Gardameer editie mei: het reisverslag.

Home Forum Porsche Uitstappen Gardameer editie mei: het reisverslag.

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Een benadigd verteller van verhalen of reisverslagen zal ik wel nooit worden en van nature uit heb ik een probleem met notitie nemen.
      Niettegenstaande deze obstakels ga ik toch proberen om een reisverslag bij te houden.
      Voor zij die niet helemaal mee zijn: de immer sympathieke Scherpenheuvelganger en in Italië residerende Sensa911 heeft de PFB leden uitgenodigd om eens op bezoek te komen aan het Gardameer. Er werden 2 periodes voorgesteld. Eentje in mei tijdens het verlengde weekend met dank aan onze Lieve Heer en ergens in juli.
      TOTMBO had hier wel oren naar en ondanks haar reeds in het hoofd geplande week naar het zuiden van Frankrijk was er geen bezwaar. Ondergetekende had natuurlijk moeten weten dat wanneer een vrouw haar zinnen op iets heeft gezet en dat kan om de één of andere reden niet doorgaan en ze reageert daar toch niet teleurgesteld op, er ergens een addertje (lees ander plan) zit……………
      Eindresultaat: morgennamiddag vertrekken we reeds richting Italië om vanaf woensdag/donderdag de andere PFB reizigers te vervoegen. Terugkeren zullen we dan doen via het zuiden van Frankrijk waar we nog een kleine week in een gezellige B&B zullen vertoeven….:) Ik had die moeten zien aankomen natuurlijk.
      Echter ben ik van oordeel dat er slechtere dingen zijn dan een kleine 2 weken met een Boxsterje door Duitsland, Oostenrijk, Italië en Frankrijk te reizen….
      Vandaag is het D-day -1 en staan de valiezen zo goed als klaar. De totstandkoming laat ik aan uw verbeelding over maar ik denk dat het er bij iedereen wel een beetje gelijkaardig zal aan toegaan. 🙂
      Morgen om 14h30 vertrekken we samen met een andere forummer (voorlopig blijft die nog anoniem) richting het Duitse Ulm alwaar we zullen overnachten.
      Het zullen voornamelijk snelwegkilometers worden die we hopelijk zonder al te veel Baustelle und Stau op een vlotte doch veilig,verantwoorde manier zullen kunnen afwerken. Maandag belooft alvast leuker te worden omdat we dwars door Oostenrijk zullen rijden zonder gebruik te maken van snelwegen….
      Tot morgen mss.

14 reacties aan het bekijken - 106 tot 119 (van in totaal 119)
      • Ook voor ons was het vroeg dag 7.30 h via Luxemburg waar we even snel de tank hebben volgegooid. 20 ct de liter is de moeite in een volle tank. Het was een zaligheid op de deutsche autobaan, weinig verkeer. Met als gevolg dat mijne 981 zijnen teller regelmatig 180 en meer aanwees. Na 850 km zijn wij beland in nesselwang niet zo ver van fussen. Wij hebben nu juist een stevig duits ontbijt binnen en nu gaat het via de fernpas en de brennerpas richting italie. De kap ligt ondertussen al open, het is hier een zalig weertje, 24 gr vandaag.

XXX

Mooie foto Sensa, doet me al watertanden 🙂

Terwijl jullie liggen te slapen, heb ik het routeboek afwerkt. t is klaar. Ik krijg het alleen niet doorgestuurd via mail… 13 mb is te groot.
            Fotos post ik nog niet, de andere forumleden hebben het voorkeurrecht contractueel afgedwongen bij de onderhandelingen.
            Allez, eentje dan toch! Genomen gisterenmiddag. Het zonneke scheen, de wind was warm en de prosecco koud…

PS : deps911 of een andere van de “Limone” groep, je hebt PM!
            image-2.jpg

D-day: net ingecheckt in een B&B hotel in Ulm… Volgende keer toch maar iets beter kijken of het hotel een bar heeft. Maar och, dan drinken we er morgen gewoon eentje meer.
              Dus vanmiddag ronde 14h45 vertrokken aan de alom bekende “Lindekens” in Bouwel. Bibi had er toen al een slordige 67 km opzitten.
              De weergoden waren ons goedgezind en dus zijn we “cabrio” vertrokken.
              Nog effe snel de neus van zonnemelk voorzien en hup….(had beter ook de rest ingesmeerd). Via de E313 richting Luik en zo verder over Sankt-Vith richting Prüm. Ter hoogte van Francorchamps hadden de 2 Boxsterjes ff de neiging om de afrit te nemen maar op het laatste moment besloten ze dan toch maar verder te tuffen. Een sanitare stop en tas koffie werden genuttigd in het Araltankstation van Hohenwald (als ik me niet vergis). Toen we verder reden rond 18h hebben we wijselijk besloten om het dak toch maar dicht te leggen. Dit in functie van het rij/geluids/wind comfort bij hogere snelheid. 🙂 🙂 Bij momenten konden we een aardig tempo opleggen en even later stonden we weer ergens bij een Baustelle aan te schuiven. Veel meer valt er niet te vertellen…of toch….op een bepaalde moment vond het PCM navigatiesysteem het nodig om ons dwars door een Amerikaanse legerbasis te sturen. Dat hebben we toch maar niet geprobeerd.
              De Boxster heeft intussen een unieke biologische anti steenslag bescherming…..gebaseerd op enkele honderden insecten….:)
              Hopelijk kan ik morgen enkele foto’s posten maar nu ga ik eerst nog wat voorbereiden voor “dwars door Oostenrijk”
              Slaapwel!
              G

Mooi dit reisverslag zal ik ook zeker volgen (waren er al foto’s gevraagd ?

voor ons is het de eerste maal dat we verder dan rond de kerktorens rijden word. Kijk er ook naar uit en laat het verslag over aan meer gegadigde schrijver. Heb boxstertje netjes gepoetst en tot de vaststelling gekomen dat er weer één of andere kl***zak tegen de achterbumper heeft gereden op één of andere parking.

Ja, met deze gezellige groep !

[quote=”deps911″ post=204513]Wij vertrekken ook … met 11 Porsches van de Porschisten club uit Ternat .[/quote]

bedoel je DEZE jongens ?

Wij vertrekken ook morgen vroeg richting Limone Sul Garda met tussenstop in Konstanz ( Duitsland )
                        Met 11 Porsches van de Porschisten club uit Ternat .

XXX

Top mannen, doe de groeten aan Sensa!

Ook wij zijn er klaar voor. Wij vertrekken morgenvroeg richting Gardameer met een tussenstop in Oostenrijk.
                            Wij hebben onze planning een beetje aangepast. Wij laten Züffenhausen links liggen om enkele dagen vroeger in Riva aan te komen en zodoende een stukje van de Mille Miglia mee te kunnen pakken.
                            Het verdere verloop van de reis ( reisverslag ) laat ik aan Harley G over want zo’n schrijver ben ik nu ook weer niet.

Garda, here we come !!

Goed zo Harley G, we kijken alvast uit naar je verslag.

Natuurlijk ook zeer benieuwd naar de foto’s.

Goede reis !!

Tacb zit ook aan het garda meer
                                Misschien komen we elkaar daar wel tegen!

een fijne en goede reis toegewenst
                                  maar dat zal wel lukken geniet er maar van
                                  gr harry

14 reacties aan het bekijken - 106 tot 119 (van in totaal 119)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.