Gardameer editie mei: het reisverslag.

Home Forum Porsche Uitstappen Gardameer editie mei: het reisverslag.

• Maker
    Discussie
  • Een benadigd verteller van verhalen of reisverslagen zal ik wel nooit worden en van nature uit heb ik een probleem met notitie nemen.
    Niettegenstaande deze obstakels ga ik toch proberen om een reisverslag bij te houden.
    Voor zij die niet helemaal mee zijn: de immer sympathieke Scherpenheuvelganger en in Italië residerende Sensa911 heeft de PFB leden uitgenodigd om eens op bezoek te komen aan het Gardameer. Er werden 2 periodes voorgesteld. Eentje in mei tijdens het verlengde weekend met dank aan onze Lieve Heer en ergens in juli.
    TOTMBO had hier wel oren naar en ondanks haar reeds in het hoofd geplande week naar het zuiden van Frankrijk was er geen bezwaar. Ondergetekende had natuurlijk moeten weten dat wanneer een vrouw haar zinnen op iets heeft gezet en dat kan om de één of andere reden niet doorgaan en ze reageert daar toch niet teleurgesteld op, er ergens een addertje (lees ander plan) zit……………
    Eindresultaat: morgennamiddag vertrekken we reeds richting Italië om vanaf woensdag/donderdag de andere PFB reizigers te vervoegen. Terugkeren zullen we dan doen via het zuiden van Frankrijk waar we nog een kleine week in een gezellige B&B zullen vertoeven….:) Ik had die moeten zien aankomen natuurlijk.
    Echter ben ik van oordeel dat er slechtere dingen zijn dan een kleine 2 weken met een Boxsterje door Duitsland, Oostenrijk, Italië en Frankrijk te reizen….
    Vandaag is het D-day -1 en staan de valiezen zo goed als klaar. De totstandkoming laat ik aan uw verbeelding over maar ik denk dat het er bij iedereen wel een beetje gelijkaardig zal aan toegaan. 🙂
    Morgen om 14h30 vertrekken we samen met een andere forummer (voorlopig blijft die nog anoniem) richting het Duitse Ulm alwaar we zullen overnachten.
    Het zullen voornamelijk snelwegkilometers worden die we hopelijk zonder al te veel Baustelle und Stau op een vlotte doch veilig,verantwoorde manier zullen kunnen afwerken. Maandag belooft alvast leuker te worden omdat we dwars door Oostenrijk zullen rijden zonder gebruik te maken van snelwegen….
    Tot morgen mss.

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 119)
    • Vooreerst een woord (en 1 woord is niet genoeg) aan de deelnemers en hun partners. Het is lang geleden dat ik mij nog zo geamuseerd heb.

Hun positieve ingesteldheid,
      hun vriendelijkheid,
      hun grapjes,
      de verhalen,
      de ritjes in de zon, in de bergen, langs de meren
      de cappucino’s na 11.00 ‘s morgens,
      de restaurants,
      de Mille Migla,
      de meer dan 100 tunnels die we gedaan hebben (sommige bijna 4 km lang en … rechtdoor)
      het bezoek van DST

O n v e r g e t e l i j k !!!!

Zelfs ja op vrijdag in de regen en de file die we onverwacht tegenkwamen en het touw in de schroef van de “echte” Sensa, door een stuurfout van de stuurman, konden de pret echt niet bederven.

Als kameraden met dezelfde passie hebben we die dagen beleefd, ik werd er op zaterdagavond bij het afscheid bijna emotioneel van!

Deepee, Boxterwalter en Andrea, Harley G en Annick, YouYou en Sofie : deze uitstap ging eigenlijk niet over machines, maar over mensen en daar gaat het in het leven echt om!

[b][u]Merci Merci Merci
      [/u][/b]
      Had ik al iets geschreven over de Porsche’s?? Neen … ahwel, ikzelf heb er geen foto’s / filmpjes kunnen maken, maar ik weet dat andere die wel hebben.

Laat die maar komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heel leuk om te lezen, mannen!

Enne… niets houdt jullie tegen om in juli te bissen!

Ik kijk er al naar uit.

Leuk mannen, mooi initiatief!

Inderdaad deepee, beter kunnen wij het niet verwoorden.
            Drie fantastische dagen hebben wij hier beleefd dankzij sensa die ons hier in de watten heeft gelegd.
            no stress was het motto en daar zijn we met zijn allen in geslaagd.

wij vertoeven momenteel nog in riva met nog een temperatuur van rond de 30 graden.
            wij hopen dat zij die naar huis zijn gereden ook veilig en wel thuis geraken.

hier nog enkele tips voor hen die de volgende editie aandoen :
            hotel savoy palace in riva is een aanrader om te verblijven, zeer netjes en een bewaakte ondergrondse parking
            tanken doe je best in oostenrijk daar de prijs van benzine kan oplopen tot 1,81 de liter
            tolvignet voor oostenrijk koop je best aan het eerste benzinestation juist over de grens, 8,70 voor 10 dagen

fotos volgen van zodra wij thuis zijn en bedankt aan iedereen die erbij was.

Mooi verslag. TOP.

onder het motto van ibiz@ke: ‘Leef vandaag,stel niet uit! ‘ was het heerlijk vertoeven met een bende Porschisten aan Lago di Garda.
                slingerende wegen door prachtige berglandschappen, meer tunnels dan Luik, Brussel en Amsterdam samen (dankjewel DST en boxsterwalter voor de symfonieën in 3D surround zonder Dolby ruisonderdrukking), zachtaardige forummers met bijzondere vermelding van de passagiers voor het dulden van ons sportief rijgedrag, pasta/gellati/affogato/… uit de hoorn des overvloeds, unesco werelderfgoed daterend tot eeuwen VC, … kortom een geweldige week en aan te raden methode om je batterijen in sneltempo op te laden !!!
                en dan is er maar één juiste manier om deze prachtige week af te sluiten: Mille Grazie aan Sensa911 en zijn gezin, want het heeft veeeeel inspanning gevergd om dit zo tot in de puntjes voor te bereiden en ons als prin(ces)sen te chaperonneren.

wat me verder altijd zal bijblijven:
                Sonja was een verrassend gezellige reisgezel bij avondlicht,
                je kan blaren op je buik krijgen van je stuurwiel,
                als je aan het flosjke trekt in een italiaanse douche gebeurt er iets bijzonders,
                achteruit varen is moeilijker dan vooruit zeilen,
                Duitsers zijn de besten in het onder een zeilboot heen duiken,
                wie een rookstopweddenschap verliest doneert 111 euro aan PFB
                er wonen bella donnas die altijd en zonder het te vragen van mijn bus mogen drinken
                Porsches zijn rijdersauto’s die massaal buiten komen bij goed weer alsof er een nest in het wild is uitgebroed
                en ik zal nooit meer op de vertrouwde onschuldige manier tiramisu kunnen eten.

aan allen die deze kans niet konden grijpen kan ik alleen maar adviseren: er is nog een 2de zit in juli
                aan de dames en heren die er bij waren: dit hebben we op zak en we kijken uit naar de volgende gelegenheid die onze passie met grote P opnieuw bijeen zal brengen.

torbole.jpg

Mercedes-Benz vierde als hoofdsponsor van de Mille Miglia op prominente wijze de 60e verjaardag van hun historische overwinning in 1955. Nostalgie uit de tijd toen de race nog als een ware uithoudingskoers op de openbare weg gereden werd.

Even in an era when autosport was frighteningly dangerous, the Mille Miglia was known to be a particularly perilous race.

But in 1955, Sir Stirling Moss—along with embedded journalist Denis Jenkinson—climbed into a Mercedes-Benz 300 SLR W 196 R, and managed to traverse the course’s 1,000 miles in 10 hours, 7 minutes and 48 seconds. It was a legendary performance, and truth be told, one of the reasons for the “Sir” in front of his name.

And while the Mille Miglia ceased being a proper race in 1957—after an especially gruesome Ferrari crash which killed the driver and co-driver, along with nine spectators—the event continues as kind of a rolling concours d’elegance, and the time Moss set all those years ago remains the record.

So to celebrate the anniversary of Moss’ spectacular achievement, Mercedes-Benz commissioned an immersive, 360-degree film which give viewers a perspective on what it would be like to ride along with him in the cockpit of such a fantastic racing machine.Mille Miglia

Nice!
                    Ik kijk uit naar de foto’s 😉

Gisteren inderdaad veel regen gehad maar dat maakte het er niet minder leuk om.
                      Buiten een beetje (2h) stapvoets rijden (lees aanschuiven en stilstaan) naar onze ontmoetingsplaats met DST, was het weer een geweldige dag.
                      DST had uit zijn mooie collectie P’s voor de Spyder gekozen en ik moet zeggen dat hij klinkt zoals hij eruit ziet. Great. Fantastico! Mmmmm. Grrrrr.
                      Wegens het zwakke internet hier, ga ik me niet wagen aan foto’s maar die volgen aekzr en vast nog.
                      Straks kruipen we met z’n allen op/in de echte Sensa voor een zeiltochtje op het Gardameer. To be continued….

het weer aan het Gardemaar was vrijdag niks om over naar huis te schrijven, over de rest …

garda4specials.jpg

blijkbaar veel fraais te bewonderen op de mille miglia, maar met stip het vrouwenteam Giaulia De Toni / Sofia Peruzzi met hun Lancia Lambda tipo 221 spider Ca.So.Ro uit 1928

niet te verwonderen dat de heren hun WIFI traag werkt !!

team52Lancia.jpg

Ook hier eigelijk het zelfde verhaal, wifi is te zwak om goed verslag te maken foto’s hebben jullie nog te goed .
                            vanmorgen om kwart voor negen werden onze motoren gestart en ging het al meteen richting brasa schlucht, een smalle kloof waar je met de auto door kan rijden. Wij zijn onderweg ook naar de mille miglia gaan kijken. Dit was voor de liefhebbers de moeite waard. Hiervoor hebben wij 3 uur in de zon gestaan, bij 30 graden, om al die mooie oude wagens te bewonderen. De dag is perfect verlopen dankzij onze reisleider sensa. Puike organisatie.

Het was de moeite maar bij gebrek aan wifi hier op de kamer en een dure 3G verbinding, hou ik jullie het verslag nog te goed. Enkele trefwoorden waaruit jullie zelf al een verhaal kunnen vormen:
                              – veel en lange tunnels + luidruchtige boxermotoren: check
                              – 30°c: check
                              – Mille Miglia: check
                              – Brasa Schlucht : check
                              – meren : check
                              – bochtige bergwegen : check
                              – fantastische gastheer: check.
                              – eten en drank: check
                              …..

Ik wil dat de mijne altijd goed droog staat.
                                Die warme luchtblazers hier rond het Garda meer doen hun werk opperbest.
                                Het is nu kwart over zeven buiten is het muisstil en meer dan 20 graden.
                                De stilte is er om de startende P motoren nog beter te kunnen horen!
                                Gisterenavond lekkere pizza gegeten in vooral heeeeeeeel goed gezelschap!! De fles Chianti leeg, onze buik vol!
                                Volgend nieuwsbericht van onderweg… ‘t gaat de moeite zijn.

Er is te veel olie op, overgekookt zeker…

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 119)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.