Fragment Volt vorige week: Prius versus Porsche.

Home Forum Zeverhoekje Fragment Volt vorige week: Prius versus Porsche.

• Maker
    Discussie

• 917

Leuk fragment uit Volt van vorige week: Prius versus Mercedes versus Porsche.

Klik

Frank.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Auto, Motor und Sport toonde het al eerder aan: bij een snellere autostraderit (ik meen 160/u) verbruikte de Prius meer dan de 911. Is dan ook de achillespees van die full hybrides: ze wegen als een dode olifant door al die batterijen, en steken er dan zo’n pietluttig benzinemotortje in, die heel wat werk moet doen om die massa aan een hogere snelheid te kunnen laten rijden. En daar wringt het schoentje: bijna alle Priusrijders die ik zelf ken doen heel veel autostradekilometers voor hun werk, terwijl ze op dat moment vaak amper properder rijden van een gewoon klein benzineautootje. Die hybrides zijn gemaakt voor grootsteden à la LA, Tokyo en dergelijke, waar je continu in de file aanschuift, en dan geheel op electriciteit aan max 50/u kunt rijden, dan rij je properder… Maar op de autosnelweg??? 🙄

Anoniem

Op stal…hier zéér veel goesting om de voorlip eraf te nemen en een sneeuwtoerken te doen 😈
          Anderzijds perfect als sneeuwruimer te gebruiken 🙂

Oei, off topic

Misschien hebben we het nu zo koud omdat we (bijna) allemaal onze sportwagens op stal houden 😈

René schrijft:

Ik heb ook mijn bedenkingen bij dat eco gedoe zulle… het klimaat warmt op en toch vriezen men ballen er bijna af als ik een voet buiten zet 😆

Dat hebben we zeker te danken aan de staat die bonussen geeft aan al de Priussen en andere ecowagens
              Wij zullen hard moeten raggen met onze wagens om de temperaturen weer wat omhoog te krijgen 😈 😉

doet me terugdenken aan het Topgear filmpje waar ze op hun testcircuit de prius zo snel mogelijk een rondje doen gaan, met op een paar m erna de M3 die dus exact even snel rijdt, conclusie was dan ook “als je een zuinige wagen wil, koop geen prius maar een M3”. Daarvoor moet je natuurlijk Topgear zijn, schitterend!

Ik heb ook mijn bedenkingen bij dat eco gedoe zulle… het klimaat warmt op en toch vriezen men ballen er bijna af als ik een voet buiten zet 😆

Het is in elk geval een feit als je met een eco-waardige auto het vooropgestelde verbruik moet halen je echt traaaaag moet rijden, als je nog trager rijdt krijg je een parkeerboete 🙄

rjf schrijft:

Netjes, al denk ik niet dat er iemand zo rijdt met zijn 4S 😆 😉

… en evenmin koop je een prius om zo te raggen 😛

Ik vind het toch wel sterk dat de 4S zo’n laag verbruik “KAN” halen!
                    Toch op hetzelfde traject dan de andere wagens.
                    De Mercedes diesel die ook “eco” gereden werd zat er niet veel onder!
                    Mooi vind ik dat 🙂
                    Persoonlijk vind ik al die “eco-zever” dan ook een grote klucht, moedig de diesels maar aan voor al die mensen die weinig rijden!
                    En hoe eco zijn die dieseltjes eigenlijk als ze 10X meer NOx-en en ondanks roetfilter nog altijd veel meer fijn stof uitstoten dan een vergelijkbare benzine motor?! 🙄

Ach jah!

Leuk filmpje .
                      Beetje erg scheefgetrokken situatie , maar dat is de media hé .

rjf

Netjes, al denk ik niet dat er iemand zo rijdt met zijn 4S 😆 😉

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.