Geen dubbel massa vliegwiel meer. (BMW even geen Porsche)

Home Forum Zeverhoekje Geen dubbel massa vliegwiel meer. (BMW even geen Porsche)

  • Dit onderwerp bevat 16 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Even off line, maar wilde dit toch met jullie delen.

      Vandaag de nieuwe vliegwielen binnen gekregen die we besteld hebben voor onze BMW’s 330D’s
      Prijs voor deze 2 is 875,00 euro inclusief verzenden.
      Origineel ruim 1000 euro per stuk voor dubbel massa vliegwiel.
      En zijn ook leverbaar voor Porsche.
      Dus geen dubbelmassa vliegwielen voor ons meer :puke:

      Link voor Porsche, en let eens op gewicht. 😉

      Applications

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Wim

        Heb deze week ook nog een set volledig elektrische sportzetels gekocht van BMW M3 E90 in leder en de kleur beige.
        Ik had de gewone sport erin zitten, maar deze zijn toch 2 klasse beter.
        Zitvlak, rug en lende steunen met lucht te regelen, kantelbaar, uitschuifbaar voorstuk, hoogte, naar voor en achter elektrisch en alles met geheugen voor 2 personen, dus geen geklooi meer om stoel goed te zetten.
        Ging mij alleen maar om voorstoelen, dus volledig lederen interieur met mijn stoelen gaat weer op marktplaats volgende week. 😉

          Weet van Bjorn dat de olie niet echt life time is.
          Bij zijn 320 diesel automaat is ze ook reeds vervangen samen met de filter.
          Om dan die filter te vervangen moet gans het carter mee vervangen worden 😯 filter zit er vast in :bounce:

          Wim

            Inderdaad William, is life time olie. 😳

            Mijne staat nu op 180K en was volgens mij te zien ook nooit vervangen. :think:

              Wim ik denk dat je Life Time bedoelde voor de olie. Life Time is echter niet wat je zou denken hoor.
              Is dacht ik 140 dkm 😯 Dus olie versnellingsbak moet dus wel al eens vervangen woder 😉

              Wim

                Even nog een up-date van een klein probleempje.

                Na de eerste rit merkten we dat de bak in neutraal en met koppeling los het bekende “gear chatter” kreeg als olie warm was.
                Dus originele bakolie afgetapt (long life) hoe komen ze erop want zou nooit volgens BMW vervangen moeten worden, en zo zijn er nog merken.
                Maar even met Engeland gebeld en kreeg daar de oplossing voor het verschijnsel, en was full race olie gebruiken in de waarde 75W145, dus olie blijft veel dikker onder warme omstandigheden.
                Na een pittige rit is het geluid met koppeling los en neutraal voor 80% vermindert (klinkt nu stationair als een oude Mercedes diesel) :mrgreen:
                Hier kan ik met leven, en maakt nu ook met sportfilter (BMW sport) erin een bruut geluid, en hoor je nu de turbo lekker fluiten op moment je gas geeft.
                Is nu zo lekker nerveus en allert als ik gas, maar onder de 1500 tr/m moet ik niet meer komen want lijkt/klinkt het net een oud 911je war gaat graven. 😉

                En dan even over die zogenaamde log life oliën, duidelijk verschil na wissel en veel beter schakelend.

                  Heb een 335 I als DD, een heerlijke auto :up:

                    Gerecht procedure loopt reeds bijna 3 jaar.
                    Toevallig vandaag de experten nogmaals thuis gehad om de wagen te bekijken.
                    Komt wel in orde voor mij, zal nog wat geduld moeten hebben denk ik.

                    Wim

                      En is dit nog goed gekomen, of mocht jij op de blaren zitten. 😐

                        Klopt Wim 😐 heeft brandschade rond motor.

                        Wim

                          Ik zit nu rond 318pk en koppel van bijna 650 Nm.

                          Is toch leuk speelgoed zo, alleen ben jij er niet zo goed met uitgespeeld dacht ik hier eens iets van gelezen te hebben, of ben ik mis.

                            335d is enkel met automaat gemaakt dacht ik.
                            Er zit teveel koppel op de motor voor de koppelingen.
                            Mijn 335 d automaat had standaard 580 NM en 280 Pk na tunen 680 Nm en 350 Pk :driver: 😉

                            Wim

                              Was ook zoeken Hans, ik wilde eigenlijk een 335D maar die waren op dat moment alleen maar te vinden in automaat.
                              Maar na tunen en wat andere zaken kan ik die ook baas. 😉

                              Ik mail je van de week wel even. :up:

                                Dat zie je niet veel Wim een 330 D met schakelbak 😳
                                Heb zelf een 330 I E46 gekocht, geheel aangepast voor het circuit :driver:

                                Wim

                                  Voor mensen die niet weten wat een dubbel massa vliegwiel doet een duidelijk filmpje van de werking.

                                  Wim

                                    Vandaag eerste rit gereden met enkelvoudig vliegwiel, en is iets bruter/vinneger en ook geluid in de bak is iets meer maar boven de 1000r/m is dat weg, is weer rijden zoals vroeger.
                                    We gaan nog wel even experimenteren met de bak olie.
                                    Maar van bokken met gas los o.i.d heb ik nog niks gemerkt, dus al die dubbele schijven en hardy rubbers hebben gewoon als doel om alles te dempen en trilvrij te maken en zorgen dat niet goede schakelende mensen ook soepel kunnen rijden. 😉
                                    Ik heb verder alles van (op aanraden leverancier) Sachs sport, dus drukgroep, druklager en koppelingsplaat met veren in, dus gewoon terug old school. 😉

                                    Het is zo’n vergelijkbaar set die er in zit en tot 700nm belastbaar.

                                    Want was door de tuning dat dubbel massa eraan gegaan was, kan maar tot max 550 NM hebben.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.