Even voorstellen ! En op zoek naar een Targa 3.2

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen ! En op zoek naar een Targa 3.2

• Maker
    Discussie
  • Hi iedereen ,

Ik ben nieuw op het forum , vooral om meer van Porsches te weten te komen .

Ben al een tijdje op zoek naar een 911 Targa 3.2 , liefst van ’87, ’88 en ’89 die met de G50 boite omdat deze veel beter zouden rijden en minder problemen hebben .

Maar die zijn ook redelijk prijzig dus wat is volgens jullie het beste qua kost en rijplezier ?

Ik hoor het graag ! :respect2:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • interessante (neutraal ?) quote op total911 dot com : “The Porsche 915 transmission switched to a traditional pattern but was known for baulking when cold.”

The C and D Series of 911 moved to the 911/01 gearbox for 1970 and 1971 (where the dogleg first remained) until the arrival of the famous 915 transmission in 1972, alongside the 2.4-litre era of Porsche 911.

Renowned for its propensity to baulk when cold, the 915 gearbox (where reverse was below fifth on the H-gate) survived on naturally aspirated Porsche 911s until the 1987 model year when it was finally replaced for the last three years of Porsche 911 3.2 Carrera production.

During that time, the 915 would see several revisions. Starting life as the 915/03, it would exit the scene with 915/72 stamped into its casing. In four-speed form, the gearbox also saw action in the Porsche 911 Turbo, although in this application is gained the 930 nomenclature.

XXX

Welkom Stevo, have fun met de zoektocht.
        Succes van een 915 fanaat :happydance:

tom

welkom op het *porsche forum ik zelf heb een 3.2 targa met 915 en super tevreden over !
          persoonlijk :driver: ik liever met de 915 dan met de G50 bak maar dat is voor iedereen verschillend he
          succes met de zoektocht :relaxman:

Stevo, welkom. Maar: hoe snel het kreng ook is, een S8 is zeker geen sportwagen. 😈

3.2 Targa is :first: Veel plezier met de zoektocht!

Wim

[quote=”Stevo14″ post=190480]

Ik ben eigenlijk een M3 fanaat[/quote]

Die trek ik met mijn BMW dieselke nog uit. :happy: 😉

Ga eerst maar eens in verschillende rijden als je echt met ziel wilt rijden, en lees mijn draadje even in naslagwerk als je een wilt gaan kopen.
                Kan je veel kopzorgen en geld besparen. 💡

Ok bedankt iedereen !

Ik ben eigenlijk een M3 fanaat , heb er 4 gehad persoonlijk en diverse andere sportwagens van M5 , Panamera’s , 997 4S , Audi S8 en nog vele andere beroepshalve . Naast mijn hoofdberoep handel ik nog wat in de meer exclusievere en vooral snelle wagens :driver:

Maar hoe langer hoe meer begin ik de charme van ‘ echte ‘ autos te missen , waar niet elk foutje wordt opgelost door electrica of je de auto bijna niet voelt schakelen … Auto’s met een ziel !

Alleen heb ik er zo nog geen gehad dus ken ik er ook niet heel veel van , de mankementen en ziektes bedoel ik dan . Dus ik probeer mij hier zo veel mogelijk kennis bijeen te lezen vooraleer ik iets koop . 😉

Dus als er iemand iets verkoopt of weet staan mag het mij altijd laten weten :up:

Omdat ik er in de winter niet mee zou rijden , een Targa dus , want ben geen cabrio rijder .

Voor de rest prettige feestdagen aan iedereen en veel rijplezier 8)

Welkom, ik herken het fenomeen. Ondertussen staat er reeds een klein jaar eentje te blinken in de garage. Zowel rij- als sleutelplezier aan de P hebben ervoor gezorgd dat ik mijn Italiaanse tweewielers (voorlopig) opzij heb gezet.

veel succes tijdens de zoektocht.

en het is een 915 😮

[quote=”cabrio wim” post=190430]Ik heb weer geen zin om alles te gaan neer typen. :think:

[/quote]Elke keer hetzelfde van mensen die nog nooit met een porsche hebben gereden laat staan met beide om zelf een vergelijk te maken. Geef mij maar een 915.

als je wim’s voorgeschiedenis kent, dan draait hij allerminst op ralenti.
                        in karmannen pimpen en upgraden gaat dan ook heel wat tijd zitten.
                        hopelijk heeft mijn scheve opmerking een lichte grijns veroorzaakt achter z’n zilveren baardje :engeltje:

Voor zover ik Wim ken kan ik alleen masr bevestigen dat hij ouder word :engeltje: lui daar heb ik nog niets van ondervonden :relaxman:

Wim

[quote=”deepee” post=190431]@ wim: is dit lui of ouder worden ?
                            [/quote]

Wim heeft nog wat meer te doen. :mrgreen:

Maar als toegift een link waar alles van de bakken staat, hoeft hij niet te zoeken. 😉

https://porscheforum.be/New/forum/search?query=915&searchuser=cabrio%20wim&childforums=1

@bladrunner jij (wij) weet waar over je spreekt :applaus: :first:

Welkom hier en een 911 Targa G50 is Top :first:

Het grootste voordeel hiervan is dat dit een hydraulische koppeling is en een 915 nog met een kabel. Bij voldoende stevige beenspieren zou een goede 915 ook geen probleem zijn.

En idd. de prijzen van mooie G50’s swingen de pan uit en dit zal ook niet veranderen, integendeel.

S2

Welkom! En veel plezier in je zoektocht!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.