

Persoonlijk zou ik ook voor een donkere kleur gaan, (eerder zwart), zoals Kustom creations al zei. Maak eventueel een kleine fotoreportage van de huidige toestand van de wagen en ‘na’ het herspuiten. Bij een eventuele verkoop in de toekomst kan je dit voorleggen aan de koper.
        Alvast veel porsche plezier gewenst.

Daniel,

eerst en vooral welkom hier.

Of de auto lui is of niet zal vooral afhangen van wat je gewend bent. Dus tov die diesel zal het wel vlot gaan. Maar zoals met alles, snelheid went vlug, heel vlug. 😆

Of je een minderwaarde gaat teweeg brengen door hem in een andere kleur te spuiten zijn de meningen altijd uiteenlopend. Voor een echte liefhebber die hem wil hebben zoials hij origineel was zal dat een minderwxaarde zijn, persoonlijk vind ik het nooit een probleem. Jij moet met de auto rijden en er plezier aan beleven, ik vind niet dat je moet zien naar de volgende eigenaar, just my 2 cents.

Persoonlijk zou ik voor bij het savanna beige een donkere kleur nemen. Donker blauw is daar heel mooi bij, zwart ook. Grijstinten vind ik er iets minder bij passen. Ook dit is weer persoonlijke smaak.

3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.