Fluitende toon

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Fluitende toon

• Maker
    Discussie

• Cab2S
    Deelnemer

Eigenlijk heb ik het volgende reeds lange tijd, maar vraag me nu toch echt af wat het is 😕
      Als mijn airco aanstaat, dan hoor ik af en toe een zacht fluitend geluid… een compressie-fluittoon van iets dat op druk komt precies.
      De airco doet het voor de rest prima.
      Het geluid komt alleen voor wanneer het toerental voorbij een bepaald aantal toeren komt. Ik kan het zelfs beïnvloeden met het gaspedaal: wanneer de fluittoon er is hoef ik maar even wat meer of minder gas te geven en het is weg. HEEL RAAR in ieder geval 😯 !!! Iemand enig idee wat dat kan zijn?
      Als de airco uitstaat, is er niets te horen…
      Thanks! Pascal

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • 994

Ik heb ‘tzelfde probleem;evenwel als de airco NIET opstaat 😕 idea:

Ik zal er toch eens moeten na zien en luisteren, gaat het mee met de toeren ?

ik denk het niet… ‘k zal u eens meenemen in de wagen. Het heeft zeker iets met compressie te maken en zeker geen riem of lager!!!
            Het is een tijdje geleden dat ik de airco heb opgezet, maar ben zeker dat de ‘fluit’ er nog insteekt 🙄 8)

Pascal, ik denk eerder aan een lager die aan het fluiten is. Ik zal volgende week maandag eens kijken als je langs komt. De riem kan echter niet te veel spanning hebben omdat hij er al meer dan 1 jaar op steekt en nu pas zou fluiten omdat de spanning te groot zou zijn is echter heel raar en kan niet.
              Denk echt aan de lager van de alternator.

Luc

Hoe is het nu met de koele fluit?

Er steekt toch geen scheidsrechter ergens tussen je spaken gevlochten zeker 😆

neen, ‘k ga in het weekend eens zoeken 😉

Fluitje al gevonden??

Gr Bert

ik zal dat allemaal eens checken … 😉 thanks!

De staat en de spanning van de riem naar de compressor?

😈 ❓ 😈

Kleine gok, misschien overdrukventiel van je airco compressor. Airco eens aan tester hangen en kijken dat de druk op de leidingen niet te hoog oploopt!!

Gr Bert

De positie van één van de ventilatiekleppen die de windstroom beinvloed en deze toon genereert ? 😕

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.