Gardameer editie mei: het reisverslag.

Home Forum Porsche Uitstappen Gardameer editie mei: het reisverslag.

• Maker
    Discussie
  • Een benadigd verteller van verhalen of reisverslagen zal ik wel nooit worden en van nature uit heb ik een probleem met notitie nemen.
    Niettegenstaande deze obstakels ga ik toch proberen om een reisverslag bij te houden.
    Voor zij die niet helemaal mee zijn: de immer sympathieke Scherpenheuvelganger en in Italië residerende Sensa911 heeft de PFB leden uitgenodigd om eens op bezoek te komen aan het Gardameer. Er werden 2 periodes voorgesteld. Eentje in mei tijdens het verlengde weekend met dank aan onze Lieve Heer en ergens in juli.
    TOTMBO had hier wel oren naar en ondanks haar reeds in het hoofd geplande week naar het zuiden van Frankrijk was er geen bezwaar. Ondergetekende had natuurlijk moeten weten dat wanneer een vrouw haar zinnen op iets heeft gezet en dat kan om de één of andere reden niet doorgaan en ze reageert daar toch niet teleurgesteld op, er ergens een addertje (lees ander plan) zit……………
    Eindresultaat: morgennamiddag vertrekken we reeds richting Italië om vanaf woensdag/donderdag de andere PFB reizigers te vervoegen. Terugkeren zullen we dan doen via het zuiden van Frankrijk waar we nog een kleine week in een gezellige B&B zullen vertoeven….:) Ik had die moeten zien aankomen natuurlijk.
    Echter ben ik van oordeel dat er slechtere dingen zijn dan een kleine 2 weken met een Boxsterje door Duitsland, Oostenrijk, Italië en Frankrijk te reizen….
    Vandaag is het D-day -1 en staan de valiezen zo goed als klaar. De totstandkoming laat ik aan uw verbeelding over maar ik denk dat het er bij iedereen wel een beetje gelijkaardig zal aan toegaan. 🙂
    Morgen om 14h30 vertrekken we samen met een andere forummer (voorlopig blijft die nog anoniem) richting het Duitse Ulm alwaar we zullen overnachten.
    Het zullen voornamelijk snelwegkilometers worden die we hopelijk zonder al te veel Baustelle und Stau op een vlotte doch veilig,verantwoorde manier zullen kunnen afwerken. Maandag belooft alvast leuker te worden omdat we dwars door Oostenrijk zullen rijden zonder gebruik te maken van snelwegen….
    Tot morgen mss.

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 119)
    • amai sensa, staat uw auto in een verwarmde garage
      en ik zet mijn P meestal weg met een lege tank, een betere diefstalbeveiliging bestaat er niet …

zonder woorden…
        image-3.jpg

Tjongens, en ik hier maar werken achter mijne bureau…
          Ziet er fantastisch uit jullie tripje!
          Geniet ervan en stuur misschien een beetje zon naar ons Belgenland!

Dag 2 aan het Gardameer. Het uitgebreide verslag dat ik gisterenavond nog gemaakt had, is helaas verloren gegaan tijdens het posten. Wellicht met dank aan een trage internetverbinding of iPad.
            Dus hierbij een korter verslag: gisteren was het de dag van de missess en hebben we uiteraard meer gewandeld dan gereden….
            Gisterenochtende zijn we naar Desanzano del Garda afgezakt om aldaar de wekeljjkse dinsdagmarkt te bezoeken. Ik kan u verzekeren dat ze enorm groot is.
            Onze gastvrouw had ons ook aangeraden om een bepaalde aperitief te gaan nuttigen aan het kleine binnenhaventje. De naam klinkt als Hugo maar je dient het toch met de juiste italiaanse tongval uit te spreken of je kan het een aantal maal herhalen tot de niet onknappe serveerster het begrepen heeft. Op de middag zijn we naar het gekende Sirmione gereden om ons aldaar iit te leven in de oude stad.
            De laatste bestemming van de de dag was het kleine pittoreske Borghetto.
            Enkele sfeerfoto’s volgen in de volgende post. Vandaag zakken we af naar Brescia en hopen de technische keuring van de Mille Miglia te kunnen bezoeken”.

indien iemand van jullie dit team zou tegenkomen, dan mag je ze in de richting Bergamo of Milaan sturen. uiteindelijk leiden toch alle wegen naar Rome

DSC04094.jpg

Ready to rock and vooral roll, vertrek voorzien binnen een half uurtje

Schoon foto’s en waardevolle tip!!!

Je hebt toch wat ijsblokjes meegebracht. Vanavond om 22.00 was het nog 27 graden in Milaan.

Na een tochtje van 1250 km zijn wij dan ook in Riva beland .
                    Voor de liefhebbers die de volgende editie naar het gardameer afzakken : na de brennerpas richting vipiteno de penserjoch nemen, s508,
                    tot in bolzano. De penserjoch ligt op 2215 m in de sneeuw. Adembenemend mooi.
                    de liefhebbers van het betere bochtenwerk op een goed geasfalteerde weg komen hier zeker aan hun trekken.
                    morgen een dagje rust alvorens we donderdag met de andere forumers aan onze gardameertoeren beginnen.

20150512_114604.jpg

20150512_114649-2.jpg

Attachments:
                    • 20150512_114649.jpg

Het is een heus slagveld op je bumper vooraan zie ik 🙂

zit hier achter mijne bureau uw rijverslag te lezen. Werkt heel motiverend. 🙂

Je boxster is precies al een bug-magneet geworden. Maar bon, het rijden gaat natuurlijk voor.

Buon viaggio

Inderdaad de moeite precies.

Mooi verhaal, wou dat ik erbij was.

D-day +1: op naar Italië
                              Vanmorgen om 7h00 zaten we aan het ontbijt zodat we tijdig aan onze trip “dwars door Oostenrijk” zouden kunnen beginnen.
                              En ja, hoor. Voor 8h00 waren we al lekker de baan op en werden we al quasi onmiddellijk het slachtoffer van een totaal verouderde GPS.(kaart)
                              De snoodaard dacht ons eventjes een rondje rond München te laten rijden maar dat had ik gelukkig vrij snel in de gaten. Onze reisgezel heeft dan even overgenomen zodat we richting Memmingen geraakten. Alwaar we ook daar weer door onze GPS-systemen niet langs de door ons gewenste route werden gestuurd. Mits enige vindingrijkheid zijn we er dan uiteindelijk toch in geslaagd om Oostenrijk te doorkruisen zonder gebruik te maken van de snelwegen. De doorons gevolgde route blijkt haast dezelfde te zijn als die van Walter, blijkbaar.
                              Via Füssen-Fernpass-Innsbruck-Bernerpas italië binnengedoken.
                              Met nog meer dan 230km voor de boeg en een kleine 4,5h op de gewone wegen, hebben we op,een bepaald moment besloten om toch een heel stuk autosnelweg te nemen. De 2 uur tijdswinst die we hiermee boekten hebben we gebruikt om naar de Punta San Vigilio te rijden om daar aan het water een lekker wijntje/aperitief Vigilio te nuttigen…. De fotobewijzen moet ik jullie helaas op dit moment nog onthouden maar die volgen zeker en vast eerdaags. Onderweg registeerde de boordcomputer temperaturen tot 30°C!!
                              In de loop van de avond zijn we in onze B&B aangekomen alwaar onze van Oost-Vlaamse origine zijnde, gastvrouw ons al onmiddellijk voor morgen een ontbijt buiten op het terras aankondigde en ons ook al naar een “must do” restaurant verwees op 800m wandelafstand. Op het hoogste punt van Solferino met uitzicht op het gardameer dat toch heel wat km verder ligt.(zie foto)
                              image-2.jpg

image-3.jpg

image-4.jpg

image-5.jpg

image-7.jpg

image-6.jpg

Echte Italiaanse pizza, witte wijn, terras met een prachtig uitzicht….en zeer zwoele temperaturen. Wat wil een mens nog meer?

F

Altijd tof om zo’n reisverslag te volgen. Top!
                                Geniet ervan en hou het veilig zou ik zeggen.
                                P.S. Met de 28°C die ze hier vandaag beloven had je het zo ver niet moeten zoeken hé 🙂

Fijn om jullie verslag door te nemen. Ik lees het met grote aandacht! 🙂

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 119)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.