ex F1 Mark Webber wordt Porsche fabriekspiloot

Home Forum Porsche Talk ex F1 Mark Webber wordt Porsche fabriekspiloot

• Maker
    Discussie
  • Jullie zullen allemaal al wel vernomen hebben dat Porsche volgend jaar opnieuw bij de grote jongens zal meerijden in de 24u van Le Mans.
    Dit jaar behaalden ze al een klasse overwining in zowel de LMGTE Pro als de LMGTE AM , nota bene de 99e en 100e klassezege van een Porsche op deze legendarische autorace.

Volgend jaar gaan ze dus na 14 jaar afwezigheid opnieuw proberen de hoogste podumplaats te pakken te krjgen in de LMP1 en totaal klassement.
    En daarvoor hebben ze nu ook de ex F1 piloot Mark Webber in hun team gehaald

Meer info op Liebe zu Ihm

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Webber heeft ervaring in endurance races bvb met de Mercedes CLK
      hier is zijn flip
      http://www.youtube.com/watch?v=1V2Jqp27XFM

Mark webber is een heel goede F1 piloot.
        Maar zal zich nog moeten waarmaken in langeafstandraces.
        Een sprintje in 2,5 uur is heel iets anders al een “sprintje” in 24 uur.
        Ik hoop voor hem dat het lukt

Webber is een goede keuze en hij heeft al een Porsche vliegbrevet 😆

Wim

Ik denk dat hij Neel Jami bedoelde, die is ex F1 testrijder. 😉

S2

Euh, zover ik weet is Mark Webber geen EX F1 piloot, maar gewoon een huidige F1 piloot hoor 🙂

Ex wordt hij pas in seizoen 2014 😉

Wim

[quote=”Peter_Targa_84″ post=135332]Een dijk van een piloot in een beest van een auto :happydance:[/quote]

De Audi bedoel je zeker, :mrgreen: want daar komt een/der Porsche benzine motor in. 😉

en zoals je waarschijnlijk al wist hebben ze ook nog een ex F1 test piloot onder de arm genomen?

Neel Jami, onderandere ook nog actief geweest bij het Zwitserse LMP1 Rebellion team waar dit jaar Nick Heidfeld bij reed.

Meer info over Neel Jami vind je hier

XXX

Een dijk van een piloot in een beest van een auto :happydance:

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.