Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › G15 schakelen van 1ste naar 2de
- Dit onderwerp bevat 23 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 1 maand geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Niet meer zo hoog in toeren komen in eerste (was tegen begrenzer)
Probleem opgelost 😈 😉Effe serieus . Ik heb er niets aan laten doen daar bij normale rijstijl er geen enkel probleem was . Gewoon van 1 naar 2 rustig schakelen , de rest van de versnellingen kon ik vlotter rijden .
Had ik ook met mijn 915bak .
Enkel als ik hoog in de toeren ging schakelde die moeilijk van 1 naar 2, anders geen enkel probleemIdd maar kijk ook eens of de kruis stuk nog goed is dit zit tussen de voor en achter zetel in het midden onder een plaatje met 4 vijzen.
Kunstof busjes te bestellen bij pelican parts…., maar hier zitten toch ook een paar Porsche specialisten op het forum, dus daar waarschijnlijk ook verkrijgbaar. 💡
Beste,
Waar kan ik deze busjes bekomen?quote=”cabrio wim”]Nog maar een post over het schakelen. 😉
Zit er net aan te denken en kreeg nog een ingeving.
Heb je de busjes uit de kruiskoppeling van het schakelmechanisme al eens gecontroleerd.
Als er daar een van versleten is krijg je hem meestal ook moeilijk in zijn 2de versnelling.[/quote]“SWEPCO 201 Multi-Purpose Gear Lube:
Elimineert droge start door sterk hechtende eigenschappen;
Bevat anti-schuim additief, daling operationele temperatuur
met 8 tot 18%;
Stabiel op hoge temperatuur;
Energiebesparing door verlaging van wrijving;
Bevat LUBIUM®, SWEPCO’s anri-slijtage additief;
Verlenging levensduur materiaal.
ISO 150, 220, 320, 460, 680, 1000;
SAE 80W/90, 90 140,150.”Nog een vraagje ; welk type van gear Swepco olie is de meest geschikte voor een911 SC 3.0 bj ’80 ?
Erg bedankt voor de tips , volgend onderhoud zal de olie worden vervangen door Swepco olie en de busjes van de kruiskoppeling worden vervangen . Dat zijn geen te grote kosten volgens mij .Ik hoop dat die dan beter zal schakelen en meer rijplezier .
Ik zal het resultaat achteraf wel laten weten . Groeten aan jullie allemaal !Nog maar een post over het schakelen. 😉
Zit er net aan te denken en kreeg nog een ingeving.
Heb je de busjes uit de kruiskoppeling van het schakelmechanisme al eens gecontroleerd.
Als er daar een van versleten is krijg je hem meestal ook moeilijk in zijn 2de versnelling.Hieronder nog even een linkje naar de Swepco olie.
Begin dan toch te denken dat er iets mis is met het kroontand wiel.
Als er hier een paar vanaf gebroken zijn zal het tandwiel niet meer zo goed invallen, waardoor het wringen, dus zwaarder schakelen.
Als de bak verder geen krakende geluiden maakt, denk ik niet dat het de synchroon ringen zijn.
Misschien dat Luc er nog een andere ervaring op na heeft. 🙄Tip: als je ooit nog eens olie in de bak moet doen b,v, na de reparatie, gebruik dan eens de Swepco olie, zeer geschikt voor de oudere bakken, gebruik hem zelf ook en geeft werkelijk een grtoot verschil, positief dan. 😉
het moeilijkste schakelt die als ik hem laat doortrekken van 1 naar 2 , vooral als die goed warm is . Als die nog koud is schakelt die veel makkelijker . De boite maakt nooit rare geluiden of zo , alles lijkt normaal. Maar het valt me echt op dat als die warm is moeilijker schakelt en ik zie daar echt geen verband in . Zopas heb ik nog een oldtimer rondrit meegedaan ( Kempen Historic ) waarbij toch rustig wordt gereden en zelfs toen heb ik dat moeilijker schakelen van 1 naar 2 ondervonden als die warmer werd. Afschakelen is ook nooit een probleem.
[quote=”kasper”:2ickyktc]Bij het afschakelen geen probleem .[/quote]
Dus boven de 60 km/h van uit drie gelijk naar 2 op toeren geen probleem.
Probleem van 1 naar 2 met hoge toeren en snel op schakelen, of van 1 rustig naar 2. ❓
Graag iets meer info zou welkom zijn. 💡
Niet bang zijn om te typen, hoe meer info hoe beter we je kunnen helpen, ben ik het niet dan wel misschien een ander.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.