Even voorstellen en 911s my73 rest. issue

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen en 911s my73 rest. issue

• Maker
    Discussie

• Erwin Verdonck
    Deelnemer

Besten,

Ik ben al wel langer lid van dit forum, maar was tot nog toe niet zeer actief. Mijn user name Adore356 kon net zo goed Adore911 zijn, want van de urelfers ben ik ook helemaal gek.
      Telkens de meest recente en meest gemotoriseerde versies genieten mijn voorkeur (op de meest exclusieve modellen na: Carrera 2 resp. RS), dus momenteel:
      – 1965 Sc 356 Cabrio
      – nov 1972 (model 1973) S 911 Targa
      Het liefst zou ik in mijn tuin een groot kot hebben om elk vrij moment aan die auto’s te werken, maar momenteel is de tuin daar niet voor geschikt en de momenten zijn te schaars door de zeer drukke zaak, die me natuurlijk ook wel in de mogelijkheid heeft gebracht om deze hobby te beginnen.
      De 911 krijgt nu op twee plekjes roestblaasjes en ik wil dan ook een geschikte restauratie (ik ben nogal van de perfectie) laten uitvoeren. Verder heeft deze immer Europese auto wat last van luchtblaasjes (reactie) en moet het dus volledig blank. De auto verdient ook het beste, maar wat is dat? Volledig blank schuren/stralen en nieuwe lakopbouw of toch maar in een bad? Wat zouden jullie doen? Wat zijn jullie ervaringen? Ik wil er gelijk bij vertellen dat zo’n wagen uiteindelijk best zoveel als mogelijk gereden wordt en hij zou dus niet alleen om naar te kijken mogen zijn. Dit werk wil ik ook alleen maar uitgeven aan iemand die gepassioneerd is en die 911 van binnen en van buiten kent. Ik ben nu wat op zoek naar dergelijke partijen en denk aan Kris van den Brande, Nicolas Vercammen (Porsche Rescue 911), CCR,… De auto staat verder heel mooi strak, mooie gaps, geen accidenten ed. en er zijn nu al mensen die mij gek verklaren met de grondige aanpak die ik zou willen toepassen…
      Alle commentaren zijn welkom. En euch, uiteraard al een foto’tje….

Groet,

Porsche omwille van Passie, Performance en Perfectie (en ook voor de lol en met mijn economische achtergrond is het ook fijn dat je er op lange termijn niet hoeft aan toe te leggen)

Attachments:
      • image.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • Welkom, en mooie targa!

Wim

[quote=”RubenB” post=128009]
          CCR is mogelijk ook wel in staat om hiervan weer een pareltje te maken…[/quote]

Ach Ruben, wij hebben al projecten gedaan die een ander niet meer zag zitten, en als voorbeeld noem ik dan de blauwe 356 cabrio op onze zoon zijn site. 😉

Bedankt voor al jullie reacties. :up:
            Nog iets dat ik niet vermeld had is dat ik nogal (krampachtig) vasthoud aan originaliteit.
            De auto staat nu sinds de jaren negentig in zilver metallic, met een zwart interieur. Zeker niets mis mee: heel knap en geliefd, maar ook wat braafjes en vooral niet origineel voor deze wagen.
            Na de restauratie moet hij terug in het originele metallic green (code 230 / 83xx) met bruin madras interieur (code 42). Een gedurfde en zeldzame combinatie, waarbij er wellicht minder liefhebbers en wat meer haters zijn…
            De hoop/overtuiging is dat het resultaat toch verbluffend is…

Welkom
              Mooie P
              En van een goed jaar (waarom ’73-er ?? )
              Meer fototjes pleace

Van harte welkom op dit gezellige en informatieve forum . :applaus: :applaus:
                Hier zal je snel een antwoord krijgen op je vragen .

Voorlopig is het slechts ‘hobby-werk’…
                  Indien de passie zo sterk aanwezig blijft, moet ik hier gewoon iets mee doen! 🙂
                  Ideaal situatie zou zijn dat ik ervaring zou kunnen opdoen bij een reastauratiebedrijf (Porsche), echter ben ik mij ervan bewust dat deze bedrijfjes schaar zijn. Zelf iets opstarten zegt me dan weer niets. Afwachten wat de toekomst brengen mag!

Hey Ruben

Hoe moet ik dit begrijpen, doe jij ook restauraties/herstellingen carrosserie aan Porsche buiten je eigen wagens? 😮

Prachtige auto!!!
                      Hoewel mijn project nog niet is afgerond krijg ik alvast zin om hieraan te beginnen! 🙂

Van Den Brande ken ik persoonlijk & heb ik al mooi werk van gezien.
                      CCR is mogelijk ook wel in staat om hiervan weer een pareltje te maken…

Neem rustig je rijd & bekijk de mogelijkheden eens goed!

Indien je nog vragen hebt, verneem ik het wel!

Succes!

Benvenuti hier,
                        Dat ziet er een mooie P uit; proficiat.
                        Ciao,
                        Luc

Wim

Welkom Adore op het forum.

En ten opzichte van je vragen is het altijd moeilijk om een keuze te maken van wat en hoe.
                          Veel maakt ook uit hoe en in welke staat de auto/carrosserie is en hoever de klant wilt gaan.
                          Dus belangrijk is om alles goed door te spreken en iets te zien van de auto.
                          En dat zal dan het financiële plaatje maken om voor jou de perfecte Porsche te hebben.

Staan er veel te koop met die leeftijd en met een paar blaasjes, die er zo goed uit zien?

(Versta je wel, het beste is goed genoeg. :salut: )

Een pààr blààsjes?
                              Wààr?

Welkom :hail: :hail: met je mooie p

Welkom :drink: mooie P :first:

Welkom tussen de Belgen :respect2:

… en een paar Ollanders :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.