Formaat!

• Maker
    Discussie
  • Daar ik eigenlijk nog niet echt rijdend heb kunnen genieten van mijn nieuwe aanwinst de Boxster zit ik zo nu en dan eens even achter het stuur wanneer hij hier in de garage gestalt staat, heerlijk natuurlijk je zo met het stuur in de handen je ergens in de ardennen langs kronkelende wegen in te beelden 8) maar wat me echter een beetje zorgen baart is het zitcomfort, ikzelf ben nu niet echt van de grootste 1.80m is natuurlijk ook niet echt klein, vind ik niet echt mijn comfortabele zitpositie in de Boxster, eigenlijk had ik de zetel nog graag een 10tal cm verder achteruit om lekker met gestrekte benen en armen achter het stuur te zitten maar helaas gaat hij niet verder 😕 D Of zijn die boxster dan echt voor de vrouwen gemaakt??

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • ik ben 1.84m en kan een perfecte rijhouding vinden. Blijkbaar is dat bij de 987 geen probleem meer.

Wat??? Het is dus geen auto voor ‘wijven’, maar voor oude (gekrompen) wijven?? 😯

😉

Ik heb ondertussen een deel van mijn zitprobleem kunnen oplossen!! of het probleem heeft zich eigenlijk wat vanzelfs opgelost 😆

Toen ik dit topic opende had ik mijn wagen nog maar net en zoals elk nieuw speeltje moest dat getest worden, het was toen november en al flink koud dus een dikke trui met een gevoerde jas was vanzelfsprekend, nu het weer ietsje beter is/word heb ik op een betere dag een toerke gemaakt met T’shirt en dit scheelt al een grote slok op de borrel 🙂

Volgens wetenschappers zouden mensen naarmate ze ouder worden ook nog wat gaan krimpen dus kan het alleen maar de goede richting uitgaan 😉

ik ben 1m85 en in het begin had ik ook zoiets van fuck wat heb ik nu gekocht 😕

maar na ff wat zoeken heb ik toch de ideale positie gevonden (en opgeslagen in het zetelgeheugen!)

Heb ook rugklachten, maar in de boxster heb ik er niet veel last van…

[quote=”WB”:1hwnb4if]no comment…………………………. 😕 [/quote]

k’voelde al iets raar met mijn hormonen 😀

WB

no comment…………………………. 😕

[quote=”daniell”:3rmqtsu1]… Of zijn die boxster dan echt voor de vrouwen gemaakt??[/quote]
                  Correct.

heb der eentje naar de keuring gereden en vond de zit positie niet echt overtuigend

ben ook 180 plus en zetel gans achteraan en eigenlijk benen te lang

in de 911 kan de zetel net niet op uiterste stand andere wagens alles naar achteren en goede zitpositie 😆

Oei , dan is een Boxster nooit iets voor mij dus 😥

Ik ben 1.93m , en voor mij past de boxster als een handschoen. ik lepel mezelf erin en vergroei dan als het ware met de wagen 😀 .

heb in september nog een roadtrip gedaan, 6000KM op 5 dagen, geen enkel probleem, vond het zelfs comfortabeler na een paar uur rijden dan mijn Mercedes of de Sharan van TOTMBO

[quote=”porschky”:3nn3sz1w] Ritjes van Gent-Nürnberg (700 km) vielen best te doen… en met net 1 tank!

[/quote]

700 km met 1 tank? 😯 dat betekent een verbruik van 1:13 oftewel 7,8l op 100 km (verondersteld dat je de tank dan volledig hebt leeggereden ). Dan zal je toch zeker niet sneller dan 120 km p/u hebben gereden,………. dit lijkt mij anders onmogelijk want we hebben het hier toch over een boxster? 🙄

volledig eens met ppp 356 . Ben zelf 1.78 m geen problemen armen gebogen en benen lichtjes gebogen

bij de eerste reeksen van de Boxster was dit een veel gehoorde klacht; dat de zetel niet ver genoeg achteruit kon!!! Bij de latere reeksen zijn hier dus aanpassingen voor gemaakt, de 987modellen kunnen met hun zetel verder achteruit dan de 986modellen!!!

Anderzijds, met mijn 1m80 zat ik toch vrij goed in mijn 986 Boxster S, indien men de goede sportieve zithouding aanneemt, waarbij met rechte rug en gestrekte armen het stuur ongeveer in de ‘plooi’ van de polsen tussen hand en voorarm valt! Ritjes van Gent-Nürnberg (700 km) vielen best te doen… en met net 1 tank! 😉 Elke auto waar men zijn tank kan leegrijden in één ruk zonder kreupel er uit te komen, mogen wat mij betreft best comfortabel genoeg genoemd worden… 😉

Armen gestrekt, is de slechtse zitpositie om met een wagen te rijden, zeker als je de bochtjes in de Ardennen wilt gaan nemen 🙄

Yep,hier hetzelfde probleem.
                                  Ik ben 1.78m en zit ook niet echt comfortabel in mijn Boxster.
                                  Heb hem nu een jaar en dit is 1 van de redenen waarom ik naar iets anders aan het uitkijken ben.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.