Full electric of hybride Macan na 2020

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Macan Full electric of hybride Macan na 2020

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Tegen 2020 gaat Porsche een elektrische versie aanbieden van zijn “instap”-SUV Macan.

Porsche zou een tweede model willen elektrificeren. Volgens een bron van nabij het dossier gaat het om de SUV Macan, waarvan de tweede generatie nog zeker drie jaar op zich laat wachten.
      Onlangs nog meldde Porsche dat het zijn investeringen in de elektrificatie van zijn gamma zou verdubbelen. Bij de voorstelling van die plannen ging de constructeur echter niet in op de details en verklapte het enkel dat de berline Mission E er in drie verschillende versies zou komen.

Nu horen we dat Porsche het oorspronkelijk geplande tempo al wil opvoeren. De sportwagenbouwer zou graag zo’n 20.000 exemplaren per jaar willen bouwen van de elektrische berline Mission E vanaf zijn eerste productiejaar, een uitdaging van formaat. Zeker als je weet dat dit cijfer goed is voor ongeveer 10 procent van zijn verkoopcijfers. Dat lijkt ambitieus, maar de constructeur lijkt zeker van zijn stuk. Volgens Detlev von Platen, een van de leden van het directiecomité, meent het merk dat zijn klanten klaar zijn voor een elektrische auto. Daarom zou de constructeur in een min of meer nabije toekomst een geëlektrificeerde Macan willen gaan aanbieden. Of die dan zuiver elektrisch of plug-in hybride wordt, is nog niet duidelijk.

Fantastisch nieuws !

2020 is het dus niet geworden, 2023 dan maar. 

[url=https://gocar.be/nl/autonieuws/elektrisch/elektrische-porsche-macan-binnen-twee-jaar-op-de-markt?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=go_daily_nl_20210514]Elektrische Porsche Macan binnen twee jaar op de markt

[/url]

Macan is blijkbaar geen topic dat hier kan boeien gezien het extreem laag aantal posten. Afgelopen jaar was er maar één topic actief, dit is het tweede.

[quote=”Yellow Submarine” post=285516″]2020 is het dus niet geworden, 2023 dan maar. 

Elektrische Porsche Macan binnen twee jaar op de markt

Macan is blijkbaar geen topic dat hier kan boeien gezien het extreem laag aantal posten. Afgelopen jaar was er maar één topic actief, dit is het tweede.[/quote]
            een Macan is en blijft toch een veredelde Audi Q5 ( binnenkort dus Q4  E- tron )
            Wat is daar nu opwindend aan om topics te vullen ?

Zelfs met dezelfde basis kan de Macan een heel ander beestje zijn dan de Audi.

Ik heb er zelf maar één dagje mee gereden als vervangwagen van PCM. 2 liter benzine dacht ik, al vergeten. Ik kan de appeal wel begrijpen, de helft van alle autoverkopen zijn één of andere milde vorm van SUV, Dacia Sandero Stepway: iemand? Dus waarom niet met een Porsche-sausje er overheen.

@ZUFF-65
                Ik heb 180k km op een Macan GTS gezet en geloof me vrij… =geen Audi! rij nu met een Audi 🙁

XXX

Macan een toppic dat niet kan boeien hier?
                  Oei, dan moet ik hier niet meer zijn dan… 

Het is aan de eigenaars eh. Ik stel alleen maar vast dat het aantal posten bijzonder karig is.

Ik stel me soms de vraag of het nog de moeite is om op dit forum een topic aan te maken !
                      Vroerger kon je je op dit forum nog een beetje amuseren en je kennis te delen met andere Porschisten.
                      Nu zitten er een stelletje randdebielen ( die graag in de belangstelling staan ) op die op alles en iedereen commentaar hebben.
                      Fijne groeten,
                      Bompa Lawijt
                      MACAN GTS

Eindelijk iemand die de waarheid zegt.

XXX

+1 Bompa

Drip
                          MACAN GTS

spy pic EV Macan 2023 vs de current Macan modeljaar 2022. 

Details zijn afgeplakt en bijgevolg moeilijk te zien, maar dat de achterruit minder verticaal wordt is wel zeker. De vaste dakspoiler is vervangen door een gestroomlijnde uitklapbare kofferklep-spoiler. Ik vrees toch dat dit een beetje ten koste van het herkenbare karakter van de Macan zal zijn.

Vooraan is de schelpvorm van de voorklep (die zelfs over de koplampen valt) vervangen door een klassiekere smallere klep. 

Afwachten maar.

De Macan EV gespot zonder camo. batterij zou standaard dezelfde 100 kWh zijn als de Audi Q6 e-tron op hetzelfde platform. Meer dan optioneel op de Taycan mogelijk is.

Goede stance zoals de huidige Macan (hier kan de steltpotige Lotus Eletre nog wat van opsteken) maar de kalender onder de koplampen is wel een ratjetoe vind ik. Benieuwd naar de prijs. De ook niet verkeerde Fisker Ocean start al bij 42k€ (met 75 kWh – productie Magna-Steyr)

[quote=”Yellow Submarine post=285516 userid=9203″]2020 is het dus niet geworden, 2023 dan maar. 

[/quote]
                                  Mag het nog ietsje later zijn? 

Eergisteren zijn de eerste rijberichten van de “prototypes” (het gaat juister om pre-productietypes) verschenen. Power vanaf een 400 tot 600-tal pk (base, S en “turbo”) en allemaal met 100kWh

Prijs lees ik hier en daar redelijk in lijn met de huidige die van 74k begint – zeg maar ongeveer 80k dus. Te koop einde 2024

First drive: 2024 Porsche Macan prototype. [Autocar]

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.