- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
9 augustus 2014 om 00:31
Verslag en foto’s van in vorige post aangekondigde “me-time” vakantie gehad …
[quote=”pvdw” post=175219]Exited :happydance:
3-daagse vakantie met louter “me&my *porsche – time” begint morgen…
Morgen Advanced CAR Control clinic – driften op verschillende asfaltsoorten en grip… :ass:
Overmorgen Spa trackday :driver:
Donderdag voor het eerst… en eindelijk is “ring-time”
][/quote]Maandag 18:00 remblokken en banden veranderd, trailer klaargezet en bagage gepakt… (8 banden, materiaalkoffer, krik,etc,etc in pick-up gestoken is al een werk op zijn eigen maar bon…
Dinsdag 03:00 begin dag 1
…. Brrt-Brrt … De wekker ! 👿
Nog een snelle stop om *porsche en pick-up vol te gooien en wijle weg
(Gelukkig heb ik een goeie trailer-driver waardoor ikzelf nog e klein :sleep: kan doen onderweg… Rijden langs franco … Circuit niet te zien … één en al mist. Lijkt daar de laatste tijd niet anders te doen.Laatste 50km zijn zo mooi dat ik goesting krijg om de P van de trailer af te rijden en te gaaaaan… Toch maar nog even wachten…denk niet dat Duitse groene jongens ermee zouden kunnen lachen…
Aangekomen in nurburgring om 7u45 en net op tijd voor vertrek naar rijvaardigheidscentrum.
We zijn met 5-tal wagens dus zullen veel kunnen oefenen en weinig moeten wachten :lekker:Video’s zullen later volgen…staan nog op camera…
Eerste oefening van de dag: op megarotonde met drie “rijvlakken van verschillend asfalt en ene nog gladder dan andere” drift veroorzaken en opvangen …. Lijkt makkelijk op zich
Enkel was mijn idee van de versleten semi-slicks geen goed plan.
De 911 is al de lastigste van de hoop… De kale semi’s maken het zo goed als onmogelijk…”next time… Streettyres please” geen zin om half uur met bandenwissel bezig te zijn en ga er dus vanuit, als het me hiermee lukt dan kan het met alles 😉
Volgende oefening dan maar…
45 per uur en skidplate slaat je achterste naar links of rechts, kracht instelbaar van amateur tot absolute pro…
Na een aantal pogingen lukt het toch redelijk hoewel volgende oefening pas echt goed ging, zelfde plaat, hardere klop, laat hem 360° gaan en dan opvangen en weer rechtdoor verder rijden. Lukt wonderwel quasi elke keer
Vervolgens een oefening die van pas kan komen wanneer je tov Duitse groene jongens of Belgische blauw op straat komt te staan en het echt vééél te grof zou hebben gemaakt: de J-turn ! :coolness:
Vol gas achteruit, stuk omgooien, alles toeslaan en al driftend andere kant op weer vertrekken :ass: Lukt elke keer opnieuw…instructeur begint wat rare vragen te stellen over m’n verleden :think:Afsluiten doen we op de drift-rotonde… Laten gaan en rondjes in drift draaien … En ook dat lukt uiteindelijk nog aardig ( maar tip voor de volgende… Het is er meer dan glad genoeg, ga maar met je beste banden!)
Na de lunch nog even gaan kijken naar entree nordschleife (enkel moto’s te zien) … Weer op pad met de trailer richting spa !
Day 2 : relax@Spa
Onze relax-dag van de drie …. Om 7u opstaan, 8u30 ter plekke, trackwalk per auto meegedaan met onze zoon ( nuttige info en wel is nuttig de bochten van op de baan zelf van dichtbij te zien) en vanaf 9u… Gáán !
Nieuwe PB zat er niet in… Ben begonnen met heel-toe toe te passen en duurde toch even om in juiste ritme te geraken en rempunten in combinatie met tussengas opnieuw af te stemmen… Eind van de dag 2 sec van PB maar wel met een gezondere en completer rijstijl… Ikke dus dik tevreden terug naar hotel voor diner en wat apres-circuit 😉Wat foto’s van hel gezelschap in spa:
Dag 3 : Ring-time!
Wekker om 05.00 👿 je moet er iets voor over hebben…
Onderweg naar de ring!
Na wat discussie en gemaneuvreerd te hebben, plaatsje voor trailer gevonden en ready for action ….
Ons gezelschap voor vandaag :
What can I say….
Aartsmoelijk …. Gevaarlijk ….absolute rollercoaster… Up,down,putten en bulten, blinde bochten à volonté en de lokale tracktoys die voorbijknallen…
Absoluut een must-do!
Kicken op een parcours dat eerder asfalt-rally lijkt dan een circuit… Volgende keer wel even beter voorbereiden… Oude PlayStation van de zolder halen zodat ik toch iets meer herkenningspunten kan inbouwen…
17 laps gedaan, wat vrij veel is op een dag aangezien 21 km per rondje.
Had mezelf voorgenomen niet te enthousiast te worden en er een dagje kennismaking van te maken… Enkel met het circuit… Niet met de vangrail!Belangrijkste les op de ring…zet je ego opzij en laat de lokale jongens met hun Swift – Mini of whatever gewoon voorbij… Track-kennis is hier alles!
Lijkt allemaal op elkaar waardoor je dikwijls inhoud en dan denkt, shit, hier had ik op gas mogen blijven staan… Echter één keer vergissen in omgekeerde richting en je hebt een probleem !
Op voorhand had ik al zoiets van, als ik onder de tien minuten geraak ben ik content… 9.45 geëindigd en denk ongeveer 8 van de 21 km te kennen (in brokken en stukken)
Om 16:00 bij uitbreken stortbui trailer opgeladen en naar huis… 4u rijden (Alez 4 u onderweg want na al dat :driver: was ikke :sleep:)
Gestopt voor een ijsje onderweg…langs de autostrade op de trailer zittend in het avondzonnetje… Aaah de perfecte afsluiter van een super me&my *porsche vakantie !!! :happydance:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.