François Sterchele komt om bij ongeluk

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s François Sterchele komt om bij ongeluk

• Maker
    Discussie
  • François Sterchele komt om bij ongeluk

Profvoetballer François Sterchele is woensdagnacht om het leven gekomen bij een verkeersongeval. De 26-jarige spits van Club Brugge en de Rode Duivels ging met zijn wagen van de weg en was op slag dood. Uit de eerste vaststellingen van een verkeersdeskundige blijkt dat Sterchele tegen een onaangepaste snelheid reed met zijn Porsche.

Het ongeval gebeurde in de nacht van woensdag op donderdag rond 3 uur op de N49 in Vrasene, deelgemeente van Beveren, in de richting van Knokke.

Sterchele week door nog onbekende oorzaak bruusk naar rechts af. Het voertuig reed in een sloot langs de kant van de weg en werd daardoor weggekatapulteerd tegen een boom. De 26-jarige Sterchele overleefde de klap niet.

Volgens de verkeersdeskundige was er geen andere wagen bij het ongeval betrokken. De Porsche Cayman reed aan een onaangepaste snelheid, zo blijkt uit de eerste vaststellingen van de deskundige.

François Sterchele was bezig aan zijn eerste seizoen bij Club Brugge. Eerder speelde hij voor Charleroi en Germinal Beerschot. Vorig jaar werd hij nog topschutter in de eerste klasse.
    jns (belga)

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
    • [quote=”torig”:2cb4qqzx]Ik lig er niet wakker van, ik niet neen.[/quote]

Hijzelf ook niet meer kan je zelfs zeggen 😉

En ik ook niet (want ken hem niet en nooit van gehoord).
      Zelfs zo erg dat ik gisteren op N47 gereden en constant hoorde ik op de radio: gelieve niet parkeren op pechstrook N47 want is gevaarlijk enz. Ik dacht dat er misschien ergens een grote braderie ofzo was in dorpje langs de N47 met “teveel volk”. Tot ze deze morgen op de radio zeiden dat velen die plaats gingen bezoeken en toen viel mijn euro. België is precies nog altijd een redelijk voetballand blijkbaar, ieder zijn ding natuurlijk
      🙂

[quote=”vetor”:1pslbaxl]
        p.s. : wie van ons durft hier te beweren dat hij nog nooit zijn wagen teste, al dan niet tot het uiterste, overdag of ‘s nachts, of simpelweg ALTIJD de wettelijke snelheid toepast? Wil deze (schijn)heilige nu rechtstaan?[/quote]

Dat is het punt niet.
        Ik spreek voor mezelf, maar ik heb me niet oneerbiedig uitgesproken over.
        Ik ken hem niet, noch persoonlijk, noch “als bekende” (want ik volg geen TV, sport, … 😛
        Op dinsdag datum te uur is RS (25) door roekeloos rijgedrag de controle over het stuur verloren en daarbij een boom geraakt. Wat gezeik over snel rijden en Porsches. Hij had niet gedronken.

“In het kader van het onderzoek” dekt ook niet de lading hé. Dit is hier geen moordonderzoek. De feiten moeten niet door een jury beoordeeld worden, maar gewoon factueel weergegeven.
        Gedronken? ja/nee.
        Te snel/onaangepaste snelheid? ja/nee.

En wat dan nog. Die jongen is dood. Noch hij noch zijn familie noch zijn vrienden of fans hebben er wat aan. Ik lig er niet wakker van, ik niet neen.

beste danny,

blijkbaar ben jij ofwel van het parket dat het onderzoek voert (en zou je dus moeten weten dat alle info omtrent deze zaak in de privésfeer van de familie hoort te blijven – maak het zelf maar eens mee ) ofwel ben je rechter en ben je hier het proces aan het maken van een zaak die je niet eens ten gronde kent. In beide gevallen is het zielig zoals jij over deze zaak gaat. Weet dat de kranten schrijven wat hen het beste uitkomt en dat de dag van vandaag de verzekeringspolissen duur zijn en over meer dan vijf euro uitkering gaan. Wacht tot misschien toch alle gegevens gekend zijn omtrent het ongeval, en als dan blijkt dat er alcohol (of misschien wel overstekend wild) mee gemoeid is mag je van mij gerust gif spuiten, maar tot dan is sereniteit misschien een gegeven…

p.s. : wie van ons durft hier te beweren dat hij nog nooit zijn wagen teste, al dan niet tot het uiterste, overdag of ‘s nachts, of simpelweg ALTIJD de wettelijke snelheid toepast? Wil deze (schijn)heilige nu rechtstaan?

[quote=”Bloopy911″:1xp3t9b1]100% akkoord Spikey.

Wat er allemaal niet geschreven en uit de nek gekletst wordt.
            En waarop zijn de uitspraken gebaseerd ???[/quote]
            als ze de uitslag van het bloedonderzoek niet willen vrijgeven , is dat het zelfde als zeggen ” hij was strond zat maar we gaan het in de doofpot steeken ” en de verzekering betaald club Brugge en de rest . en iedereen is gelukkig .

100% akkoord Spikey.

Wat er allemaal niet geschreven en uit de nek gekletst wordt.
              En waarop zijn de uitspraken gebaseerd ???

[quote=”danny porsche nr5″:1u3a4rze]Eigen schuld . zuipen en hard rijden gaat niet samen , het is nog een geluk dat hij geen onschuldige mensen mee de dood heeft ingenomen .[/quote]

wie zegt dat hij gedronken heeft?

swa dronk amper (heb hem nooit dronken geweten. zelfs niet na het winnen van de meest belangrijke matchen). en over dat laat op de weg: hij ging al van zijn 18e slapen na drie, vier uur…

hij heeft te hard gereden. dat is het enige dat je hem kan verwijten en idd een geluk dat hij niemand heeft meegenomen…

sommige posts over dit ongeval (en dan doel ik niet enkel op dit forum) getuigen of van weinig niveau of weinig hersenmassa

Zelden dat ik zo’n puinhoop heb gezien .
                  Dat is enkel nog een hoopje schroot zonder enige vorm 😥

Eigen schuld . zuipen en hard rijden gaat niet samen , het is nog een geluk dat hij geen onschuldige mensen mee de dood heeft ingenomen .

[quote=”porsche914orange”:svt1mkeq]WTF, net op het nieuws gehoort dat die verkeersverantwoordelijke de constructeur (porsche dus) aansprakelijk te stellen 😯
                      Waar gaan we naartoe ❓ 😕 [/quote]

Zal niet gebeuren. Parket had het voetuig onderzocht en er waren geen technische gebreken vastgesteld.

Iedereen bepaald uiteraard zelf hoe hard je al dan niet rijdt, ook met een sportwagen.

ik had tot enkele dagen terug nog nooit van francois gehoord… ik volg namelijk niets ivm voetbal en ken dus ook al die spelersnamen niet 😕

zo zie je maar dat een onderzoek ivm BV’s toch gans anders in zen werk gaat dan bij “de gewone man” he

maar 26 jaar (net zoals ik) het doet je toch ff nadenken…

4s

[quote=”porsche914orange”:6mh21i73]WTF, net op het nieuws gehoort dat die verkeersverantwoordelijke de constructeur (porsche dus) aansprakelijk te stellen 😯
                          Waar gaan we naartoe ❓ 😕 [/quote]

dan zou ik toch eens de eis willen vernemen, lijkt mij een zware uitspraak toch

WTF, net op het nieuws gehoort dat die verkeersverantwoordelijke de constructeur (porsche dus) aansprakelijk te stellen 😯
                            Waar gaan we naartoe ❓ 😕

[quote=”terrum”:y5zprp6p]
                              als ik zo naar de binnenste rand van zijn wielen kijk denk ik niet dat der al veel kilometers opstonden of hij had net de binnenkant van zijn wielen gekuist 😕 [/quote]

heb gehoort van conciërge van Club brugge dat hij hem al meer dan een jaar had en er bijna iedere dag mee reed.

Wat hier boven verteld wordt was me dus ook al opgevallen 🙄

als ik zo naar de binnenste rand van zijn wielen kijk denk ik niet dat der al veel kilometers opstonden of hij had net de binnenkant van zijn wielen gekuist 😕

Nope Torig da’s gewoon zo.
                                  Met alle respect voor de nabestaanden, maar als “wij” zoiets tegenkomen zal de media er niet zo mals mee zijn.
                                  Laat mij hier duidelijk zijn, hiermee wil ik geen verwijt maken aan het adres van de overledene, maar enkel een vaststelling doen.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.