Facebook

Home Forum Zeverhoekje Facebook

• Maker
    Discussie

• rjf

Is er een Porscheforum groep op Facebook ? 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
      • Facebook is wel iets leuk al zit je er soms te lang op naar mijn zin. Nu jullie kunnen ons vinden op facebook gewoon onder RSR motors zoek maar eens je zal versteld staan wie er bij ons zit. 😆

Wim

Kom gewoon niet op die handel als face book en twitter, voor mij is het allemaal sjitter. 😉

kan misschien ook met mijn leeftijd te maken hebben. 😳 😉

Klopt , mijn FB staat op enkel vrienden en ik laat enkel mensen toe die ik ken .
            De grote angst dat de overheid dit knakt en je profiel bekijkt vind ik ver gezocht .
            Moesten ze iets van mijn FB halen en tegen me gebruiken kan ik onmiddelijk schermen met het recht op privacy en inbreuk hierop daar zij niet mijn vriend zijn dus ook geen toegang hebben tot mijn profiel .
            Dat van die forums en tuningevenementen is helaas wel een feit en al meermaals gezien .
            Op de evenementen foto’s maken en op het einde van een evenement een controle en de “bekeken” wagens eruit pikken .
            Stom om op een evenement alles te tonen wat niet wettelijk is

rjf

Nogmaals, zet ALLES op FB op “enkel vrienden” en problem solved. Tenzij je met een hacker te maken hebt maar dan moet je per definitie al gewoonweg niet online gaan als je daar wakker van ligt. Het enige probleem ontstaat wanneer je getaged wordt op foto’s door mensen met een volledig publiek profiel (zo’n hansworsten bestaan dus echt).

PS. het verbaast me trouwens dat ook hier op het forum kwistig foto’s met nummerplaat worden rondgestrooid … Mss toch in het vervolg die nummerplaten maskeren ? 😈

En als je stoer wil doen doe dat dan in het buitenland en film het ginder, kunnen de Belgische flikkers je achteraf niks maken…

FB is rommel en onbetrouwbaar maar wij gebruiken het ook wel 😆 Met een fanpagina waar soms iets wordt op vermeld. Maar echt om nu te zeggen dat levert ons klanten op ❓ Eerder de vaste klanten die eens komen kijken dus eigenlijk bijna een nulwaarde.

Dat veel instanties dergelijke sites afschuimen is wel algemeen geweten. De slimsten vertellen in geuren en kleuren hoe ze de politie te snel afgeweest zijn en de dag nadien staan ze voor hun deur 🙄 (misschien niet zo erg maar is hoe het kan). Al een paar keren met een paar inspecteurs aan het praten geweest (die hier klant zijn en wij vrij veel montages in hun dienstvoertuigen doen) en die zeggen het ook : een tuningforum waar alles wordt verteld en alle foto’s met nummerplaat en al mooi zichtbaar zijn is hun beste “visvijver”. Dagelijks volgen die mannen al die forums op. Of tuningevenementen, zelf al een paar in burger zien rondlopen met hun fototoestel terwijl ik ze duidelijk van gezicht herkende. En ze namen foto’s van wagens die zo duidelijk geen keuring konden hebben en mooi een foto van de nummerplaat in close-up 💡

als je FB idd instelt dat niemand je gegevens of foto’s kan zien die niet je vriend is, geen probleem lijkt me met bazen of fiscus…

wat betreft die wormen, tja, als iemand post “check out this dad’s reaction when he catches his daughter on webcam” en je ben zo snugger om daarop te klikken ja sorry maar dan verdien je met een worm te zitten haha 😆

ik vind dat best leuk, zever verkopen, filmpjes en liedjes, foto’s van feestjes, mensen kloten… of al is het maar om een halfuurtje de tijd te doden 😉

ik heb een tijdje op FB gezete, zat al zeer snel aan enkele 100den vrienden, maar vond het eigenlijk allemaal puur tijdverlies… en vervolgens mijn account gedeactiveerd…

Zelfde hier als bovenstaande poster
                      Dat voorval dat “Porsche” hier aanhaalt is idd een gekend probleem dat zich sinds enkele weken op facebook voordoet . Doch door de hopen waarschuwingen hierover moet je wel echt een oen zijn om er nog in te trappen . Ikzelf heb idd ook één keer zo’n mail gehad van een kennis van me zoals “Porsche” aanhaalt .
                      Dadelijk weggeworpen natuurlijk .

rjf

Ikzelf heb FB en linkedin. Linkedin gebruik in enkel voor professionele relaties, Facebook voor vriendschapsrelaties.

Qua privacy kan je perfect alles instellen wat je wilt. Letterlijk alles op mijn profiel is enkel zichtbaar voor vrienden (dus niet voor vrienden van vrienden, laat staan buitenstaanders). Qua virussen / worms / phishing etc moet je gewoon een beetje je gezond verstand gebruiken lijkt me, in ieder geval nog nooit last van gehad (heb mijn emailadres bijv al een 10-tal jaar en ik krijg tot op de dag van vandaag 0,0 spam).

[quote=”stevenwyns”:19sdor2q]absoluut correct …
                          maar dat soort berichten en meldingen krijg ik ook wel in mijn gewone mail of op andere websites.
                          nogal kort door de bocht om dit een FB fenomeen te noemen. Gezond verstand en een beetje wantrouwen zijn een absolute noodzaak[/quote]
                          Het is toch wel degelijk een Facebook fenomeen hoor.

In je persoonlijke mails kan je bv. de links of de extentie controleren om te kijken waar je terecht komt alvorens je klikt, bij Facebook niet.

“Gezond verstand en een beetje wantrouwen” zijn inderdaad een noodzaak en toch willen de mensen soms bedrogen worden. De trucs die men toepast worden dan ook steeds gerafineerder.

Waarom wordt de ene bestormd door “Spam” en heeft de andere er geen last van, veel ligt inderdaad aan jezelf.

absoluut correct …
                            maar dat soort berichten en meldingen krijg ik ook wel in mijn gewone mail of op andere websites.
                            nogal kort door de bocht om dit een FB fenomeen te noemen.

gezond verstand en een beetje wantrouwen zijn een absolute noodzaak

[quote=”stevenwyns”:3ue3ue0x]Het lijkt me toch nog altijd zo dat je zelf iets moet doen om zo’n worm op je pc te krijgen.
                              Gewoon beetje FB surfen gaat daar niet veel aan veranderen.[/quote]
                              Het gebeurd sneller dan je denkt en je loopt er zelf ook in !

Wat gebeurd er?
                              Je krijgt een bericht van een “vriend” die je voorsteld een You Tube-filmpje te bekijken. Wat doe je, je klikt, nieuwschierig als je bent uiteraard op het filmpje.

Wat gebeurt er echt?
                              Je vriend heeft niets gestuurd. Het is een “worm”. Zodra je het filmpje aanklikt, nestelt de “worm” zich in je computer. Hij zoekt naar een kleine fout in je systeem, bv. Internet Explorer. De “worm” tast meteen ook je lijst met vrienden op Facebook aan en stuurt het filmpje naar hen, in jouw naam, maar jij hebt niets in de gaten. Ondertussen worden poorten opengezet zodat je “zogezegde” privacy niet meer tot de “privacy” behoord.

Zo snel gaat het dus, we maken het alle dagen mee dus we weten waarover we praten. Dit is nog maar het topje van de ijsberg.
                              Honderdduizenden in de Benelux zijn de 2 laatste weken zo besmet zonder dat ze het weten. De worm is wel aktief maar houdt zich ook een tijdje stil.

Soms krijg je ook een melding van een virusscanner te zien op je scherm die zegt dat er een besmetting is. Deze “virusscanner” is nep, het is een manier om nog meer malware of schadelijke software op je computer te installeren om bv. het je nummer van je kredietkaart te weten te komen.
                              Nu zal je misschien zeggen, als ik mijn kredietkaart nummer niet geef kan men het niet teweten komen. Weer mis, de software wacht braafjes af tot het moment dat je bv. bij een aankoop je kredietkaart nodig hebt en je dit nummer moet opgeven, dit is het moment dat de schadelijke software in aktie komt. En zo zijn er nog honderen voorbeelden waar mensen dagelijk inlopen, het is soms niet te geloven.

Soms zijn er personen die denken als ze hun profiel volledig van Facebook verwijderen dat alles weg is maar niets is minder waar.
                              Alle foto’s, alle info, alles wat u of iemand anders over u op Facebook gooit, blijft daar lekker zitten. 

Verder heb je dan nog de commercieële bedrijven die veel geld over hebben en betalen aan Facebook voor je surfgedrag. Op deze manier komen ze aan je gegevens en wordt je dan weer ongewenst bestookt met “spam”.

Of dacht je dat “Facebook” en “Netlog” of andere dergelijke sites liefdadigheidsinstellingen zijn waar alles gratis is, voor wat hoort wat 😉

Het lijkt me toch nog altijd zo dat je zelf iets moet doen om zo’n worm op je pc te krijgen.
                                Gewoon beetje FB surfen gaat daar niet veel aan veranderen.

En als mensen het nodig vinden om hun werkgever op internet “kritisch” te bespreken, dan stel ik mij eerder vragen bij die mensen dan bij de sites in kwestie 😯

Er bestaat zoiets bij FB waardoor je je gegevens enkel zichtbaar kan stellen voor de mensen die jij aanvaard .
                                  De rest kan niets zien .
                                  Ik heb geen zin om wat ik post aan de wereld te tonen vandaar is mijn profiel gesloten en enkel zichtbaar voor de mensen die ik ken .
                                  Ken ik ze niet aanvaard ik ze niet .
                                  En neen , de fiscus is niet mijn vriend dus die zien niets .
                                  Handige functie die eigenlijk iedereen zou moeten gebruiken 💡

Anoniem

@ Porsche,

LinkedIn is inderdaad meer professioneel gerelateerd. Dank voor de toelichting.
                                    Mijn reactie was ook in die zin bedoeld en vandaar dat ik het niet verkeerd zou vinden om vanuit een gedeelde passie ook links te kunnen leggen via een dergelijk netwerk. In sommige sportclubs is dat niet anders.
                                    Het is dan ook de reden dat er al verschillende Porsche-groepen bestaan op LinkedIn, de ene al succesvoller dan de andere.
                                    Anyway, het blijkt hier een dom voorstel.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.