Gardameer editie mei: het reisverslag.

Home Forum Porsche Uitstappen Gardameer editie mei: het reisverslag.

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Een benadigd verteller van verhalen of reisverslagen zal ik wel nooit worden en van nature uit heb ik een probleem met notitie nemen.
      Niettegenstaande deze obstakels ga ik toch proberen om een reisverslag bij te houden.
      Voor zij die niet helemaal mee zijn: de immer sympathieke Scherpenheuvelganger en in Italië residerende Sensa911 heeft de PFB leden uitgenodigd om eens op bezoek te komen aan het Gardameer. Er werden 2 periodes voorgesteld. Eentje in mei tijdens het verlengde weekend met dank aan onze Lieve Heer en ergens in juli.
      TOTMBO had hier wel oren naar en ondanks haar reeds in het hoofd geplande week naar het zuiden van Frankrijk was er geen bezwaar. Ondergetekende had natuurlijk moeten weten dat wanneer een vrouw haar zinnen op iets heeft gezet en dat kan om de één of andere reden niet doorgaan en ze reageert daar toch niet teleurgesteld op, er ergens een addertje (lees ander plan) zit……………
      Eindresultaat: morgennamiddag vertrekken we reeds richting Italië om vanaf woensdag/donderdag de andere PFB reizigers te vervoegen. Terugkeren zullen we dan doen via het zuiden van Frankrijk waar we nog een kleine week in een gezellige B&B zullen vertoeven….:) Ik had die moeten zien aankomen natuurlijk.
      Echter ben ik van oordeel dat er slechtere dingen zijn dan een kleine 2 weken met een Boxsterje door Duitsland, Oostenrijk, Italië en Frankrijk te reizen….
      Vandaag is het D-day -1 en staan de valiezen zo goed als klaar. De totstandkoming laat ik aan uw verbeelding over maar ik denk dat het er bij iedereen wel een beetje gelijkaardig zal aan toegaan. 🙂
      Morgen om 14h30 vertrekken we samen met een andere forummer (voorlopig blijft die nog anoniem) richting het Duitse Ulm alwaar we zullen overnachten.
      Het zullen voornamelijk snelwegkilometers worden die we hopelijk zonder al te veel Baustelle und Stau op een vlotte doch veilig,verantwoorde manier zullen kunnen afwerken. Maandag belooft alvast leuker te worden omdat we dwars door Oostenrijk zullen rijden zonder gebruik te maken van snelwegen….
      Tot morgen mss.

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 119)
      • Net terug thuis van onze aanvullende 5-daagse in de franse Cevennen.
        Een slordige 4000km extra op de teller. Menig insekt heeft zijn einde gevonden tegen mijn mooie Boxster en menig stof, stuifmeel en andere korrels tot en met wat vogelpoep heeft mijn immer parate reisgezel bedekt.
        Dit weekend staat hem dan ook een uitgebreide poetsbeurt te wachten waar menig vrouw enkel maar van dromen kan 🙂
        De foto’s volgen in de loop van.
        By the way, volgens TOTMBO gaan we in juli nogeens ff over en weer met de daily om de anderen eens terug te ontmoeten…. 🙂
        Zot zijn doet gelukkig niet altijd pijn…

[quote=”Sensa911″ post=205385]Dank je Youyou : foto 5 is de schoonste!!

Groetjes van soNJA 😀

[quote=”Sensa911″ post=205385]…die foto’s en de geluidsfragmenten van die 238 andere tunnels (de langste was … 4 km… laag en rechtdoor, zelfs mijn vrouw weet nu hoe ze “het” moet doen) die we gedaan hebben ook nog publiceren??? of houden we die voor onszelf?[/quote]

dat heeft ze dan zeker niet van mij geleerd want mijn boxsterke is handgeschakeld en jouw 997 is een automaat 😉

Zouden we die foto’s en de geluidsfragmenten van die 238 andere tunnels (de langste was … 4 km… laag en rechtdoor, zelfs mijn vrouw weet nu hoe ze “het” moet doen) die we gedaan hebben ook nog publiceren??? of houden we die voor onszelf???

Moet U ni inhouden, ik heb nog wel wat kwijl over 😀

Dank je Youyou : foto 5 is de schoonste!!

Zouden we die foto’s en de geluidsfragmenten van die 238 andere tunnels (de langste was … 4 km… laag en rechtdoor, zelfs mijn vrouw weet nu hoe ze “het” moet doen) die we gedaan hebben ook nog publiceren??? of houden we die voor onszelf???

@ Deepee : inderdaad MB heeft heel veel geinvesteerd. Ik weet nog dat ik aan een kruispunt de bevestiging ging vragen aan een bestuurder van een zwarte Mercedes of de Mille Miglia wel langs daar zou passeren … ‘t was een Maybach, maar dat had ik niet direct door. Ze waren zo aanwezig dat ze niet meer opvielen… .

Maar ook Porsche was aanwezig, zelden zo’n grote “zwerm” 991 GTS’en bij elkaar gezien. Het was als een supergrote supermarkt vol snoepgoed, en ik was (ben) de kleuter zonder de mama!!!

in de marge nog even dit filmpje . je kon er bij de 1000Miglia niet naast kijken dat MB als sponsor van het event dit jaar de historische overwinning van sir Sterling Moss wilde herdenken van 60 jaar geleden . alle voertuigen voor de organisatie werden door MB ter beschikking gesteld, zelfs Maybachs.
                  de eigenaren van hun meest exclusieve type kregen een persoonlijke invitatie en wild-card. zo verzamelden zich een armada van 11 stuks Mercedes McLaren SLR Stirling Moss om mee te rijden in de race tussen de historische deelnemers. zo één bolide kost € 3 mio en ik zal er wss in mijn leven nooit nog zoveel op één plaats te zien krijgen. enjoy !

maar, overall blijft porsche van alle merken de meest bruikbare en betrouwbare sportwagen. dat kan je bij zo’n event overduidelijk merken. van heel europa komen P’s afgezakt en zijn ze meer dan welk ander merk te zien in het straatbeeld. zelfs alfa, maserati of fewawi was in de minderheid italiaanse bodem.

DSC_0439.jpg

DSC_0017.jpg
                    ziehier enkele fotootjes

DSC_0376.jpg

DSC_0404.jpg

DSC_0034-2.jpg

DSC_0080.jpg

DSC_0183.jpg

Dat jullie het forum ongestraft mogen gebruiken om de thuisblijvers zo te doen watertanden met de filmpjes en foto’s. tss tss.

DSC04223.jpg

[quote=”Herman911″ post=205289]Hè Sensa als ik deze foto zie zijn niet-cabrio’s lees coupes dan wel überhaupt toelaten voor de editie ‘Gardameer’ in juli a.s. ? [/quote]

Uiteraard zijn coupes toegelaten! Maar van touwen in een schroef ga je moeten zwijgen, elke overtreding kost je een forumbijdrage van 111 euro!!!!!!!!!!!!

Dank voor het filmpje Walter. Is er echter ook iemand die foto’s genomen heeft of gefilmd als het niet regende of in de tunnels, of langs de meren of op een tussenstop? Nu lijkt het wel of we hebben constant regen gehad; en dat is ook niet waar.

Toffe verhalen allemaal.

Ik prijs me al “gelukkig” dat ik hier af en toe mijn Cayman kan gebruiken om te werken! Eergisteren een dik uur gebumperd vooraleer ik buiten Brussel was… Ik had enkel de bolide gebruikt omdat de locatie over een parkeergarage beschikte.

Wat dat cabrio-rijden betreft, ik heb dat 17 jaar gedaan met Z3/Z4 maar heb nu de afweging gemaakt en voor de snelle lijnen van de coupé gekozen. In een gele sportwagen heb je extreem veel bekijks ook, wat me zeker niet deert, maar in een zeer opvallende open auto ben je soms blootgesteld aan minder intelligente reacties van het gepeupel… pds kan dat getuigen.

Ondertussen mogen er gerust véél meer foto’s verschijnen.

idd los uit de pols gefilmd en zonder trillen, knap beeld van de routes die we daar kregen, haarspeldbochten, lange bochten en tunnels voor de liefhebbers van loud pipes save lifes.

zeer mooi resultaat uit de losse pols! een mooie weergave van het rijgedeelte van de 4-daagse, ondanks het slechte weer die dag.

tip voor de rijders van de juli-editie zonder cabrio: plak een go-pro op je dak; dan is de kans klein dat je het geluid van de co-piloot moet wegfaden
                                    gisterenavond heb ik vol weemoed de laatste restanten van deze trip weggewassen: 11.111 insekten van de 1.111 km over slingerende Italiaanse weggetjes met eraan vast een 111 euro weddenschap. een totaalpakket om 11 vingers van af te likken oftewel 1tje dat lang in het geheugen zal blijven hangen.

als toemaatje nog een sfeerbeeld van de Mille Miglia 2015 bij de passage op de Piazza Campo in Sienna. voor fanaten nog steeds hét mooiste classic (race)car event. reserveer maar al voor volgend jaar !

en voor de lekkerbekken onder ons kan het parcours van deze historische race je vervoeren langs proevertjes en streekspecialiteiten:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 119)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.