Geen ontsteking

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Geen ontsteking

  • Maker
    Discussie

  • 911

      Hallo,

      Nieuwe accu, nieuwe DME relais, nieuwe zekeringen, nieuwe distibutiekabel en bougies, maar geen ontsteking !

      Waar kan dit evt aan liggen de bobine, enz. ?

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • 911

        [quote=”cabrio wim”:5t7gozab]Als je de stekkers links op de motor los maakt kun je deze doormeten, weet even niet zo uit mijn hoofd wat de Ohm waarde is, maar die kun je terug vinden in het werkplaats handboek.

        Heb nog even snel gekeken en de metingen 1-2 / 1-3 / 2-3 op de stekkers moet rond de 100 Ohm zijn.[/quote]
        Cabrio Wim – perfect, en bedankt voor het snelle antwoord !

        Wim

          Als je de stekkers links op de motor los maakt kun je deze doormeten, weet even niet zo uit mijn hoofd wat de Ohm waarde is, maar die kun je terug vinden in het werkplaats handboek.

          Heb nog even snel gekeken en de metingen 1-2 / 1-3 / 2-3 op de stekkers moet rond de 100 Ohm zijn.

          911

            [quote=”cabrio wim”:184c9erl]Als je een brug hebt of kan gebruiken, is het goed te doen, 1,5 a 2uur gelang je sleutel techniek.
            Punt is dat je alleen een beetje op gevoel moet werken voor de afstelling 0.8mm.
            ik heb daar een oude voelermaat voor genomen, gaatje in gemaakt en met draadje eraan zodat ik deze dan terug er kan uittrekken na afstellen.
            Plus gevers kunnen ontzettend vast in houder zitten, dus beste is geheel er af te schroeven.[/quote]

            Bedankt Cabrio Wim
            Alvorens te vervangen en onnodige kosten te maken, kan men dit testen ?

            Wim

              Als je een brug hebt of kan gebruiken, is het goed te doen, 1,5 a 2uur gelang je sleutel techniek.
              Punt is dat je alleen een beetje op gevoel moet werken voor de afstelling 0.8mm.
              ik heb daar een oude voelermaat voor genomen, gaatje in gemaakt en met draadje eraan zodat ik deze dan terug er kan uittrekken na afstellen.
              Plus gevers kunnen ontzettend vast in houder zitten, dus beste is geheel er af te schroeven.

              911

                Bedankt voor jullie posts.

                Mbt de vliegwiel sensors, omvat dit veel werk om te vervangen in termen van uren ?

                  hallo,eerst eens kijken of je stroom hebt op de bobijn,dan bobijn uitmeten en anders nieuwe sensors(134euro per stuk).
                  groeten franky[quote=”911″:1zskzqwa]Hallo,

                  Nieuwe accu, nieuwe DME relais, nieuwe zekeringen, nieuwe distibutiekabel en bougies, maar geen ontsteking !

                  Waar kan dit evt aan liggen de bobine, enz. ?[/quote]

                    ik heb dit ook gehad :was de sensor aan het vliegwiel ;kheb ze voor de zekerheid allebei vervangen(ze krijgen nogal warm van de uitlaat )
                    🙂

                    Wim

                      Kan aan de bobine liggen, maar ook nog aan je halgevers boven aan op het vliegwiel. 💡

                      Hier kun je eventueel het werkplaats handboek downloaden, en daar staat precies alles in beschreven.
                      http://www.porscheteam.nl/werkplaats/handboeken/index.html

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.