Gedrag mede-weggebruikers

Home Forum Porsche Talk Gedrag mede-weggebruikers

• Maker
    Discussie
  • Zeg, wat zijn jullie ervaringen met andere weg-gebruikers? Voor ik zelf een P had, ging ik altijd onmiddellijk opzij als ik er eentje zag in mijn achteruitkijkspiegel zag, in de hoop getrakteerd te worden op een muzikaal cadeau. Nu merk ik dat ik blijkbaar een uitzondering ben… Mensen zijn precies nog minder geneigd het linker-rijvak te verlaten dan met mijn DD. Ook ben ik nog gevoeliger voor mensen die ‘in mijn gat komen hangen’ wat ook meer gebeurd dan in de DD…

Lok ik iets uit? Ik rijd helemaal niet agressief vind ik…

5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
    • [quote=”deepee” post=214925][/quote]

Ik ken ook zo iemand: een Skoda Octavia combi RS van origineel 220pk, totaal opgefokte motor en met aanpassingen gebracht naar ongeveer 450pk (op de testbank). Die zit erop te wachten om Porsches tegen te komen zodat hij de strijd kan aangaan. Zielige ingesteldheid als je het mij vraagt… :loser:

Ik heb soms de indruk dat het vooral de Ford Fiesta/Focus rijders zijn die het plots lastig krijgen in hun rechtervoet. (Sorry Ghost 😳 )
        Sommigen willen gewoon ook maar de wagen zien en horen, hoor.
        Als ik een Porsche zie, wil er ook achter rijden om te genieten van de kont en de sound…. Voor de rest tot nu toe nog geen noemenswaardige aanvaringen gehad.
        Misschien ook omdat voor velen de Boxster nog steeds niet aanzien wordt als een echte Porsche….. (Ik weet ondertussen wel beter, hé Walter!)

Och die mensen moeten dringend naar hun werk om de rest van hun leven te werken voor datgene waar jij mee rijdt, ik laat ze met veel plezier voorbijrijden … soms hangen ze een hele tijd schuin naast jou zonder in te halen dat is om naar je te kijken, echt het is zo kinderachtig soms die mensen hebben echt geen leven :happy:

[hide]ze willen idd aan de toog kunnen uitpakken dat hun gechipte TD ‘gemakkelijk’ een 911 kan bijhouden of zelfs inhalen.
            voor die ervaring gaan sommige gekken zelfs heel ver. gewoon levensgevaarlijk als je weet dat buiten de motor meestal niks aangepast is aan de ophanging en remmen.

dus je kan best een nieuwe attitude aanleren om dat soort IDoten te negeren.
            (fonetisch als neger-en)[/hide]

Nee, is normaal. Merk het iedere dag: Brave huisvaders die wild worden bij het aanzien van je wagen en stoplicht sprintjes willen trekken met hun gezinswagens. Of je koste wat kost voorbij willen steken om zo “sneller” te kunnen zijn. Ik laat ze meestal gewoon doen… Tenslotte win ik toch als het er op aan komt, en ik heb echt niets te bewijzen tegenover een dieselende stationwagen. 🙄

5 reacties aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.