geflitst en voorkomen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen geflitst en voorkomen

• Maker
    Discussie

• WB

Kben zowat 8 maanden geleden geflitst aan 120km/h (na correctie 112, dus 2 km te hard…stom eh) waar ik 70 mocht en moet nu op 23 maart voorkomen……………. 👿
      Mijn vragen zijn nu:
      – kan ik hiervoor een advocaat inschakelen via mijn verzekeringspolis rechtsbijstand?
      – betaalt die verzekering mijn advocaat dan?
      – kan ik zelf een advocaat kiezen?
      – of is het beter de verzekering hiervan niet op de hoogte te brengen?
      – maakt het een verschil uit of je al dan niet met een advocaat gaat? kzou het anders wel zelf gaan verdedigen?
      – iemand een “goeie uitleg………. 😆 😆 “?
      – of een goeie/ervaren advocaat hier op t forum?

Er zullen hier wel ervaringen zat zijn? of niet?

gr

Wim

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
    • WB

Even mijn polis nagekeken waarin duidelijk vermeld staat dat ik een mini -polis heb bij rechtsbijstand (dus enkel bij ongelukken).
        Bij wie die “fout” ligt kan ik niet beoordelen omdat ik niet meer weet of het me voorgesteld is daar een volledigere polis voor te nemen.
        Kan me voorstellen als je nooit moet voorkomen dat je het gevoel hebt daar nodeloos voor te betalen. Kga nu wel nadenken om dat te laten wijzigen voor de toekomst.

@rallyservice
        : dat lijken mij meer reglementaire bedragen en zoals gezegd reken ik daar eigenlijk ook op.
        Wim

Vorig jaar een boete gehad voor sneldheidsovertredeing van 130 km/u waar 70 km/u is toegestaan.
          Dit was mijn 1ste zware overtreding
          8 dagen rijverbod.
          Boete van 356.35 €
          Waarvan 165.00 € boete 54.00 € gerechtskosten en 136.35 € voor het slachtofferfonds.
          Ik heb alles via de verzekering geregeld zonder problemen.

Zelf het rijverbod heb ik tijdens mijn verlof kunnen regelen, wel aangetoond dat ik dagelijks rijbewijs nodig heb voor de zaak.

Wat de verjaring betreft: verkeersovertredingen verjaren na 1 jaar.
            dwz: als er geen verdere actie van onderzoek gebeurt tussen de inbreuk en de betekening van de dagvaarding, dan verjaart uw inbreuk na een termijn van een jaar.
            u kunt uw dossier steeds inkijken op de rechtbank en verjaring pleiten. Je moet die verjaring wel zelf aanhalen natuurlijk. Alle onderzoek die de verjaring zou opschorten MOET in uw dossier zitten.
            De rechter kan niet anders dan u vrij pleiten.

ikzelf heb al meerdere keren beroep gedaan op dezelfde advocaat via mijn rechtsbijstandsverzekering en nog geen enkele keer deed mijn verzekeringsmakelaar daar moeilijk over.

[quote=”WB”:2p2230kz]Ok, omdat het misschien iemand in de toekomst kan helpen blijf ik even in dit algemeen topic.
              Volgens de makelaar is mijn rechtsbijstand enkel geldig bij ongevallen….(natuurlijk……….. 😈 )
              Volgens haar hebben slechts weinigen een polis waarin rechtsbijstand ook overtredingen en dergelijke dekt (werd volgens mij ook nooit aan mij voorgesteld)

gr
              WB[/quote]

Vind ik een straffe uitspraak, zelf heb ik op al onze wagens (privé en zakelijk) een rechtbijstand die ook tussenkomt bij overtredingen.
              Ik heb deze al verschillende malen moeten inschakelen, en ben daar door mijn verzekering nog nooit op afgerekend.

Momenteel zitten we bij KBC, voordien hadden we de rechtsbijstand ook bij zowel AG, Noordstar en Boerhaeve.

Vind dit een serieuse tekortkoming van je makelaar, zeker als je weet dat een rechtsbijstand zo goed als niets kost.

In elk geval veel succes, maar Turnhout, reken maar op dik € 750 à 1000
              🙁

WB

@nine-eleven: ik wil geen uitvluchten zoeken voor de fouten die ik zelf maak…zal dus wel akkoord gaan denk ik …..twas 23u dus over zichtbaarheid etc. kan eindeloos gediscussieerd worden.

@porshky: was uiteraard met de p. Ben al 25 jaar alleenstaand en heb maar 1 wagen…….. 😉 Omdat ik het dwaas geld vind en ik evengoed met fiets of scooter naar t werk kan ga ik pleiten voor een langer rijverbod en lagere boete denk ik………..

gr
                Wim

ik ben zelf, anderhalf jaar na de feiten(!), moeten voorkomen in Gent voor 22 km/u te veel (92 ipv 70!)… dus je hoeft geen 40 overschrijding te hebben hoor in Gent! Ik ben zonder advocaat gegaan, want ik vind dat het hele lolletje al genoeg geld kost (plus een dag verlof! 😥 )

Ik ben inderdaad als laatste aan de beurt gekomen, en inderdaad, ik heb het hele kotsverwekkende schouwspel voor mij mogen meevolgen. Ik heb het hier ooit al eerder gezegd; het was om te kotsten om vast te stellen dat de openbare aanklager het nodig vond om telkens te vermelden wanneer het om een Porsche ging!!!! Ik heb hem slechts drie keer het merk horen vermelden (“op de dag van… reed mijnheer X met zijn Porsche aan zoveel per uur terwijl slechts zoveel toegelaten was…”), en telkens was het een Porsche! Dus blijkbaar is 25 km/u te veel met een Porsche erger en sneller als met een Lada of een Volkswagen?!

Uiteindelijk was het inderdaad voor mij uiteindelijk slechts een kwestie van enkele minuten, en kwam ik er van af met iets van een 370 euro, waarvan verdorie 150 euro boete, 150 euro voor het slachtofferfonds (!!! 👿 ) en 70 euro gerechtskosten… Wie daar nog een hele lap advocatenkosten wil aan bijvoegen… die doet maar. Ik heb geen rijverbod gehad, heb ook duidelijk gesteld dat de wagen dagelijks voor beroepsdoeleinden nodig is!

Veel succes met jouw zaak… en ik hoop voor jou dat het niet met een Porsche was… 😈 Ik was al blij dat het in mijn geval toen met een BMW-5 was, want had die pas afgestudeerde aanklager ook bij mij vermeld dat het om een Porsche ging, ik zou mijn smoel weer niet kunnen houden hebben… en zou er waarschijnlijk niet zo ‘goedkoop’ van af gekomen zijn… 😉

wat u zich eerst moet afvragen:
                    -erkent u de overtreding? of trekt u de apparatuur in twijfel? stond het snelheidsbord zichtbaar opgesteld enz…
                    -zijn er zaken van invloed die uw rijgedrag kunnen ‘verantwoorden’ en hebt u daar bewijzen van? bv uw vrouw had net een ongeval en u repte zich naar deze plaats + bewijzen uiteraard.
                    -zijn er geen fouten gemaakt bij het pv zelf? bv staat de plaats correct aangeduid van de overtreding, straatnaam + huisnummer.

als u uw fout toegeeft zal uw verschijning voor de rechtbank zéér kort zijn:
                    feiten bewezen, boete van …. 😥

WB

Ok, omdat het misschien iemand in de toekomst kan helpen blijf ik even in dit algemeen topic.
                      Volgens de makelaar is mijn rechtsbijstand enkel geldig bij ongevallen….(natuurlijk……….. 😈 )
                      Volgens haar hebben slechts weinigen een polis waarin rechtsbijstand ook overtredingen en dergelijke dekt (werd volgens mij ook nooit aan mij voorgesteld)
                      Blijven de volgende vragen:
                      -Haal je de onkosten van een advocaat (€300 – 400??) wel uit zo’n rechtszaak zonder die rechtsbijstand?
                      – Het is de eerste keer dat ik moet voorkomen met een rijbewijs na 30 jaar en al 15 jaar porsche-rijdende…. 😉
                      – Mijn agent stelt mij een advocaat voor dewelke zij meestal inschakelen.
                      Zit hier een addertje onder het gras?

gr
                      WB

WB

neen, das 2km/u te hard voor een minnelijke schikking….. 👿 vanaf 40km/u te hard is het voorkomen. Na een maand of 7-8 krijg je dan opeens een oproep dat je binnen 3 weken moet voorkomen. Kmoet dat hier allemaal in sneltempo nog proberen voor te bereiden (stom van die 2km van mezelf natuurlijk….)

gr
                        WB

Heb je niet eerst een minnelijke schikking in de bus gekregen om te betalen? misschien zelfs een betaalherinnering van deze minnelijke schikking? of kreeg je onmiddellijk een dagvaarding?

indien je verzekerd bent voor rechtsbijstand, dan kunt u uw eigen advocaat kiezen. Neem daar zeker gebruik van: ook de uren die u samen met hem de zaak voorbereidt worden dan door de verzekering betaald.
                          Hij zal de zaak grondig uitspitten: hoe werd het pv opgesteld? hoe is de inbreuk vastgesteld? staan daar geen fouten in? wat was uw repliek op de minnelijke schikking? is de overtreding ondertussen verjaard? enz…

Als je jezelf verdedigt (zonder advocaat) zult u als laatste moeten wachten in de rechtszaal. Oudere advocaten krijgen voorrang, daarna de zaken gepleit door advocaat. Het voordeel is dat u deze zaken als publiek kunt meevolgen.

Inderdaad Zwarte Wim, schakel uw “rechtsbijstand auto” in en stuur de dagvaarding naar uw makelaar die ze kan overmaken aan een advocaat naar keuze die uw verdediging op zich zal nemen.

WBn[quote]Moet ik men polis even nakijken, want de uitbreiding “zonder beperkingen” ken ik niet.

Zo letterlijk zal dat niet in je polis staan. Wel een mogelijke opsomming wanneer de strafrechtelijke verdediging van toepassing is en wanneer niet( dit lees je bij de uitsluitingen 👿 ). Staat er niks vermeld, dan geniet je van de volledige waarborg 😀 .

Ik stuur je nog een pm.

Eric

Lijkt me wat optimistisch, niet ?

Ik moet voorkomen wegens het niet verlenen van voorrang van rechts, en ik vrees voor een ergere sanctie ….

WB

Moet ik men polis even nakijken, want de uitbreiding “zonder beperkingen” ken ik niet.
                                  Kmoet in Turnhout voorkomen.
                                  K reken op zowat 14 dagen rijverbod en €300-€ 400 boete, realistisch???
                                  gr
                                  WB

Indien je een Rechtsbijstand onderschreven hebt, heb je er alle belang bij om dit aan te geven. Tenslotte betaal je er premie voor.Dit mag deontologisch geen invloed hebben op je B.A. verzekering.

Hopelijk voor u heb je een rechtsbijstand met “strafrechtelijke verdediging zonder beperkingen” (dus ook tussenkomst zonder een verkeersongeval).
                                    Vrije keuze advokaat is WETTELIJK geregeld dwz altijd van toepassing.

Ga niet zonder advokaat naar de Politierechtbank en bespreek uw dossier vooraf en persoonlijk met de vrij gekozen advokaat die betaalt zal worden door uw maatschappij.
                                    Wel een advokaat nemen die vertrouwt is met de wetgeving ter zake 😉

Voor welke Politierechtbank moet je verschijnen? 🙁

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.