Eventjes voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Eventjes voorstellen

• Maker
    Discussie

• Geerinckx Ben
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ben en al sinds mijn 2de levensjaar ben ik een ontzettend grote fan van het merk Porsche. Alles wat met deze wagens te maken heeft interesseert me dan ook ontzettend veel. Nu zou ik in de toekomst graag mijn passie nog eventjes tot zijn hoogtepunt brengen door natuurlijk een Porsche aan te kopen. Dat is ook de reden dat ik lid ben geworden van dit forum omdat ik voor mijn aankoop toch ook graag wat advies zou hebben van de ervaren leden hier op dit forum 😉 Momenteel gaat mijn voorkeur ontzettend hard uit naar de 996 carrera 4S. Deze kan je momenteel toch nog voor een goede prijs kopen denk ik, alleen is natuurlijk de vraag hoe het gaat zitten als ik hem ooit zou doorverkopen. Want vele mensen zien de 996 nog steeds als een mislukking van Porsche hoewel ik daar totaal niet akkoord mee ga 🙂 Zeker de 996 4S vind ik een pracht van een wagen en daarom zou ik hem toch graag ooit in mijn garage hebben staan. Momenteel rij ikzelf met een BMW 5-touring van 2014, maar zou de Porsche graag houden voor het weekend en om een keertje te gaan cruisen want daar kan ik ook ontzettend hard van genieten. Hebben jullie enig idee wat zulke wagen mij op jaarbasis zou kosten? En raden jullie dit model aan als eerste Porsche?

Ik hoor het natuurlijk ontzettend graag van jullie en alvast bedankt voor alle hulp en info.

Groetjes,

Ben

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
      • Aan 30 verandert er nada de botten in de premieberekening 🙂
        Ik betaal als 31-jarige 1750 full omnium verzekering voor de cayman van 211pk, voor een 4S zal dat wel van een ander kaliber zijn.

Ik ben 30j en betaal een kleine 500 EUR voor de gt3, ba met beperking km’s. (Max 10 000)

PDS

Verzekering hangt ook van de leeftijd af he !
            De 16de word ik 30jaar en zal alles veranderen qua tarief :music:
            Ja ! Ik geloof in sprookjes.

Ik heb verschillende auto’s en betaal toch voor allemaal enkel BA al meer dan 1000euro.
            Cayenne bvb is omnium verzekerd voor +- 2500/jaar 🙄

een diefstalpolis is idd niet goedkoop, in old&youngtimerkringen telt men gemiddeld 2% op de aangenomen/verzekerde waarde dacht ik ?

1000 EUR verzekering lijkt me goed betaald dan

in belgie MOET je ook nog zoiets als een autoverzekering hebben 😉

Klopt, lijkt idd meer op rood.. Was daarstraks op men gsm aan het kijken. Hoe kom je aan 3000/ jaar? Verkeersbelasting + … Jaarlijkse onderhoudskosten? Zoals gezegd kan je hem in de winterperiode ook uitschrijven. BIV is maar eenmalig te betalen op dezelfde naam.

Ik weet niet van welke regio je bent, maar misschien is dit een optie. Net over de grens in Frankrijk :
                      http://www.leboncoin.fr/voitures/907144945.htm?ca=12_s

Thx voor de info Jorge 🙂 Dus je mag toch al zo een €3000 per jaar rekenen zonder nog maar 1 enkele km gereden te hebben 😉

Zou doodgraag eventjes gaan kijken naar al deze wagens dit weekend maar jammer genoeg ben ik nog tot zondag van wacht en zal ik er dus ook helemaal niet geraken…wat wel balen is natuurlijk want zou deze bolide toch wel eens graag willen temmen 😉

[quote=”Bennieboy007″ post=226074]Ik heb ook eens even gekeken voor de BIV…deze zou neerkomen vanaf dit jaar op €1144…dan nog verkeersbelastingen erbij rekenen…iemand zo direct een idee wat die zouden kosten?[/quote]
                          De verkeersbelasting zal jaarlijks rond de €2000 schommelen, beetje afhankelijk van de officiële uitstoot van de auto. Maar de meeste 4S’en hebben 269 g/km CO-uitstoot.

Volgens mij is dat ook rood leer, geen cognac. Ik vind het wel prachtig! Zwart is zo zwart en gewoontjes, maar dat is natuurlijk ieder zijn smaak!
                            Bellen, een afspraak maken en dit weekend eens gaan zien naar beiden zou ik zeggen!

Denk je dat het hier om cognac kleurig leder gaat? Lijkt mij bijna echt naar het rode te gaan en dat vind ik eerlijk gezegd een beetje té…:)

Denk inderdaad dat beide wagens wel keurig in orde zijn zo te zien op het eerste zicht…maar zou inderdaad graag eens even alles in real life gaan bekijken uiteraard.

Weten jullie wie er hier op het forum in het bezit is van een 996 4S? Zou dit graag eventjes opzoeken, maar aangezien ik hier nog vrij nieuw ben heb ik nog niet gevonden hoe dit exact moet…:)

Ik heb ook eens even gekeken voor de BIV…deze zou neerkomen vanaf dit jaar op €1144…dan nog verkeersbelastingen erbij rekenen…iemand zo direct een idee wat die zouden kosten?

Doen jullie hier ook vaak “tours” onder elkaar met jullie Porsche? Lijkt me echt hemels om te doen…zeker zo in de zomer…ik moet toegeven…zou gewoon echt iets voor mij zijn 🙂

Ik heb eens snel gekeken in Duitsland en daar staan ze ook aan die prijs of nog hoger. Best eens gaan kijken idd maar ga ervan uit dat beide in orde zijn. Op foto komt het cognac kleurig interieur misschien té over maar in’t echt vind ik dat dik in orde

Dat grijs is niet lelijk, maar donkerder is mooier op een 4S. Donkerblauw nummer één, dan zwart metallic. Daar kun je mee buitenkomen.

Hey Bramm,

Ja de deze had ik inderdaad ook al gespot…ook schoon exemplaar voor een goede prijs denk ik he? Maar die andere dat ik hier had gepost vind ik persoonlijk van kleurcombinatie iets mooier. Welke zouden jullie prefereren? Man man man…ik blijf het echt een moeilijke zaak vinden en heb ook nog geen tijd gehad om eens in real life een aantal bolides te gaan bekijken want ben deze week heel de week van wacht. Als er mensen in mijn plaats eens willen gaan kijken…doe gerust haha 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.