FIA WEC 2019-2020

Home Forum Porsche Talk FIA WEC 2019-2020

  • Maker
    Discussie
  • [b]Nieuwe Porsche 911 RSR met turbomotor onderweg voor FIA-WEC seizoen 2019/20?
    [/b]
    Porsche lijkt zich op te maken voor de verbeterde versie van de Porsche 911 RSR, die achterin een turbo aangedreven motor moet gaan krijgen. De auto moet in het seizoen 2019/20 van het FIA World Endurance Championship gaan rijden. Afscheid van het hoge, jankende geluid?

    De nieuwe GTE-bolide is tijdens een pre-productie test in Weissach, door het Duitse Auto Motor und Sport gespot. De 911 RSR heeft van buiten duidelijke aanpassingen meegekregen ten opzichte van zijn voorganger. Uit de spionagefoto’s blijkt dat de inlaten voor de koeling aan de zijkant onderhanden zijn genomen. Daarnaast blijken uit de foto’s externe uitlaten, wat er op wijst dat men experimenteert met een nieuwe inrichting van de uitlaat.

    Door mensen die de auto hebben zien en horen rijden, waaronder de fotograaf, klinkt de auto als een stofzuiger. Daarmee lijkt ook Porsche afscheid te nemen van het hoge jankende geluid van de huidige auto. Het Duitse automerk wilde zelf niet bevestigen dat men werkt aan de ontwikkeling van een nieuwe GTE-auto. Door het Amerikaanse Sportscar365 wordt gemeld dat de auto mogelijk tijdens de Porsche Rennsport Reunion op Laguna Seca later deze maand wrodt onthuld.

    Het is overigens de vraag of er in Amerika een nieuwe auto wordt onthuld of dat het een evolutie van de huidige versie betreft. Mocht er een nieuwe motor in de auto komen, dan vraagt dat waarschijnlijk een volledige nieuwe homologatie. Mocht er inderdaad een turbo aandrijving in de Porsche 911 RSR komen te liggen, dan wordt het veld in 2020 als ook Corvette met de C8.R komt, een volledig veld met dit type motor.

    Onder de huidige regels mogen nieuwe auto’s alleen debuteren aan de start van een nieuwe GTE Homologatiecyclus, welke aanvangt tijdens de opening van het 2019/20-seizoen in Silverstone.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Round 6 of the FIA WEC takes place at the legendary Sebring International Raceway in just over two weeks’ time (18-20 March) but Senna explained it won’t be plain sailing for the Swiss-based team.

      “It’s going to be a tough race,” confirmed Brazil’s Senna. “One of our biggest issues are bumpy tracks and it doesn’t get much bumpier than Sebring but we’ll take what we learned from the SuperSeason and hopefully we can improve there and have a good race. I absolutely love this circuit but the pleasure of driving at Sebring really depends on how the car is reacting!”

        Ik vond de liveries van vorig jaar precies toch aantrekkelijker.

          Porsche Is Sporting a Swanky Gold Livery on Its Le Mans Cars to Celebrate Its WEC Title

            A final version of the 2019-2020 FIA World Endurance Championship calendar* has today been presented to the FIA Endurance Commission, presided over by Richard Mille, with modifications to the dates of the Japanese and Chinese rounds being the principal changes.

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.