Even voorstellen – Pieters

Home Forum Stel jezelf even voor ! Even voorstellen – Pieters

• Maker
    Discussie
  • Dag allemaal,

ik ben Bart, maar ze noemen me bij mijn familienaam: Pieters.
    Toen ik 32 jaar geleden rond het Antwerpse werd geboren, sloegen ze op mijn poep en in plaats van te huilen, klonk ik als een 930 Turbo…

Mooi begin, maar daar bleef het dan ook bij 🙂
    astra, xantia, passat, honda CBR, kadett, golf, A3… het zag er allemaal even wat anders uit dan ik had gehoopt.

In 2005 nam ik op professioneel gebied een heel andere richting: de autoindustrie. Mijn liefde voor 2- en 4wielers was er al altijd geweest en ik waagde de sprong. Eerst als autoverkoper, dan doorgegroeid tot filiaalleider en dat doe ik tot op heden nog altijd met volle goesting!

Tot voor kort moest ik het doen met de firmawagen en de A3 van mijn vrouw.
    Maar het kriebelde, ik wou er een plezierwagen bij. Gelukkig is mijn vrouw ook gek van wagens: topwijf!

Dat het een Porsche ging zijn, dat was bijna zeker. Alleen kende ik helemaal niets van de kosten van zo’n wagen. Na rond te vragen, bleek dat heel erg goed mee te vallen met de instap-porsche: de Boxster en dus twijfelde ik geen moment. Binnen de 2 weken reed ik er al mee, onder luid applaus van mijn echtgenote. Omdat het bij voorkeur een cabrio moest zijn, hadden we eigenlijk alles gevonden wat op ons verlanglijstje stond.

De gegevens:

Gekocht eind mei 2011
    Boxster 987 (1)
    2.7 – Belgische versie
    01/2006 – 50.000km
    Sealgrey – 19′

Tijdens de eerste ritjes, was ik eigenlijk wel teleurgesteld van het vermogen.
    Vooral het gebrek aan koppel in combinatie met de 5-bak; ik had er meer van verwacht.
    Tot overmaat van ramp, staat mijn vrouw met de A3 naast mij aan het licht (zeer toevallig) en word ik in een sprintje belachelijk gemaakt door een Audrietje.

Na een week dus de 211pk-limiet laten verwijderen en sindsdien met de meer aanvaardbare 252pks onderweg.

Omdat ik het niet gewoon was met een Porsche te rijden, mistte ik een beetje de essentie van de wagen, maar eens ik dat doorhad, kon ik de wagen pas echt apprecieren: Dit hok stuurt vlijmscherp!

Op 3 weken dan ook 3000kms gereden en van elke seconde genoten.

Momenteel staat de Boxster in de garage met een probleem aan de klepstoters, maar dat is binnenkort alweer opgelost en dan kan ik opnieuw volop genieten!

Welkom allemaal en ik vermoed hier nog levenslang te zullen vertoeven 😀

Grts

Pieters

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • Mushroom schrijft:

Jullie horen me er een tof koppel uit 😆
      Welkom !

Bedankt.

Dit zijn de schuldigen:

Jullie horen me er een tof koppel uit 😆
        Welkom !

Anoniem

Pieters schrijft:

Toen ik 32 jaar geleden rond het Antwerpse werd geboren, sloegen ze op mijn poep en in plaats van te huilen, klonk ik als een 930 Turbo…

Dat had ik dan ook wel eens willen horen 😀
          Nogmaals welkom.

Bedankt Dominique,

mijn rijstijl is vermoedelijk niets mis mee. Een 2.0 met turbo (en koppel), launchcontrole en DSG(6) is jammer genoeg sneller. En niet 1 keer. Bovendien is mijn vrouw inderdaad een goede chauffeur… De trut 🙂
            En elke keer wanneer ik schakel, blijft die A3 gewoon doorgaan.
            Maar zoals ik al schreef: de Boxster RIJDT gewoon 10 keer beter en is -eens op snelheid- wel vlotter hoor. Don’t worry.

Pieters schrijft:

Tot overmaat van ramp, staat mijn vrouw met de A3 naast mij aan het licht (zeer toevallig) en word ik in een sprintje belachelijk gemaakt door een Audrietje.

😯 Dat kan ik bijna niet geloven, zelfs met ‘maar’ 211 pk. Ofwel is dat een stevig opgefokte A3 en is je vrouw een kei van een chauffeur, ofwel wordt het tijd dat jij leert rijden 🙄 😆 😆

In ieder geval welkom hier, en veel plezier met je nieuwe aanwinst, have fun…

Grtz,

Dominique

P.S. mooie wagen trouwens

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.